• Plärtan

Junibebisar 2016

HeIena skrev 2016-05-01 05:56:16 följande:

Tack för den här tiden och den här tråden. Vår lilla Freja kom i torsdagsmorsse och nu ligger hon och snuttar på mitt bröst och ser så nöjd ut. <3

vilken kärlek man kan känna direkt till denna lilla varelse. ???? All lycka till, till er som väntar.

Grattis! Så underbart <3 Häftigt nu när bebisarna snart kommer börja ploppa ut här i tråden ;)
  • Plärtan
    annieh897 skrev 2016-05-06 13:53:48 följande:

Inatt fick jag "mensvärk" i nån minut som strålade ut i ljumskarna. Kan det ha varit en förvärk? Är i v 35+2. Har haft mycket sammandragningar i flera veckor men dom brukar inte göra ont.

Kan det säkert ha varit! Eller bebisen som borrade sig ner i bäckenet kanske? Är också i v 35+ och har känt samma slags "mensvärk" i några dagar.
  • Plärtan
    annieh897 skrev 2016-05-10 15:48:55 följande:

Imponerad (och lite avis!) på er som orkar jobba. Här blir det inte många knop gjorda idag. Så trött och tung i kroppen. Skulle vilja ta en promenad ner till sjön (ca 300 meter) men just nu känns även det för mycket.

Jobbar sista dagen imorgon, går in i vecka 37 på torsdag så det känns alldeles lagom att gå hem nu :)Tänker lite att bebisen kommer jäklas och komma dagen efter jag går hem från jobb bara så jag inte kommer hinna vila ;)
  • Plärtan
    tofslan skrev 2016-05-15 08:34:50 följande:

Och nu har vattnet gått så för mej var det ett förvarning!

Åh vad spännande! När var det du hade bf? Lycka till :)
  • Plärtan
    tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:

Tack! Stämmer bra.

Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!

Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)

Stort grattis!! Får ni ligga kvar lite extra på BB/neo eller ni får åka hem när ni vill?
  • Plärtan
    valpis85 skrev 2016-05-16 13:10:18 följande:

Ingen som har haft Stort sf mått? Hur har era bebisar varit?

Jag hade stort Sf-mått min första graviditet (minns inte exakt hur stort men har för mig det låg på tvillingkurvan) och sonen föddes i v 40+4 och vägde 4,5 kg så han var ju rätt stor.

Andra graviditeten låg Sf-måttet på eller strax över normalkurvan och bebisen kom v 40+3 och vägde 3,7 kg. För mig har alltså måtten stämt överens med hur stora bebisarna blivit.

Vilken v är du i och vad har du för mått? Jag hade gjort ett litet skutt i kurvan sist bm mätte, Sf-mått 35 i v 36+. Hon tyckte det var så pass stort att jag eventuellt skulle få gå på ett extra Ul, men jag tyckte inte själv det lät så himla stort.
  • Plärtan
    Familjen N skrev 2016-06-02 08:21:08 följande:

Hej på er! Kl 02.56 igår den 1/6 kom vår son!! BF-2. Vi mår båda toppen och fick komma hem under eftermiddagen igår :) första känslan av en värk kom vid 23 tiden i tisdags kväll(31/5), vid 01.30 åkte vi in till förlossningen. Va inne på förlossningsrummet kl 02.30 ca. Då drog en sköterska av mig kläderna undertiden jag stod och andades genom en värk. Upp i sängen och undersöktes, 8cm öppen! Sen är han född kl 02.56. Ca 25 min efter vi kom in. :)

Första barnet tog 10h från första känningen av en värk och denna lilla kom på 4h :)

Värkarna första 2h va inte regelbundna alls! Trodde det va förvärkar bara. Kunde komma allt mellan 2-12 min och höll i sig i 20-60 sek. Inte förrän vi hade börjat åka in efter mycket tjat från mannen att det nog ändå va på riktigt så kom de igång och började göra mer ont och bli regelbundna med någon min mellan. Jag tackar min man för hans tjatande ;)

Har det kommit fler "juni" barn än?? :)

Grattis! Låter som en drömförlossning!

