• Elenius

Junibebisar 2016

Hej alla!

Om jag nu är gravid så har jag BF ungefär 26/6!

Kan jag få lite stöd, gjorde ett CB digitalt i söndags som visade gravid 1-2 efter kanske 3 minuter.. Vet inte varför men testade med RFSU-test igår eftermiddag/kväll de blev negativt, blev helt ifrån mig. Så testade med morgonurinen idag och fick svaga streck, vad betyder detta? Tror att jag hade ägglossning ungefär 8/10.

• Elenius

Tack!! <3 Känner mig ganska mycket lugnare nu..

Jag fick ju trots allt ett klart och tydligt gravid i testrutan på CB-testet..

Skrapades i augusti och har haft en mens imellan så jag har nog lite svårt att tro att detta är sant!

Tack återigen!

• Elenius

Går snart in i vecka 4+5, känner ingenting alls i brösten har bara värk i magen lågt ut i sidorna lite snett över höftbenen! Verkar ju som om det är så vanligt med ont i brösten, så jag tycker de är konstigt att de är som vanligt för mig.

Någon mer som inte haft ont i brösten i början eller som inte har det nu?

• Elenius
    Inheaven skrev 2015-10-22 21:42:39 följande:

Jaha, då var det min tur...

Rosa när jag torkade mig...

Hur ska jag kunna sova nu :(

Vad tråkigt! Hoppas att det inte blir värre <3

Själv har jag bruna flytningar som nu även syns lite i trosskyddet :(
  • Elenius
    Inheaven skrev 2015-10-23 05:25:09 följande:

Brunt ska, vad som sägs inte vara farligt.

Jag har inte sovit på hela natten...

Blir nog akuten idag.

Tänker på dig!

Hoppas allt ser bra ut!
  • Elenius
    Elinwyens skrev 2015-10-23 11:05:37 följande:

Har bf 27 juni, är alltså i vecka 5 nu enligt appen. Har inga gravidsymptomer alls, är det normalt? Börjar känna mig så orolig :( inte ens lite molande värk...

Jag har BF samma datum som dig!

Tror inte du behöver vara orolig, plötsligt så slår de till, för mig hände det i vecka 6-7 ungefär!

Men klar man oroar sig...

Jag har inte ett dugg ont i brösten, det oroar jag mig för nu. Alla verkar ju ha det!

Hur var det för dig, var dina gravtest jättetydliga?

Kram
  • Elenius
    Elinwyens skrev 2015-10-23 12:09:53 följande:

år 4+5 för mig. Jobbigt att man ska behöva gå och vara orolig hela tiden.. jag fick ganska svagt streck, då testade jag igen nån dag efter, fortfarande svagt. Sen testade jag clearblue, då kom det upp att jag var gravid på engång ???? för dig då? Kram ????

Typ samma som mig då, jag testade med clearblue digital i söndags, fick direkt ett gravid 1-2, testade med RFSU teststickor i onsdags och fick svaga plus! Så vi är ju båda gravida men visst är det ibland svårt att tro!

Blir galen på det här, jag fick ett MA i augusti så därför skrev jag om den graviditetens symtom, kanske lite otydligt av mig :)! Då hade jag väldigt ont i brösten, sen bruna flytningar. Idag var det ljusbrunt på pappret igen! Suck.

Kram till dig!
  • Elenius
    Ellaria skrev 2015-10-23 11:59:58 följande:

Om ni har samma BF kan du ju omöjligt vara i 6-7 och hon i 5.

Ja exakt du har rätt, kan ju omöjligt vara denna graviditeten. Så lite koll har jag inte! Haha.

Fick MA i augusti så de var om den graviditeten jag pratade.
  • Elenius
    Elinwyens skrev 2015-10-23 12:51:58 följande:

Ja visst är det svårt att förstå, speciellt när man inte har några symptomer.. men dom kommer nog! Är det ditt första barn? Det är vårat första, så allt är så nytt. Dock blev jag gravid förra året men då valde vi att göra abort. Och då hade jag alla möjliga symtomer... men jag har läst att det är normalt så oroa dig inte!???? kul att följa någon som är så nära.. kram

Vad roligt grattis till första!

Om allt går som det ska är det vårat första också :)

Men nu jäklar ska de gå vägen, eller hur!?:D

Haha jag tyckte det var lite konstigt med alla frågetecken!

MA är missed abortion, fick reda på det i vecka 13 hade varit hos gyn en månad tidigare och fått se ett litet hjärta men tydligen så hade det lilla livet dött och tillbakabildats i vecka 7 ungefär. Fick ta abortpiller för att få ut hinna som var kvar, men blödde så mkt så fick opereras! Menar inte att skrämma dig eller så hoppas du förstår :)

Vi får försöka hålla kontakten tycker jag!
Svar på tråden Junibebisar 2016