Junibebisar 2016
Jag får också lite ont i magen om jag bär tungt eller överanstränger mig.
Jag får också lite ont i magen om jag bär tungt eller överanstränger mig.
Såg ni nyhetsmorgon idag? Då handlade det om hur gravida bör äta.
Om ca 35min ska jag göra VUL. Snacka om nervös! Hoppas att få se ett litet tickande hjärta.
Nu har vi varit på vul och sett ett litet tickande hjärta :) Blev framflyttad en dag så 9+1 idag!
Skapade en egen tråd (hoppas ingen misstycker..) ni som "hoppat av" denna får gärna göra mig sällskap! Bebis i Juni 2016 heter den :)
Tack för mig!
Hej igen, kikar in här lite då och då och såg att ni skrev om bakåtlutad livmoder. Det har jag också fick jag veta på vul förra veckan. Jag frågade om det hade någon betydelse på något sätt men bm sa att det inte spelar någon roll och att den ju "åker fram" i takt med att barnet växer :) Så det är nog ingen fara!
Vi berättade också tidigt för våra familjer och en handfull vänner som visste att vi försökte.
Tar tillbaka att jag skrev för några dagar sedan att min mage inte längre var lika svullen.. Den är mer svullen än någonsin på kvällarna, ser ut att vara i femte månaden ;)
Någon som börjat spåna på namn än?
Grattis till tvillingarna :) Spännande!!
Hur tänker ni om influensavaccinet?
Min bm rekommenderade absolut vaccin, men sa att man ska göra det först efter rul. Har aldrig vaccinerat mig tidigare men gör det nog nu just in case :)
Min bm tyckte de va konstigt att jag redan i v12+6 är orolig för förlossningen :o ja kan väl knppast vara ensam on det??? :p
Velar om jag ska göra KUB! V12 nu så dags att bestämma sig. Får åka till annat län isåfall då jag är under 35 och de gör det inte här i Halland. Kan man göra både blodprover och UL samtidigt?
Sjunde veckan med illamående, är i vecka 13 nu. När blev det bättre för er?
Vi tänkte nog också köpa en Smile. Hade en till dottern och tycker mycket om den, hade den dock från 1:års åldern så ska bli kul att prova den till en bebis :)
Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)
Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.
Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)
Hej, är i v 21 (20+2) och har sedan några dagar haft FRUKTANSVÄRT ont i magens nederdel, främst på vänstersidan. Känns som håll fast mer knivhuggssmärtor. Det håller i sig i upp emot någon timme åt gången och jag kan knappt gå. I fredags fick jag kryp upp för trappan för det gjord så ont. Det är inga sammandragningar för magen är inte alls hård. Någon som känner igen det? Det är mitt andra barn och känner inte alls igen det från sist. Ska ringa mvc i morgon men undrar om någon av er har det likadant. Svårt att leka med en tvååring när man knappt kan ta sig fram.
Undrar även hur mkt ni gått upp i vikt. Får PANIK på vågen som bara rusar iväg. Är redan upp på +9 kg och då äter jag inte ett dugg mer än innan jag blev gravid. Med min först gick jag upp 17 kg allt som allt vilket är mycket när man är 157 cm. Då var jag bara + 4 kg i v 20. Orolig för vad detta ska sluta. Jag gick inte ner ett gram gratis sist utan fick slita som ett djur och låg då ändå + 3 kg nu när jag blev gravid. Jag vet att alla går upp olika men jag tycker det är knäckande att känna mig som en elefant. Underlättar inte att jag inte kan gå ut och ge heller.
Usch förlåt att jag gnäller. Är bara trött på att vara gravid och då är det nästan 5 månader kvar.
Jag ska föda mitt tredje barn, fem år sen sist. BF 25/6 men tror att den kommer lite tidigare, dels för mina två barn har kommit lite tidigare och dels för att jag haft mkt sammandragningar. För två veckor sen var livmodertappen mjuk och förkortad så vi får väl se. Dock har förvärkarna avtagit rejält sen jag brev sjukskriven på heltid.
Min handläggningstid har varit extremt snabb hos FK jag har hoppat mellan 50% 25% 50% och nu 100% har Max tagit ett par dagar varje gång innan jag fått det godkänt.
Jag vill ha omlottbodies i rosa till vår lilla tjej och det har inte varit helt lätt. Orkar inte gå i affärer men på nätet hittar jag inte eller så är det slut. Ska kolla på en barnbasar nästa helg tänkte jag.
Jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna. Sedan tog det knappt en och en halv timme innan min tjej var ute :O Hade dock en snabb första fl också vilket var en av anledningarna till att jag blev igångsatt.