• Plärtan

Junibebisar 2016

Har läst här ett tag utan att skriva, men nu är det dags ;)

Väntar nr 3, är gravid i v 18. Har RUL på fredag och är så himla nervös!!! Dels för att det ska vara helt tomt på skärmen (inte så troligt då magen växt och jag känner rörelser men det kan ju vara inbillat) och de ska säga typ"men vad gör du här, du är ju inte ett dugg gravid???", dels att fostret ska vara dött eller ha någon allvarlig missbildning...Usch känns så nervöst. Någon som känner igen??

• Plärtan
    frucgsvensson skrev 2016-01-05 14:36:15 följande:

Jag är i vecka 19 idag och jag RUL den 14/1 så jag har ju ännu senare än dig. Tycker också att det är sent, men jag ser det som att ju längre man går desto mer kanske man ser på bebisen med organen och det ;) tröstar mig med det.

Jag är i v 17+4 och har ultraljud den 8 januari. Hade hellre haft det nån vecka senare för jag gissar att det är lättare att se säkert så allt är ok ju längre man gått i graviditeten.
  • Plärtan
    AlltidTillsammans skrev 2016-01-05 19:21:23 följande:

Jag känner igen mig, haft 7 missfall innan denna trea så är så rädd.. 14 är rul!

7 missfall, usch vad jobbigt :(

Jag har bara haft ett missfall, precis innan denna graviditeten så därför jag är lite extra nojig tror jag. Håller tummarna för dig! De allra flesta får ju faktiskt bra besked på sina RUL!
  • Plärtan
    tessan120 skrev 2016-01-07 13:33:18 följande:

Vi hade RUL den 5/1 och vi kollade kön, vi är alldeles för nyfikna. Det är en liten Ellen i magen. Känns mer verkligt nu.  

I samband med RUL gick vi även ut med det officiellt på facebook och ryktet sprider sig nu på jobbet. Har fått en massa grattis idag och alla på jobbet verkar otroligt glada för min/vår skull. 

Jag är i vecka 19 (18+4) och det har börjat synas. Jag är väldigt liten från början så för mig syns det stor skillnad. 

Vad skönt att ha Rul gjort och att allt såg bra ut! Vi ska också få en Ellen ifall det är en flicka i magen, förhoppningsvis får vi veta imorgon. Så fint namn!
  • Plärtan
    tessan120 skrev 2016-01-07 19:29:37 följande:

Vad roligt! Lycka till på ultraljudet imorgon.

Har ni något killnamn om det skulle vara en kille? Tänkte om vi har samma smak även där. Vi hade tänkt en Gabriel om det vore en kille.

Tack, supernervös men hoppas det går bra.

Vad roligt, vi har två söner och mellanpojken heter Gabriel i mellannamn :) Jag ville att han skulle heta Gabriel, men det blev en John och så fick han ha Gabriel som mellan. Fast vi är himla nöjda med John!

Jag har massa namnförslag , svårt bara att få sambon att godkänna de. Folke är favoriten för tillfället.
  • Plärtan

Ultraljudet avklarat! Allt såg fint ut och bm kunde inte säga säkert men sa att hon var mycket mer säker på flicka än tvärtom och hon hade inte sett nån snopp under hela undersökningen, så nu räknar vi lite halvt med att där är en liten Ellen i magen. Bf 9/6 så jag är i 18+0 precis som jag gissade.

Så underbart att se bebisen och kunna slappna av och faktiskt lita på att jag är gravid :)

• Plärtan

Någon som känner igen detta :

Smärta i högra ljumsken (långt ner) som strålar lite ner mot låret, känns som knivhugg några sekunder och däremellan lite molande eller ingenting. Förvärras när jag rör mig, gick över efter varmt bad och vila.

Hade denna smärtan hela kvällen igår och det var riktigt obehagligt. Hade haft en ganska tuff jobbdag och åkt pulka med barnen. känner av foglossning runt bäckenet vid ryggslutet /höfterna och funderar på om denna smärtan i ljumsken också kan vara foglossning. Eller nerv i kläm kanske, bebisen som tryckte på nåt?

Är i v 21.

• Plärtan
    annieh897 skrev 2016-01-25 08:41:32 följande:

Låter som foglossning! Jag känner precis så som du beskriver med knivhugg och molande/ibland ingenting.

Nej fy vad jobbigt om detta också är foglossning!! Usch då får jag räkna med denna smärtan några månader till :( Har du fått någon hjälp för din smärta? Hoppas verkligen jag klarar av att fortsätta jobba som vanligt.
  • Plärtan

Hur länge planerar ni att jobba? Jag tänkte jobba till 15/5 och har bf 9/6. Jobbar som personlig assistent och på en fritidsgård och har rätt mycket foglossning så det känns hyfsat tungt, dock jobbar jag inte heltid längre så det underlättar ju :)

Svar på tråden Junibebisar 2016