Inlägg från: Blomman1985 |Visa alla inlägg
  • Blomman1985

Junibebisar 2016

Hej på er, Jag har inte skrivit här tidigare men följt er lite grann. Har bf om 26 dagar och är KONSTANT orolig. Jag har varit orolig hela graviditeten, antagligen för att jag hade 2 missfall innan (v 10 och v 8). Jag kan bara inte slappna av alls. Jag är såååå rädd hela tiden att bebisen ska dö. Antingen tycker jag att jag känner för lite rörelse, eller för mycket rörelse ... jag hittar hela tiden något att oroa mig för. Dessutom livrädd för att gå över tiden då de flesta bebisar som dör verkar dö då.... 
    Jag har en dotter sedan tidigare, visst var jag orolig då med men inte på långa vägar som nu. Jag klarar knappt av att prata om att jag ska få barn då jag bara tänker katastroftankar vad jag ska säga sen om bebisen dör. Det börjar bli väldigt påfrestande, vill bara att dagarna ska gå fort så jag slipper denna oro. 

• Blomman1985

Jag har väll nämnt det, men det är svårt att sätta ord på sin oro. Upplevs nog som att jag bara är normalt orolig, vilket jag kanske är. Jag vet inte. När jag är hos barnmorskan och hjärtljud och allt är som det ska är jag ju inte orolig just då, så då blir det att jag inte nämner det så mycket. Det är mer hemma hjärnspökena kommer fram. 

• Blomman1985
    valpis85 skrev 2016-05-31 22:13:22 följande:

Sjunker magen något även om bebisen är fixerad helt? Min make säger att den har sjunkit mera sedan i måndags. Vad betyder det?

Min bebis har varit fixerad i 5-6 veckor men för ca 1 vecka sedan så sjönk magen. BM konstaterade det i måndags också, magen är helt tom upptill under revbenen och magen har verkligen blivit som en hylla. 20 dagar kvar till BF. 
  • Blomman1985
    Amanda811 skrev 2016-05-31 20:21:49 följande:

Här kommer bebisarna på löpande band verkar det som! Jag har ännu inte känt nånting som skulle indikera att bebis är påväg än.. Men idag började jag dricka hallonbladste på min mans initiativ. Han har googlat o hittat denna "väl beprövade men dock ovetenskapliga metod" o så länge det inte är farligt för bebis så tänkte jag att man kan ju testa iaf ;) får de hur det går! Färdknäppen har iaf inte funkat än så länge men färdknäpp tsm med hallonbladste kanske ger utdelning, vem vet? :P

När har du BF? Har också funderat på hallonbladste men har hört att det också kan göra förlossningen snabbare vilket jag är lite rädd för då det gick så snabbt med dottern. Rädd att inte hinna in denna gången när man dessutom måste hitta någon barnvakt först också...
  • Blomman1985

Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ????

En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?

• Blomman1985

Sista jobbdagen för mig idag sedan är bebis mer än välkommen. Dottern kom 38+6 vilket skulle vara om 6 dagar då. Hoppas på samma men ännu inga tecken mer än en otroligt låg mage, går knappt att sitta längre. Letar efter alla tecken som finns men gissar på att jag inte kommer märka något förräns det sätter igång på riktigt.

• Blomman1985
    eliiinv skrev 2016-06-08 12:55:25 följande:

Nån mer som ligger hemma och sjukar? Haft fläkten på varje natt pga värmen hehe kanske inte det bästa, ligger vrölförkyld nu, nån som har husmorstips?

Dessutom fick jag molvärk igår i nedre delen av magen, så störande att jag iaf fick byta sovställning. Kommit idag lite smått med i intervaller och tidigare i veckan. Är i v38 nu(v 37+2). Låt tiden gå fort :(

Förkylning här med. Trodde pollenallergi hade blivit värre igår men förstår nu att det var förkylning på g. Sovit hela dagen ???? Inte vad jag hade planerat när jag jobbade sista dagen igår och imorgon har jag födelsedag. Dricker citron och honubgsvatten och hoppas på snabbt tillfrisknande. Krya på dig.
  • Blomman1985

10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid. 

• Blomman1985
    valpis85 skrev 2016-06-12 09:23:53 följande:

Nu gick slemproppen med blod och jag har lätt mensvärk. hoppas hoppas. för visst är det så att om blod är inblandat så är det på G?

Tror absolut det är på g för dig om det är blodblandad flytning och du har gått över tiden. Lycka till! Här händer inget alls, dottern kom 38+6 och det är jag på imorgon med denna graviditet. Trodde INTE jag skulle behöva gå längre.
  • Blomman1985

Min bebis i magen är helt plötsligt vaken hela nätterna känns det som. Inatt låg jag vaken mellan halv 4- halv 6. Lagom trött idag. 1 vecka kvar till bf och imorgon är det dags för barnmorskebesök. Jag hade hoppats på att jag inte skulle behöva gå dit ju för att bebis redan valt att titta ut, jaja 1 dygn har den fortfarande på sig, hoppas hoppas. Bebis kom ut!!!

Svar på tråden Junibebisar 2016