Var nyss hos bm som konstaterade att bebisen sjunkit riktigt långt ner och även fixerat dig. Bf om 7 dagar. Detta är nr 3 och nr 2 sjönk varken ner i bäckenet eller var det minsta orörlig, så jag tar detta som ett bra tecken på att det närmar sig.

Ni omföderskor som haft bebisar som fixerat sig sent, har ni fått långt efter det?
  • Plärtan

Har i nån halvtimme haft stark "mensvärk " och sammandragningar som kommer och går. Bf om 3 dagar, med mina tidigare två barn har jag gått över 4 dagar så hade varit lyxigt om denna ville komma nu nån dag innan. Hoppas hoppas :)

• Plärtan
    Susanna86 skrev 2016-06-07 10:06:26 följande:

Nu börjar det närma sig, V.38+3 idag och OM inget händer före Onsdag 15/6 så har jag en bedömningstid på spec.mvc och blir igångsatt antingen då den 15:e eller de  16:e, BF är egentligen den 17:e. Detta pga en stor bebis som beräknas väga mellan 4-4,5 kg vid beräknat.

Sedan jag fick detta datum så har allt känts rätt okej, jag har kunnat leva med den tufa foglossningen, alla förvärkar, molvärk och problemen att andas. Men idag är det som att allt bara briser, jag gråter ochh känner att jag inte orkar mera. Jag är totalt slut på! Jag har som en träningsvärk långt ner i magen, och en hel del sammandragningar, träningsvärken är ny för mig, vad kan det bero på?

Jag har två barn sedan tidigare och har aldrig någonsin haft minsta lilla rädsla för förlossningen, vilket jag heller inte haft denna graviditet, men idag börjar jag känna en oro i kroppen inför den eventuella igångsättningen, någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Enligt läkaren så har tappen kortats från 4,5-2 cm, den är centralt riktad och väldigt mjuk, men jag är inte öppen nåogt, så någon som har blivit igångsatt med ungefär de förutsättningarna, hur gick det?

Jag blev igångsatt pga vattenavgång utan värkar. Hade inte öppnat mig något. Det gick snabbt när jag fick värkstimulerande dropp, tror de startade det runt 19 och sonen är född 23. Det var en intensiv smärta för det kom ganska pang bom med starka värkar direkt, men skönt att få det avklarat så fort!
  • Plärtan

Bf + 5 idag. Väntar nummer 3 och vid denna tiden hade båda mina andra barn kommit, så jag var ju övertygad om att denna skulle dröja max nån dag efter bf. Känns jobbigt att visa mig ute, går inte att handla en mjölk på Ica utan att massa människor frågar " men oj har du inte fått än?" Får sms varje dag från släktingar som undrar hur det går. Jag förstår att de är nyfikna och längtar, men just nu känns det sååå jobbigt och som om jag vill stänga av telefonen och isolera mig inomhus till bebisen är ute.

Märklig känsla att ju längre ifrån bf jag kommer desto mer osannolikt känns det att det blir nån bebis överhuvudtaget.

• Plärtan
    Sookie85 skrev 2016-06-14 16:34:25 följande:

Plärtan: håller helt med dig! Bf+7 för mig idag och magen är så stor och hård men inget händer... Dagarna känns som månader. Ska till bm imorgon och grina lite, får se vad hon kan göra...

Usch, ja...Ska också till barnmorskan imorgon och det känns på nåt sätt som ett nederlag, som att jag misslyckats med att få ut bebisen i tid. Får försöka tänka att det bara är dagar kvar till vi har våra bebisar här, har vi klarat 9 månader klarar vi några dagar till!
  • Plärtan

Min bm gjorde hinnsvepning idag, var öppen 1,5 cm och tappen var nästan borta så jag hoppas att det sätter igång något! Någon som fått förlossningen att starta av hinnsvepning?

• Plärtan
    Sookie85 skrev 2016-06-15 16:34:11 följande:

Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?

Det är nog olika hur man upplever det,men jag tyckte inte det gjorde ont alls och var över på mindre än 1 minut.
Svar på tråden Junibebisar 2016