• ebe91

Junibebisar 2016

Hej! En till som precis plussat. Beräknad till 22/6 med andra barnet. Har en son som är 7 månader så kommer bli drygt 15 månader mellan barnen om allt går som det ska! Jag är 24 år, sambon 23. Bor i villa i norra sverige och har varit tillsammans i 8 år.

• ebe91
    mallar skrev 2015-10-16 09:23:02 följande:
    Oj, wow! Kul med barn så tätt. Pseudotvillingar kallas det va? Om det är mindre än 1,5 år mellan barnen. Får man fråga om det var planerat eller om det "bara blev"?
    Var tvungen googla på pseudotvillingar och det verkar vara barn som det skiljer max 18 månader på, coolt!

Hehe, nej det var inte planerat... Körde natural cycles men då kondom inte var något förr oss så körde vi med avbruter samlag istället för kondom de fertila dagarna. Vi hade sagt innan att det inte skulle vara hela världen OM jag blev gravid, men trodde väl inte det skulle hända! Hade pratat om att börja försöka på syskon efter nyår/till våren så var ju inte helt fel i tid direkt, bara några månader tidigare än vad vi hade räknat med. Förstår att det kommer bli tufft men jag tror att de sen kommer dra nytta av att ha varandra. Just nu är det mer praktiska saker som snurrar, typ när jag ska återvända till jobb osv. Sen hade jag rätt jobbigt med foglossning förra graviditeten (sjukskriven 50% från v20) så hoppas det inte blir värre denna så jag kan ta hand om våran son och underhålla han.
  • ebe91
    BBW skrev 2015-10-16 09:41:56 följande:

Hej,

Det här känns både läskigt och spännande.

Jag är 38 år & + för 3 dagar sen & om man förstår beräkningarna rätt så ska jag ha 21-22 juni.

Har ni berättat för några i er omgivning?

När vågar man göra det?

Grattis till alla er andra!

Med sonen berättade vi för "farmor & farfar" i vecka 6, "mormor & morfar" i v 7-8 och för vänner i v 10-12. Berättade på jobbet i v12-13 då jag återvände från semestern. Den här gången är jag lite mer rädd att berätta, då sonen bara är 7 månader känns det som att folk kommer dömma oss för att vi väntar ytterligare barn så snabbt efter. Men det är nog bara hjärnspöken. Mitt råd är att berätta för de som du vid ett ev missfall skulle söka tröst hos. Känns hemskt och tänka så, men då kändes det mest naturligt för oss vilka vi skulle berätta för!
  • ebe91
    ostpaj skrev 2015-10-17 09:33:23 följande:

Plussade för två dagar sen.

Bf 22 juni enligt nätet. Ska ringa BM på måndag.

Känner ingenting att jag är gravid. Förutom att mina tuttar har blivit ENORMA och jag överväger att köpa större behåar och undrar om man inte ska köpa amningsbehå på en gång :)

Jag köpte amningsbh i v 12 vid förra graviditeten, men den blev för liten direkt. Gick från 75B till 80E när mjölken rann till...
  • ebe91
    annieh897 skrev 2015-10-17 12:23:33 följande:

Inatt sov jag elva timmar. Nu har jag legat i soffan och sovit/dåsat i snart två timmar. Jag är så fruktansvärt trött!

Oh fy tusan så skönt! Jag har inte sovit en hel natt på snart ett år... Inatt tror jag lilleman (7 månader) vaknat säkert 10 ggr. Ätit 3 flaskor... Vet inte om jag börjat märka av graviditetströttheten, är ju som en levande zombie redan utan alla extra hormoner så ;)
  • ebe91
    Sandra07 skrev 2015-10-18 17:20:42 följande:

Vad gör ni mot illamående? Just nu förstår jag inte hur jag ska palla att jobba över huvud taget om det fortsätter så här. Har lågt blodtryck oxå så känns som jag ska svimma när jag står upp. Jobbar dessutom i butik så blir jobbigt att må illa när man har kunder. Vilken vecka började ni känna av illamående?

Och ni som varit gravida tidigare, när slutade det?

Är i vecka 7 och började må illa och bli yr i V6. Känns tidigt tycker jag.

Vid förra graviditeten kom illamåendet i v7 och höll i sig till v15 typ. Kommer ihåg att jag sa att jag aldrig mer skulle skaffa barn... ;)
  • ebe91
    Orkide skrev 2015-10-19 11:33:28 följande:

Bara jag som inte har så mycket symptom (än)? Är i v5 (4+6).
    Idag har jag bokat in ultraljud 2/11 och inskrivning 23/11. Blev verkligare nu Hoppas bara pyret stannar.

Jag har inga symtom än, ev liiiiiite molande illamående ibland men inget som direkt gör något. Är bara glad att jag mår som vanligt för jag vet att det kommer komma några jobbiga veckor snart!
  • ebe91

Har vi någon bf-lista? Lättast är ju typ att göra en separat tråd för att lätt kunna uppdatera/hitta den :)

• ebe91
    Orkide skrev 2015-10-22 07:20:16 följande:
    Vad skönt att det inte vara är jag som mår bra. Tycker alla mår illa hit o dit. Mår man dåligt vill man bara bli av med det mår man bra vill man bara må dåligt. Kommer få äta upp mina ord sen haha
    Jag tror att de som mår bra inte klagar lika mycket bara! Jag njuter just nu av att må i princip som vanligt, för jag vet vad som (kanske) väntar! Är avundsjuk på er som kan sjukskriva er från jobbet när ni mår som sämst, jag vet att jag kommer behöva ta hand om min 7-månaders samtidigt. Har lite lite molande illamående, men vid förra graviditeten kom illamåendet på riktigt nästa vecka. Tröttheten känner jag av, men har ju inte sovit en hel natt på snart 1 år så zombie var jag ju redan innan denna graviditet. Intalar mig själv om att allt är en kortare period, och att det inte är farligt att vara trött :)
  • ebe91
    Elenius skrev 2015-10-22 08:24:47 följande:

Hej alla!

Om jag nu är gravid så har jag BF ungefär 26/6!

Kan jag få lite stöd, gjorde ett CB digitalt i söndags som visade gravid 1-2 efter kanske 3 minuter.. Vet inte varför men testade med RFSU-test igår eftermiddag/kväll de blev negativt, blev helt ifrån mig. Så testade med morgonurinen idag och fick svaga streck, vad betyder detta? Tror att jag hade ägglossning ungefär 8/10.

Olika test är olika känsliga. Med första barnet fick jag ett vääändigt svagt (i princip endast synligt med fantasin) på testlagrers test (morgonurin), tog ett cb digital som visade gravid 1-2 (morgonurin). Den här graviditeten tog jag också en test från testlagrets som visade jättestarkt direkt (em-urin), tog då ett cb digital och fick gravid 2-3 (em-urin). Det ska vara omöjligt att få ett falskt positivt test, så du är gravid. Garanterat. Vänta några dagar om du ändå vill ta ett nytt test.
Svar på tråden Junibebisar 2016