• evaaki

Junibebisar 2016

Hej
    Ny här, men inte ny som mamma
    Har två barn sedan tidigare födda 2008 och 2011 samt en bonus son född 2010
    Nu väntar jag och min sambo ett första gemensamt barn beräknat BF 21/6 så väääldigt nytt.

Någon annan som är i samma sits som jag? Ett första gemensamt barn men barn sedan tidigare?

• evaaki

Jag går in i vecka 6 imorgon. Tredje barnet och väldigt annorlunda graviditet vilket gör mig lite orolig.

Tidigare har jag kräkts på morgonen från v 5

Haft superont i brösten, "mensvärk" och nästan somnat vid ratten på väg hem från jobbet

Denna gång känner jag ingenting förutom lite illamående på kvällarna ngn timme eller två.....

Från v 7 har jag kräkts typ tre gånger per dag

Inte för att jag längtar efter att kräkas. Missförstå mig rätt, vill ha tecken på att jag är gravid helt enkelt

• evaaki
    JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

Med mitt första barn så gav dig mig fel vecka jag var i. Fick BF 7:e dec på ett tidigt VUL men jag var helt säker på att det var fel. Men sen vid RUL i v 18 så fick jag 14:e dec. De kan säkert se fel åt båda hållen.

Det viktiga är inte vilken vecka man är i utan att bebisen mår bra du får ju ett till VUL inom kort. Jag måste vänta till kub test i vecka 12.

Känner mig helt ogravid och tror knappt på att jag är gravid
  • evaaki

Jag blir nästan liiiite avundsjuk på er som

Mår illa.

Jag har två barn sedan tidigare och mått illa från tidigt. Men nu känner jag inget, kissar inte mer än vanligt, ingen växtvärk, inga ömma bröst.

Mår lite illa ngn timme per dag, tappat sug på mat och godis det enda jag vill ha är sockerdricka och rostade mackor.

Men annars inget

• evaaki

Jag har haft lite illamående till och från. Mest på kvällarna, men inte direkt nära att kräkas.

Men igår kväll slog det loss helt och jag kräktes två gånger. Sov hela natten blev väckt av sonen kl sex och mellan 6-11 kräktes jag tre gånger och gjorde nummer två tre gånger. Hur fasen vet man om det är magsjuka???

Mådde ok mellan 11-16 sen började jag må sådär lite illa....vill inte äta, inget är gott men behöver inte kräkas.

Mina barn undrar vad som felar och jag är oroad för imorgon när jag ska till jobbet

• evaaki

Vi har en 180 säng och ska sätta spjälsäng mot den med sidan mot sängen borttagen och madrassen i höjd med vår så bebisen kan sova nära men ändå själv.har fungerat ok tidigare men inte varje natt, då har barnen sovit mellan oss utan babynest (visste inte vad det var för fem år sen)

Vi kommer ha ett babynest denna gång.

Har även två barn som kommer in till oss typ tre ggr i veckan.....kommer bli trångt

Förut hade vi en 90/säng som vi satte fast med vår säng, där la sig pappan på nätterna när det blev trångt. Men det var ju som en jättesäng. Men det får inte plats längre

• evaaki

Jag blev sjukskriven på heltid den 13/4 och den 14/4 var det godkänt

Så otroligt skönt, dessutom sjukskriven fram tills förlossning

• evaaki

Tiana

Vem ordnade läkarbesöket åt dig

Jag har konstanta sammandragningar och ibland rejäla värkar

En läkare kollade förra veckan och sa att livmodertappen var förkortad

Frågade min bm igår hur jag kunde få reda på om mina värkar påverkat livmodern ngt mer och hon är så blåst så hon ringer till förlossningen som säger "ja hon får väl komma när hon har värkar"

Det var ju absolut inte det jag var ute efter jag vill ha ett vanligt läkarbesök inte ta upp ett rum på BB

Men min bm fattar inget hon är helt värdelös och trög. Och minns absolut ingenting av vad man säger fast man säger det två minuter innan...

• evaaki

Jag ska föda mitt tredje barn, fem år sen sist. BF 25/6 men tror att den kommer lite tidigare, dels för mina två barn har kommit lite tidigare och dels för att jag haft mkt sammandragningar. För två veckor sen var livmodertappen mjuk och förkortad så vi får väl se. Dock har förvärkarna avtagit rejält sen jag brev sjukskriven på heltid.

Min handläggningstid har varit extremt snabb hos FK jag har hoppat mellan 50% 25% 50% och nu 100% har Max tagit ett par dagar varje gång innan jag fått det godkänt.

Jag vill ha omlottbodies i rosa till vår lilla tjej och det har inte varit helt lätt. Orkar inte gå i affärer men på nätet hittar jag inte eller så är det slut. Ska kolla på en barnbasar nästa helg tänkte jag.

• evaaki

[quote=76571084][quote-nick]Maräng87 skrev 2016-04-26 18:05:23 följande:[/quote-nick]Jag köpte det på H&M. Från deras bascollection, en rosa och en vit med rosa prickar i 2-pack :)[/

På hemsidan är alla omlottbodies i rosa slut i stl 50 och 56

Svar på tråden Junibebisar 2016