• ebe91

Junibebisar 2016

Evigaväntan1 skrev 2015-10-22 14:02:28 följande:

Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??

Med första hade jag lite molande värk och huggsmärtor i "tjejmagen", förmodligen växtvärk i livmodern. I denna graviditet är det än så länge inge sånt, men är bara 5+1 nu så.
  • ebe91
    Ellaria skrev 2015-10-23 11:59:58 följande:
    Om ni har samma BF kan du ju omöjligt vara i 6-7 och hon i 5.
    You know nothing, Jon Snow
    Ne, men möjligt är ju att hon varit gravid tidigare och hänvisade till den graviditeten...
  • ebe91

Detdär med vinterjacka känns som ett mindre problem iår än vintern som var, lilleman föddes ju i början av mars och då var magen stor kan jag lova! Körde på sambons ena vinterjacka, var som ett tält. Iår borde jag klara mig med mina egna, alternativet är att ha typ en hoddie under och vinterjackan öppen senare delen av vintern. Man är ändå så varm i sig själv. O ska vi ut med skotern o grilla får jag väl i värsta fall låna sambons tält igen ;)

• ebe91

Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).

Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...

• ebe91

Då väljer jag att lämna tråden för att ha lite mer positiv stämning i min graviditet! får se, kanske återvänder vid en senare tidpunkt men just nu ger ni mig inget.

• ebe91

Hoppar in här :) väntar andra barnet, beräknad 21/6. Har en son som är 10 månader. RUL 25/1, har inte bestämt ännu om vi ska försöka tjuvkika (med sonen försökte vi men han rördes för mycket!). Börjar äntligen må bättre, mindre illamående men foglossningen börjar komma mer och mer, främst svanskotan men även ländryggen. Med sonen var jag sjukskriven 50% från v 21. Är mammaledig nu men planen är att jobba mars-april, får se hur det ska gå!

• ebe91
    Tiana skrev 2016-01-14 08:42:20 följande:
    21/6 har de räknat på för min del tror jag. Vid RUL hoppas jag på att få ett datum som inte hoppar fram och tillbaka som det gjort hittills, har haft ett spann på 4 dagar efter uträkning från senaste mens och från tidigt VUL.
    Jag är i v 17+1 med bf 21/6. Det beror lite hur barnmorskorna räknar, de flesta beräknar att bf är på 39+6 (jag har bf då) medan din barnmorska räknar att bf är på 40+0. Jag har ju också RUL 25/1 ;)
  • ebe91
    lillmysan skrev 2016-01-14 11:52:13 följande:

Men vad kul att det är fler med samma bf 21/6, lika spännande blir det väl att se när bebisarna väl tittar ut ????

Jo, blev först flyttad 6 dagar på RUL med sonen och han föddes 9 dagar över tiden. Så från mensen beräknad föddes sonen 15 dagar efter bf. Men nu har jag utgått från ägglossningen så tror inte jag blir flyttad lika många dagar, men räknar med att gå uppåt en vecka över tiden ändå.
  • ebe91
    Kristalii skrev 2016-01-14 22:45:00 följande:

Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.

Hos oss är det helt beroende på vilken BM man får på ULJ. Ena svägerskan fick höra " att det minsann inte hör till hennes jobb att kolla kön" och att de skulle vara glada över att barnet såg friskt ut.... När vi var förra gången försökte hon som gjorde ULJ kolla men han låg inte still så hon såg inget. Vet dock inte hur vi ska göra denna gång, ändrar mig varje dag!
  • ebe91
    frucgsvensson skrev 2016-01-15 23:21:21 följande:

Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.

Känner också av sammandragningar, gjort det sen v 12-13 ngt. Inga onda eller så, bara att magen drar ihop sig.
Svar på tråden Junibebisar 2016