En del av oss skrev 2015-11-15 20:52:41 följande:
[quote=76007345][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 19:07:13 följande:[/quote-nick]
Vad tråkigt att du kände så med bm. Hon (efter vad du beskrev i Sthlmstråden så vet jag vem det är) är väldigt rak och lite hård i sin ton kanske man kan säga? Träffade henne nån gång när min inte va på plats. Va det så du kände eller annat?
Kände du att hon förstod din oro?
Vad är dateringsultraljud?
[/
Jag sa till vid bokning att jag ville ha E men fick M T inte M N och det ändrade dom bara eftersom E har för många och MT inte. Kände att hon inte förstod min önskan om FVP utan bara lade fram förslag om KUB som för mig inte känns aktuellt då det bara känns som ett onödigt orosmoment utan någon säkerhet så det vill jag slippa.
Dateringsultraljud är att datera graviditetslängden för att ta reda på hur långt gången jag är då det är viktigt inför fosterdiagnostik då man måste vara i v.15+0 innan man gör FVP. Jag känner mig rätt säker på hur långt gången jag är men inte BM, hon verkade inte ha så mycket kunskap överlag förutom det mesta basic. Men hon kanske är bra när man träffat henne fler gånger. Blev inbokad på ett samtal hos henne i v.15 vet inte vad hon vill att vi ska samtala.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
Ok förstår. M T har jag också mött, upplevde henne som väldigt lugn harmonisk och liksom erfaren. Tror mkt har med dagsform att göra med precis som för egen del...
Tycker du ska byta om din magkänsla inte är bra, jag kan säga att det va min bm som gjorde förra graviditeten till helt underbar trots krämpor, funderingar osv osv... Ingen kommer prata om dig som den kräsna mamman och OM dom skulle göra det så kan det kvitta? Det viktiga är att du känner dig trygg!