Junibebisar 2016
Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??
Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??
Detdär med vinterjacka känns som ett mindre problem iår än vintern som var, lilleman föddes ju i början av mars och då var magen stor kan jag lova! Körde på sambons ena vinterjacka, var som ett tält. Iår borde jag klara mig med mina egna, alternativet är att ha typ en hoddie under och vinterjackan öppen senare delen av vintern. Man är ändå så varm i sig själv. O ska vi ut med skotern o grilla får jag väl i värsta fall låna sambons tält igen ;)
Jag vet inte, kan väl också hålla med om att det har varit rätt mycket negativa/oroliga kommentarer. Och, det här kanske inte är i den tråden man ska diskutera det. Visst, man kan presentera sig när man kommer med i tråden att "detta är mitt första/andra/sjunde barn, haft x antal missfall tidigare men nu hoppas vi att detta går vägen" exempelvis... Jag förstår att oron finns där, det gör den väl hos alla. Men jag försöker se det positivt, planera som att detta kommer att lyckas! Jag har redan nu sagt till sambon att jag har ångest för att ev behöva lämna bort sonen en natt då vi ska in till förlossningen med detta barn (trots att det är 3 årstider bort!).
Tycker också vi ska skriva mer om jobbiga symtom såsom ex illamående, sömnlösa nätter pga halsbränna & toabesök, förväntningar, visa bilder på växande magar (och kanske en o annan ultraljudsbild!), kanske lite inredda barnrum eller andra köp vi gör här framöver. Självklart behöver inte allt vara positiva kommentarer, graviditeten är inte alltid bara rolig och lätt! Men att vi iaf försöker hålla en positiv stämning...
Då väljer jag att lämna tråden för att ha lite mer positiv stämning i min graviditet! får se, kanske återvänder vid en senare tidpunkt men just nu ger ni mig inget.
Hoppar in här :) väntar andra barnet, beräknad 21/6. Har en son som är 10 månader. RUL 25/1, har inte bestämt ännu om vi ska försöka tjuvkika (med sonen försökte vi men han rördes för mycket!). Börjar äntligen må bättre, mindre illamående men foglossningen börjar komma mer och mer, främst svanskotan men även ländryggen. Med sonen var jag sjukskriven 50% från v 21. Är mammaledig nu men planen är att jobba mars-april, får se hur det ska gå!
Men vad kul att det är fler med samma bf 21/6, lika spännande blir det väl att se när bebisarna väl tittar ut ????
Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.
Är i slutet på vecka 20 och har de senaste dagarna börjat få vad jag tror, sammandragningar. Det som knyter ihop sig ordentligt i magen och så blir jag stenhård. Är det fler än jag som får så? Märker att de gärna kommer om jag ändrar läge snabbt i sängen t.ex.