• ostpaj

Junibebisar 2016

valpis85 skrev 2016-06-12 09:23:53 följande:
    Nu gick slemproppen med blod och jag har lätt mensvärk. hoppas hoppas. för visst är det så att om blod är inblandat så är det på G?

Aldrig vart med om att slemproppen går. Men läst att det fortfarande kan dröja upp till ngn vecka. Likaså med rosa flytningar, att livmoderhalsen börjar öppna upp. Men hoppas! :)
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-12 18:02:49 följande:
    Fick så himla ont i ryggen o magen nu ikväll o det trycker neråt i musen. Kan det vara förlossningen som är på g? Är i v 39+1 nu. Ryggontet sitter typ vid skuldrorna. Så tycker det e lite långt upp. Känns bättre när jag ligger ner än jag står upp. Har oxå fått mycket mer flytningar. Allt det här e nytt då jag blev igångsatt med sonen så känner mig som en förstföderska.

Blev också igångsatt med första så det här är ju så spännande på ett annat sätt! Hur ska det börja?! liksom :D förvärkar som blir värkar eller kommer det ngn slemproppen?
  • ostpaj
    Liinaa91 skrev 2016-06-12 20:36:43 följande:
    En konstig fråga. Det är so att några gånger har jag tyckt att barnet slår väldigt rytmiskt ... som om det vore en ådra eller hjärtatslag tillochmed i magen. Är det barnet som slår (då menar jag dunk ... dunk ... dunk) eller har vi ådror eller något annat i magen?

Hicka :) Kommer och går här med med jämna mellanrum :)
  • ostpaj
    valpis85 skrev 2016-06-12 20:54:22 följande:
    Åkte in och var inne kl 13.00. Då var jag öppen 6-7 cm. Kl 15.02 började värkarna och våran prinsessa föddes 15.07 :) vi alla mår bra :)

Wow! Det gick fort! Stort grattis!! :D
  • ostpaj
    Liinaa91 skrev 2016-06-12 21:30:00 följande:
    Roligt att det verka gå så snabbt för de flesta. Jag är väldigt rädd över denna förlossningen eftersom med dottern va det väldigt långdraget. Slemproppen gick söndag och hon är född onsdag vid midnatt .. och då gick jag med värkar men öppnades inte.

Åh, sådär beskrev min bekanta det. Hon hade värkar och bebisen tröck sig nedåt men hon öppnades ingenting. :( Vi får hoppas att andra förlossningen går bättre, då kroppen gjort det en gång tidigare :) Jag blev igångsatt med första och har läst NU, nyligen att det är en värre förlossning än när kroppen sätter igång av sig självt (OCH jag hade ingen bedövning!). Så jag tänker att jaja, det värsta har redan hänt :p
  • ostpaj

Haha, om jag ska tänka 2 veckor från bf, för att vara på den säkra sidan, hamnar vi på den 8e juli. Och det är ju typ nästa år. Nää, den här eller nästa vecka kommer den :) :)

• ostpaj
    Carror skrev 2016-06-13 21:45:57 följande:

Haft jättemycket mjölkiga flytningar sen 2-3 veckor tillbaka och igårkväll försvann de helt. Trosan är helt ren idag, helt otroligt! Haha

Någon som känner igen sig?

Trodde att mycket flytningar var ett tecken på att de började närma sig...

39+0 idag

Jag har läst att man har mkt flytningar som ett hinder mot infektioner och dylikt. För att hjälpa hålla rent, liksom. Inget jag kommer att sakna hursomhelst... >
  • ostpaj

7 dagar till bf. Nog inte fattat hur nära det är.

Sitter ute i solen och väntar på att klockan ska bli 13. Får se om det är och förblir sista besöket hos bm som bebistermos :)

• ostpaj

Bebisen är fixerad och jag fick, tack igen för era råd, journaler utskrivna så nu är det bara fritt fram för bebisen oavsett om jag är i sthlm eller Uppsala :D

• ostpaj
    Tiana skrev 2016-06-14 17:02:26 följande:
    Vattenavgång bekräftad! Vi lär vara föräldrar innan veckan är slut! Hemma och väntar på värkar nu.

Händer ngt? Jag hade vattenavgång med första men värkarna kom aldrig igång och blev igångsatt. Har du fått veta ngt sånt? Om det inte kommer värkar?
Svar på tråden Junibebisar 2016