• Elenius

Junibebisar 2016

Någon här som har mensvärk fortfarande?

Min sitter ganska lågt ut ungefär vid höftbenen, värker i princip hela tiden men gör inte direkt ont, de hugger bara till ibland. Upptäckte även ljusbruna flytningar i trosskyddet :( är livrädd för ett till MA, men det kanske inte händer såhär tidigt?

Kram

• Elenius
    Emmaapersson skrev 2015-10-23 17:33:08 följande:

Jag hade den runt den 10 september, och enligt appen så skulle ägglossninmg ske tisdagen den 22/9 men jag kände inte av ägglossning symptomen förrän 26/27 någon gång, och kanske fäste ägget senare och jag är kortare gången. Det har jag alltid haft på känn. Men han sa nej, då skulle det synas något i det minsta.

Jag tyckte dock att han var väldigt stressad, han tog in kameran upp,vänster,höger på en tidsperiod på absolut absolut Max 10sek. "Det finns ingenting, inte äns hinnsäck, jag ser någon slemhinna bara". Sen fick jag ta ett prov som visade gravid, och fick rådet att komma tillbaka om en vecka..

Har ytterst lite bruna flytningar som inte lägger sig i trosorna, utan kommer väldigt lite när jag torkar mig eller för upp pappret lite i slidan. Ingen smärta över huvudtaget, och fortfarande ont i brösten.

Har aldrig varit med om något liknande!! :(

Man läser ju massa fina historier om att andra tjejer varit med om exakt samma, kommer in några dagar senare och då syntes det helt plötsligt.

Men vill definitivt ha en ny läkare som kollar nästa gång, gick hem med mer oro och ovetande än innan. Så himla ledsamt :(

Vad tråkigt att höra att du blev behandlad så!!!

Det är verkligen inte okej. De ska kunna känna av och visa hänsyn till att man är orolig:(

Känner igen det när jag åkte in för att göra ett tidigt vul, gick hem och var ledsen.

Har också bruna flytningar precis som du beskriver men inte ont i brösten alls!

Väntan är olidlig.

Kram!
  • Elenius

Kanske kan ni hjälpa mig:

Hade mens senast 13-18 september, tog ägglossningtest 8 oktober som visade positivt. Pga ett MA i augusti hade jag inte alls koll på min BIM i oktober... Så 16 okt tog jag ett test som visade negativt sen på söndagen tog jag ett till: gravid 1-2, tog ytterligare ett test igår för att mina symtom var obefintliga: gravid 2-3 stod det då :D känner mig lugnare nu!

Meeeen vilken vecka är jag i?! Haha enligt app 5+0? Men borde inte stämma. Kram!

• Elenius
    Taiga skrev 2015-10-25 18:06:05 följande:

Du ska räkna f rom 13 sept tror jag, sista mensens första dag. 6+0 får jag det till att du är i. Som jag XD

Ah har räknat så jag med men det kan inte stämma eftersom min ägglossning var 8 oktober, 3 veckor efter mensen.. Eller tänker jag fel :)
  • Elenius

Jisses vad det molar och värker i magen idag, känns som det sliter, drar och hugger ibland. Har fortfarande inga andra symtom förutom att mina bröstvårtor är lite annorlunda och ömma...

Har inskrivning fredag den trettonde! Haha :)

• Elenius

Läser massa om er som har alla möjliga starka symtom, och det där med om man mår illa på morgonen så är det 70% mindre risk med missfall!

Jag är i mitten av vecka 6 ungefär och har inga symtom, förutom massa mens/molvärk! Det känns verkligen som det är något fel eftersom alla har så mkt symtom men inte jag.. Orkar inte gå igenom ett MA till!

• Elenius

Ni är alla välkomna att inboxa mig för att prata också! Vill inte att någon ska behöva känna sig ensam och ledsen <3

• Elenius
    EmManny skrev 2015-10-29 22:30:47 följande:

Råkade skicka innan jag hunnit skriva!

Åh nej det var verkligen inte min menig att skrämma upp någon. Min kusin har fött fem barn och aldrig varit det minsta illamående!

En kompis till mig är just nu i vecka 15 och gjorde nyss ett ul som visade god tidsenlig utveckling och hon har inte haft tillstymmelse till symptom. Hon har känt sig precis som vanligt hela tiden och skulle aldrig förstått att hon är gravid om det inte varit för utebliven mens och positivt test.

Det är ingen fara vännen!

Det är bara så otroligt jobbigt att se hur alla får massa symtom medans jag går hemma och klämmer på bröstetn som är mjukare än vanligt nästan.. Hur jag kan gå upp på morgonen och käka frukost, sen äta alla mål mat under dagen utan problem. Men förra graviditeten hade jag mkt mer symtom, det slutade i MA vilket gör mig lite förvirrad!

Tack för ditt svar iaf! Kramar
  • Elenius
    UK Jennie skrev 2015-10-30 21:52:57 följande:

Ar minst sagt forvanad over diskussionen kring artikeln som nagon lade ut - en av poangerna med ett forum ar val att dela relevant (dvs i det har fallet: relaterat till graviditet) information? Om jag laste och blev orolig skulle jag 1. Kolla upp artikeln - ar den grundad pa vetenskapligt robust forskning? (kallkritik, mina vanner!)2. Vad finns det for annan forskning/information inom amnet?Att lagga sig ner och grata hjalper ju ingen - visst ar vi hormonstinna och darmed kansliga - och alla har vi var historia/personliga erfarenheter - men kom igen, vi ar val aven intelligenta varelser som kan anvanda vara hjarnor?Information ar bra! Mer sant.

Men källkritik gäller ju även för den som delar artiklar också?
Svar på tråden Junibebisar 2016