• evaaki

Junibebisar 2016

Jag är omföderska i v 32+2 och min bebis var fixerad redan för två veckor sen. Det kanske är jättetidigt har ingen koll men visst sa typ "oj bebisen är redan startklar" jag reagerade inte så mkt på det då båda mina tidigare barn oxå varit fixerade rätt tidigt, imorgon ska jag till spec MVC för koll av livmodertapp

• evaaki

[quote=76593839][quote-nick]Gweny skrev 2016-05-03 22:08:20 följande:[/quote-nick]Är tidigt för omföderska ja, föddes dina andra innan BF?

Ja lite tidigare än BF

Första kom ca en vecka tidigare

Men andra gick vattnet i v 37 (36+4)

Och jag har varit rätt nojjig denna grav då jag har rätt mkt kraftiga värkar när jag vilar. Därför jag ska till spec MVC imorgon o kolla lite ...

• evaaki
    Bibi84 skrev 2016-05-03 22:00:09 följande:

Jag satt ju och väntade på att mitt andra barn skulle fixera sig, hon hann ju inte det pga. tidig vattenavgång. Men med nr 3 väntade jag också med att barnet skulle fixera sig, och då sa min bm att barnet inte brukar fixera sig för omföderskor för rätt för födslen eller när man är i gång med fl.

Ja jo jag har oxå hört om att de inte alltid fixerar sig innan de föds när man är omföderska. Bm ville för två veckor sen inte lova att bebis var fixerad men att den hade huvud djupt ned. Men sen förra veckan så sa hon "nej men bebisen är ju verkligen fixerat, den ligger helt startklar"
  • evaaki
    ostpaj skrev 2016-05-12 18:51:51 följande:

Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara!

Är det inte fogarna du känner av när huvudet ligger nedåt? Det känns ju oftast i ljumskarna
  • evaaki
    tofslan skrev 2016-05-15 08:34:50 följande:

Och nu har vattnet gått så för mej var det ett förvarning!

Åh vad spännande lycka till! Bebis har kanske redan kommit!!
  • evaaki

Mina SF mått tidigare har legat lite över den övre kurvan, och första vägde lite över 4 kg kom i v 39 andra vägde 3600 och kom v 37

Nu ligger min kurva liite lägre så vi får se vad det betyder. Har gått upp mkt mindre i vikt denna gång, har legat på +15 kg vid denna tidpunkt tidigare i båda grav. Denna gång +4

Får se om det ger mindre bebis

• evaaki

Jag är sjukskriven och mina barn går hela dagar (7 o 5 år) är man sjukskriven så får man inte ha dem kortare dagar. Sen när bebis är född får sonen gå på förskola 24 h i veckan men min dotter får inte gå på fritids alls vilket innebär en hel sommar hemma för henne med en mamma som mest kommer sitta och amma. Mkt dåligt tycker jag! Hon har väldigt behov av sina kompisar.

Sen måste jag ha en plats de dagar hennes pappa har henne vilket är Tors och månd varannan helg. Får jag betala fullt för det så ska hon baske mig få gå mer i sommar....

Måste kolla upp det inom kort

• evaaki

[quote=76671276][quote-nick]Oscarsmamma84 skrev 2016-05-30 11:00:04 följande:[/quote-nick]Har redan gjort allt det o inget. Hade likadant med sonen. Den känns slö idag. Jag har även puttat hårt på magen men inget . Har aldrig känt 10 rörelser på 3 timmar varken med denna eller sonen men den brukar vara mer aktiv än såhär.[/

Jag upplever samma

Jag brukar ha en vilding i magen och det brukar göra ont när hon bökar för hon är så stark.

De senaste dagarna så är rörelsemönstret helt annorlunda. Hon rör sig mer sällan och rör sig lixom sakta och lugnt.

Kan säkert få ihop tio rörelser på två timmar men som sagt mjukt och sakta inte som förr

Är i v 37

Tror ni det är ok?

• evaaki

Vad hände nu?

Mått rätt bra idag!

Somnade typ 22,45 vaknade en halvtimme senare av helt galet illamående

Fick grabba tag i en hink på väg till toa och tur var det för dit hann jag inte. Ursäkta mig men kaskadkräktes ut allt i magen.

Fattade inget. En kvart senare började det om igen. Nu ligger jag i sängen, mindre illamående men med molande värk i ryggslutet.

Kan det varit att jag tog järntabletterna försent? Tar i brusformat, brukar ta det mitt på dagen men kom på vid 21.30 att jag hade glömt och tog det då. Men kräktes alltså lite mer än 1.5 h senare......

Hoppas inte det är magsjuka iaf

Usch

• evaaki
    Sookie85 skrev 2016-06-06 15:23:34 följande:

Gör alla bm hinnsvepning om man ber dem? Gör det ont? Blir blött? Första barnet så har noll koll :)

Jag har aldrig gjort hinnsvepning men frågade min bm och hon och hennes kollegor gör det inte ifall att förlossning startar direkt
Svar på tråden Junibebisar 2016