• ostpaj

Junibebisar 2016

Plussade för två dagar sen.

Bf 22 juni enligt nätet. Ska ringa BM på måndag.

Känner ingenting att jag är gravid. Förutom att mina tuttar har blivit ENORMA och jag överväger att köpa större behåar och undrar om man inte ska köpa amningsbehå på en gång :)

• ostpaj
    ebe91 skrev 2015-10-17 10:11:20 följande:

Jag köpte amningsbh i v 12 vid förra graviditeten, men den blev för liten direkt. Gick från 75B till 80E när mjölken rann till...

Haha, härligt! Jag kommer ihåg när jag kom hem från BB med förra och minns att tuttarna kändes som 2liters colaflaskor.

Nu har jag 75 c och tuttarna bara väller över kanterna. Ser fan inte klokt ut.
  • ostpaj
    Tudelu skrev 2015-10-17 11:32:59 följande:

Är himla uppblåst jag också igen. Under dom små blödningarna jag hade försvann magen, men nu är den tillbaka .

Haha, WOW! Såhär tidigt! Är det första? Hur många tror du att du har där i?! :'D
  • ostpaj

Det här låter sjukt, men jag längtar tills jag får dra på mig mammakläder! :D

Suttit och "fönstershoppat" på nätet. Sist jag var gravid kommer jag ihåg att jag fick börja använda mammabyxor i tredje månaden, för jag minns att jag tänkte "redan?!" men byxorna jag hade sätt så tajt, så kommer jag ihåg när jag drog på mig gravidbyxorna och de sätt så skönt under magen. Åååh...

När har ni börjat använda sånna? :)

• ostpaj

Jag tänkte köpa begagnat. Brukar ändå vara i bra skick eftersom de används en så kort stund. Min förra graviditet gick jag omkring på loppis, så råkade jag hitta två kvinnor och de frågade mig om jag letade efter ngt speciellt. Jag svarade mammakläder och de i princip överöste mig med plagg för 10 kr styck :D

• ostpaj

Gud vad jag tackar min lyckliga stjärna att jag sluppit må illa, när man läser hur andra mår! Hoppas det går över för eran del.

Med min förra (första) mådde jag toppen och arbetade till två dagar innan vattnet gick. Nu har jag haft lite ont i tuttarna. Hoppas den här går lika smidigt som den förra.

Har era graviditeter skiljt sig åt mkt?

• ostpaj
    princess77 skrev 2015-10-19 19:24:48 följande:

Oj,skall ni vänta till jul med att berätta?!

Jag hade tänkt att berätta i vecka 12 i slutet av november :) Väntar andra barnet och tycker redan att jag är svullen i vecka 7.

Mina två bästa vänner vet redan annars har jag lyckats vara tyst.

Samma här! Andra barnet och i ca v. 5. Tycker jag ser så sjukt svullen ut runt magen. Var ska det här sluta?! Och hur ska man kunna dölja det till jul? Haha
  • ostpaj

Alltså, är det ngn mer som är KONSTANT hungrig?!

Jag är inte sugen på ngt, utan jag är vrålhungrig så magen kurrar och blir som ett inåtsug. Känns som att jag inte har ätit på hela dagen!

Idag blev vi bjudna på ordentliga hamburgartallrikar till lunch. Vissa åt knappt upp och gnällde över hur proppmätta de var medan jag satt och funderade på vad mer jag kunde äta.

Sen mellis, middag och fika runt 20. Nu igen, aphungrig!

Känns så dumt att frossa såhär sent på kvällen. Inte van, liksom.

I-landsproblem....

• ostpaj

Tycker också alla bara tänker på MF...

Rubriken borde bytas till "vi som bara tänker/grubblar/andas mf-tankar".

Måste vara en av de deppigaste trådarna på fl.

• ostpaj

Tänkte också det. Struntar nog i att läsa/skriva här ett tag.

Ger mig liksom ingenting.

Trodde också annat i början, att man skulle diskutera typ mammadrömmar, hur man har planerat sin lediga tid, ska större barnen vara hemma, hur mkt/hur ofta, ska ni ta reda på kön, hur har ni tänkt er förlossningen o.s.v

Men nä. "Oj, nu kände jag växtvärk i livmodern. Är det första tecknet på mf?"

Svar på tråden Junibebisar 2016