mallar skrev 2015-10-16 09:23:02 följande:
Oj, wow! Kul med barn så tätt. Pseudotvillingar kallas det va? Om det är mindre än 1,5 år mellan barnen. Får man fråga om det var planerat eller om det "bara blev"?
Var tvungen googla på pseudotvillingar och det verkar vara barn som det skiljer max 18 månader på, coolt!
Hehe, nej det var inte planerat... Körde natural cycles men då kondom inte var något förr oss så körde vi med avbruter samlag istället för kondom de fertila dagarna. Vi hade sagt innan att det inte skulle vara hela världen OM jag blev gravid, men trodde väl inte det skulle hända! Hade pratat om att börja försöka på syskon efter nyår/till våren så var ju inte helt fel i tid direkt, bara några månader tidigare än vad vi hade räknat med. Förstår att det kommer bli tufft men jag tror att de sen kommer dra nytta av att ha varandra. Just nu är det mer praktiska saker som snurrar, typ när jag ska återvända till jobb osv. Sen hade jag rätt jobbigt med foglossning förra graviditeten (sjukskriven 50% från v20) så hoppas det inte blir värre denna så jag kan ta hand om våran son och underhålla han.