Inlägg från: Maräng87 |Visa alla inlägg
  • Maräng87

Junibebisar 2016

Hej, jag plussade i veckan och har bf med mitt andra barn 8/6. Har bokat in ultraljud den 3/11! Är 28 år :)

• Maräng87

Någon mer som drömmer mycket? Jag drömmer suuupermycket vilket är jobbigt då det känns som jag inte sovit mycket alls...

• Maräng87

Ni som har barn sedan innan och mår dåligt/är suuuupertrötta hur tänker ni med att berätta för barnet/barnen? Jag känner mig så himla taskig som bara är trött, lite irriterad och tråkig när vår dotter inte fattar vad som händer. Vill gärna berätta men vill inte att hon ska prata på dagis, familj och nära vänner vet dock redan. Vill samtidigt att hon ska få vara involverad redan från start, vi har en väldigt klok och mogen 3 åring.. Så himla svårt!!

• Maräng87
    Moneal skrev 2015-10-14 17:17:14 följande:
    Vi har sagt till de två äldsta, att det antagligen kommer en bebis till om allt går.som det ska men att det är en hemlighet.

Nu är de 8 och 6,5 så de förstår en del och vad. Det innebär.

Tror du att hon skulle förstå att hon inte får prata om det?
    Hon skulle nog förstå men en treåring är ju alltid en treåring och hennes favvosyssla är att prata :p Tänkte däremot på om vi skulle säga det en fredag så kanske det inte ligger närmst att ta till på måndagen sedan. Men det är ju bara en teori.. Får se hur vi gör, ska på ul 3/11 så kanske väntar tills dess om allt ser fint ut.

Tack för svaren!
  • Maräng87

Usch, alltså illamåendet. Mådde illa med första barnet men det var åtminstone hanterbart igår låg jag hela dagen och mådde så illa att jag i princip ville dö. Idag kändes det bättre så gick upp och försökte äta lite men svimmade nästan efter fem min. Vet inte hur jag ska fixa detta. Är dessutom i slutet på en kurs (pluggar) och har väldigt mycket att göra :(

• Maräng87

Nu har jag fått lergigan comp utskrivet mot illamåendet. Så himla skönt, hoppas det hjälper nu så att jag kan fungera normalt och ta hand om och vara närvarande för min första lilla guldklimp!

• Maräng87
    annieh897 skrev 2015-10-20 13:46:12 följande:

Aldrig mer lergigan comp...! Däckade i soffan med hjärtklappning och har legart här helt utslagen mellan sömn och knapp vakenhet i snart tre timmar. Hög puls, skakig, orkar knappt sitta upp. Och denna skulle vara mer uppiggande än Postafen?!

Vad tråkigt :( För mig funkar det väldigt bra, blir lite yr strax efter tablett och är sedan lite seg men det slår illamåendet med hästlängder.

Du kanske kan prova en halv tablett? Tog du den i samband med måltid?
  • Maräng87

Vecka 9 idag och en vecka till vul! Lite nervöst då vi redan berättat för dottern på tre år pga att jag mår så illa och inte är som vanligt. Hoppas verkligen det finns en liten ärta med pickande hjärta där inne!

På tal om mammabyxor köpte jag ett par förra veckan då jag pga illamåendet inte fixar byxor som trycker mot magen. Älskar mammabyxor!

Tänkte också på det här med MF och MA, det verkar som att "alla" råkat ut för detta här men ingen av mina nära vänner. Är det någon här inne som har ett eller fler barn som INTE råkat ut för det? Man hör ju mest motsatsen så hade varit kul med lite (missförstå mig inte nu) positiva erfarenheter :)

• Maräng87
    Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

You know nothing, Jon Snow
    Tränar tyvärr inte själv, men kolla in Elaine Eksvärds blogg! Hon tränade mycket, framförallt styrka dock, hela graviditeten :)
  • Maräng87

Förresten ang illamåendedebatten så skrev hon ju inte att det var dåligt att inte må illa utan bara att det var bra att göra det. Lite pepp till alla som kämpar mot illamåendet hela dagarna kan väl omöjligt vara fel??

Svar på tråden Junibebisar 2016