Inlägg från: Blomman1985 |Visa alla inlägg
  • Blomman1985

Junibebisar 2016

lillmysan skrev 2016-06-13 12:39:32 följande:

Idag vaknade jag med en jättekonstig känsla i kroppen..åkte till lekparken vid 9-tiden men fick åka hem igen vid 10 pga illamående. Hade ont i huvudet och va svimfärdig..som tur var däckade jag samtidigt som min son(som fortfarande sover). Mår lite bättre..antar att det är hormonpåslag eller något!? Kan ju ha ätit något knasigt också..

Jag mår också jätte konstigt idag. Lite kallsvettig och bebisen trycker på åt alls håll i magen. Orkar ingenting, blir illamående. Att duscha var en pärs. Bf-6 här, hur långt är du?
  • Blomman1985

V 39+0 här med. Igår var en dag med mycket förvärkar/sammandragningar som kändes i ryggslutet också. Idag är allt bortblåst igen. :(

Jag tycker också mina flytningar har minskat som någon annan skrev här. Ska till BM idag men tror inte de kollar om man är öppen här. Det blir nog bara att fortsätta vänta.

• Blomman1985

Oj vad det ploppar ut bebisar. Så avundsjuk på er. Här är det fortfarande inga tecken på att något skulle vara på gång. Var hos bm i tisdags, allt såg bra ut. Nästa vecka lovade hon hinnsvepning om inget hänt tills dess (då v40+2). 
    Kanske ska prova den där mirakeldrycken jag med. Låter inte så gott dock =)

• Blomman1985
    annanaa skrev 2016-06-16 09:58:10 följande:

Storstädningen hjälpte inte igår. Inte ens lite mensvärk i nuläget..

Så idag kör vi på tvätt istället! :)

Funkar inte det känns det skönt att hinnsvepning nr 2 är bokad till 10.00 imorgon. Imorgon är det BF.

Min barnmorska får inte lov att göra hinnsvepning innan bf :( När gjorde du första hinnsvepningen?

Blir dammsugning här med nu.
  • Blomman1985
    Norrlandstjejen skrev 2016-06-17 09:35:03 följande:

38+6 idag. Igår kväll hade jag fruktansvärt ont, kändes som att bebisen borrade ner sig, kände hur den bökade där nere. Någon som känt något liknande?

Under natten har det varit lugnt och det känns bättre idag förutom att det bränner när jag går.

För att vara lite tråkig så har jag haft det så sedan v 32 då bebis fixerade sig. Dock har hon inte valt att komma ut tidigare för det. Jag känner ofta huvudet röra sig långt långt ner vid 'snipp-håret. Väldigt mysko känsla och det trycker på nerver också. Nu senast gör det så ont när hon kommer åt nerver att jag grimaserar.
  • Blomman1985
    ostpaj skrev 2016-06-17 21:26:33 följande:

Haha, helt fantastiskt vad det här livet kan testa en ibland! Jag blev ju ensamstående i 6e månaden. Inget problem i sig, förutom att för drygt 90 minuter sen beslöt sig min telefon för att självdö. Jepp, inget liv i den, hjälper inte att trycka, slå, plocka bort simkort, reagerar inte på laddaren, no nothing! 4 dagar före bf. Haha. Kan inte ringa barnvakt, skjuts, ambulans, förlossningen, min mamma... faktiskt ingen, när jag tänker efter. Spännande! :D Tänkte, startar det inatt går jag bara ut på gården och skriker. Borde inte ta många minuter innan hjälp anländer ;)

Men hur kan du vara så lugn? Jag hade haft panik. Jag typ kartlägger var alla befinner sig och bjuder hem vänner när jag vet att familjen är bortrest. Förlossningen med dottern gick snabbt så jag ser en 1,5 timmes förlossning framför mig nu och är vettskrämd att inte hinna fixa barnvakt. Säkert därför bebis inte kommer ut, känner av sin stirriga morsa :)
  • Blomman1985
    Millemupp skrev 2016-06-17 18:07:44 följande:

Förresten - ni som märker att bebis är långt ner, hur är era SF-mått? På de två senaste mätningarna har mitt mått hamnat längre och längre ner på kurvan och är nu precis på gränsen. Kan ej exakta siffror dock. BM gissade att det beror på att magen sjunkit ner lite nu på slutet.

Mitt sf-mått följer kurvan trots att bebis sjunkit långt ner. Hade i v 39+0 34cm sf så det är inget stort mått dock men har följt kurvan. I min förra grav så sjönk det i slutet men det var ingen fara det heller men hon föddes 38+6.
  • Blomman1985

Imorse vaknade jag av väldigt kraftig molvärk, värken satt både långt ner i mage och i ryggslutet. Jag kunde inte riktigt avgöra om det toppade och försvann bara och efter jag gått upp och kissat försvann det värsta.

Sedan nu när jag vilade vaknade jag av samma, och precis som tidigare försvann det när jag gått upp och kissat.

Kanske känner jag lite molvärk fortfarande men det är ju lixom ingen värk som kommer och går.

Kan det kanske ändå vara på G? Min förra förlossning började med vattenavgång och värkar som var täta och blev väldigt starka direkt efter. Jag har ingen aning hur det kan kännas när det börjar med värkar... Bf imorgon.

• Blomman1985
    annieh897 skrev 2016-06-19 14:02:07 följande:

Bf+11 idag. Fortfarande noll känningar. Hade inte varit så plågsamt att gå över tiden om jag hade kunnat göra lite mer på dagarna men är för trött och har ont. Igår var vi iaf iväg hos vänner en sväng. När vi kom hem därifrån hade jag så ont i fogarna att min sambo fick hämta min skrivbordsstol och köra mig till soffan på den. Ska på bedömning på torsdag. Min gissning är att det inte blir igångsättning förrän efter midsommarhelgen. Så minst en vecka till...

Ja det är verkligen inte lätt att hålla sig sysselsatt när man inte ens orkar stå och diska. Jag får onda sammandragningar när jag försöker mig på att göra saker. Fördriver tiden med att sova, läsa, se serier och göra tavlor till bebis rum. Men jag har bara varit ledig från jobbet 2 veckor. Tror inte jag klarar det flera veckor till. Är glad att jag jobbade så länge trots att sista tiden var tuff.
  • Blomman1985

Vaket här också. Vaknade ännu en gång av krsftig mensvärk. Så ont att jag inte kan ligga kvar i sängen. Blir väldigt kissig och efter kisseriet så är värken som borta igen. Kan knappt sitta på toan för det gör så ont i bäckenet, inte alls haft ont tidigare. Vad är det som händer? Är det på G på något sätt eller vad är detta för kraftig smärta som väcker mig för att sedan försvinna?

Svar på tråden Junibebisar 2016