Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:07:49 följande:

Var på VUL idag. Enligt mina båda appar ska jag vara i vecka 7+6 men läkaren trodde inte jag var så sent gången, snarare vecka 4-5 och misstänker att det stannat av. Min temp är lika hög, jag mår småilla, ont i brösten och har mensvärk så alla symptom kanske är kvar. Jag är helt förstörd. Superledsen och har bara gråtit. Ska dit igen om en vecka, nästa onsdag, för att kolla om det kan ha växt till sig lite. Det är för mig helt omöjligt att jag är i vecka 4-5. Jag hade sista mens den 16 september och ägglossning den 1 oktober. Testade positivt den 10 oktober. Bör alltså ha stannat av. Eller någon som har en annan erfarenhet?

Kram

Åh nej! Lite samma för mig... Trodde 6+5 förra veckan men läkaren sa max vecka 5. Min hinnsäck va dock perfekt i storlek så det gav mig hopp. Såg dom något alls i hinnsäcken?
  • 2013januari
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 15:43:51 följande:

Jag tror att hon mätte hinnsäcken och att den var för liten... Att det var därför hon trodde jag var i max v 5. Jag var lite chockad så jag tog nog inte in allt hon sa. Det var ju dumt... :(

Ok det låter osäkert men med vecka 5 kan hon mena 5+6 tex och då är det inte så långt från din egen beräkning. Jag blev också så ställd förra veckan att jag inte kom mig för att fråga allt jag sen undrade... Håller alla tummar och går för din skull! När är nästa tid?
  • 2013januari
    lilleskutt86 skrev 2015-11-11 16:23:37 följande:

Jag ska dit onsdag nästa vecka igen. I morgon ska jag egentligen vara i 8+0. Därför jag har det så svårt att förstå hur jag kan vara i v 4-5, det är ju tre veckor från min egen uträkning! Jag kan köpa att fostrets storlek kan vara i vecka 4-5 eventuellt men inte att jag är gravid i v 4-5, då har man ju precis plussat! Hmm...

Nej förstår att det inte går ihop men hoppet är det sista som lämnar!
  • 2013januari
    Ellaria skrev 2015-11-11 16:56:01 följande:
    Men vecka fem är ju 4+x?
    You know nothing, Jon Snow
    Inte av läkare. De pratar alltid fulla veckor... 4+3 är då 4 veckor osv... Det är mer allmänt man säger att man är i vecka 5 vid 4+3 men fullgångna veckor pratar alltid sjukvården...
  • 2013januari
    tofslan skrev 2015-11-11 17:07:03 följande:

Jag fick veta idag, i vecka 9+3, att vi väntar tvillingar! Det har inte sjunkit in alls. Jag är glad men chockad. Jag fick visserligen höra på mitt tidiga VUL att det KANSKE var tvillingar (det var därför vi hade fått remiss till ultraljud idag), men jag hade uppenbarligen inte trott det, med tanke på hur chockad jag/vi blev...

Förresten gick det utmärkt att göra ultraljudet på magen nu! Vi diskuterade ju det för några sidor sen, men i v. 9+3 gick det alltså att se bra med vanligt ultraljud för mej.

Men åh vilken grej. Trådens första tvillingar :)
    När va du på tidigt VUL? Vad såg man då som tydde på tvillingar?
  • 2013januari
    Elenius skrev 2015-11-11 17:57:04 följande:

Var på Vul idag, efter en låg tystnad och glasögon påtagning av läkaren.. (här trodde jag att det var kört) så säger hon att det är ett litet liv där inne med ett hjärta som slår. Allt ser bra ut och jag är i 7+1 bara två dagar efter det vi trodde, så otroligt skönt! En lättnad :) nu kör vi jag och mitt lilla knytt.

Grattis! Precis dagarna efter mig är du då :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-11 19:55:06 följande:

2013 Januari min gyn ville att jag skulle komma på VUL i v.6+ men jag ville helst vänta till v.7+ för att slippa oron att det skulle vara för tidigt.

Förra veckan var jag in för illa luktande flytningar som aldrig var något och trodde inte den läkaren skulle göra något VUL men det gjordes och då syntes tjock slemhinna och hinnsäck som stämde med tiden.

Befruktning sker samma dag som ÄL och tempar man eller tar progesteronprov eller bara har positivt ÄL test bara 1 dag eller några timmar ( som jag tex) eller gör IVF så vet man ju när det befruktades.

Detta med kisseriet känner jag igen sedan över 10 år tillbaks. Blåsan kan kännas överfull och öm men ändå svårtömd, får ibland trycka på som krysta nästan och ibland kan jag sitta jättelänge och det är hur mycket som helst som rinner jättelångsamt. Hat sökt för detta men fick bara svaret att det är ingen fara, och krydta inte och fall inte kissa för säkerhetsskull grejen som många tjejer gör utan bara när du känner att du är kissnödig. Detta har dock inte hjälpt. Har ingen UVI heller det har jag kollat flertal gånger. Vet idag många år senare att min pappa har riktigt dåliga njurar och kommer när det kollosalt dåliga värden få hem dialys så vet inte om detta är något förstadium. Har ofta vita leuktocyter i urinen som alltid sett bra ut på odling.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Befruktning behöver inte ske samma dag som ÄL. Tydligt eftersom det ofta dateras helt annorlunda från vad kvinnan själv vet och tror. Vår son är ännu ett exempel på det, enl VUL vanliga ul och rul skulle han ha blivit till 1 vecka efter sista sexet. Ut kom han på bf i helt perfekt storlek för veckan så nej man vet inte alltid säkert vad som sker där inne kring ÄL :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-11 20:11:14 följande:

[quote=75991159][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 20:03:18 följande:[/quote-nick]

Befruktning behöver inte ske samma dag som ÄL. Tydligt eftersom det ofta dateras helt annorlunda från vad kvinnan själv vet och tror. Vår son är ännu ett exempel på det, enl VUL vanliga ul och rul skulle han ha blivit till 1 vecka efter sista sexet. Ut kom han på bf i helt perfekt storlek för veckan så nej man vet inte alltid säkert vad som sker där inne kring ÄL :)

[/

Efter flera medicinska sajter så är sker befruktning vid ÄL. Jag hade positivt ÄL test enbart under fredagskvällen den 9 okt och jag är helt 100% säker på att mitt barn blev till natt mot fredag då fanns spermier på plats i äggledaren. Vi hade sex även den fredagen så kan ha blivit då. På lördagen morgonen var äl testen negativa och även på söndagen.

Fertility Friend satte ut min ÄL den 9 okt, 11 dagar före positivt graviditetstest.

Som sagt ingen ide att argumentera med dig :) :)
    Super att du vet exakt när du blev gravid osv men jag väljer ändå att lyssna på de som kan sin sak och jobbar med det. Försökte bara förklara för tjejen som undrade varför man kan flyttas hit och dit...
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-11 20:11:14 följande:

[quote=75991159][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-11 20:03:18 följande:[/quote-nick]

[/

Efter flera medicinska sajter så är sker befruktning vid ÄL. Jag hade positivt ÄL test enbart under fredagskvällen den 9 okt och jag är helt 100% säker på att mitt barn blev till natt mot fredag då fanns spermier på plats i äggledaren. Vi hade sex även den fredagen så kan ha blivit då. På lördagen morgonen var äl testen negativa och även på söndagen.

Fertility Friend satte ut min ÄL den 9 okt, 11 dagar före positivt graviditetstest.

Kanske ska tillägga att vi nog pratar om olika saker ser jag nu. Befruktningen är en sak men sen behöver det inte sätta sig till rätta direkt utan kan "sväva runt" innan bra plats hittas och därav fördröjningen sen i "växten" på det lilla embryot...
  • 2013januari
    forsyne skrev 2015-11-11 21:06:53 följande:
    Men du får ju skilja på befruktning och att ägget fäster. Befruktning sker inom 24 timmar efter ägglossning. Ägget kan bara befruktas under väldigt kort tid. Sen är det en annan sak när ägget fäster. Det kan skilja på flera dagar.
    Uppdaterade mitt inlägg insåg att jag va otydlig :)
Svar på tråden Junibebisar 2016