Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-12 09:40:21 följande:

Inskrivning idag ocih vet inte om bebis lever, är helt övertygad om MA besked senast nästa vecka då jag ska på VUL. Min sambo är inte stöttande öht skickade en bild på ett positivt graviditetstest jag tog idag och inte en enda kommentar. Låser in sig på toa framför FB som är hans flykt verkar det som. Är arg på mig för att jag bad han förbereda några frågor inför dagens inskrivning igår, han har vetat om denna inskrivning i flera veckor men denna graviditet är totalt oviktig för honom och läsa en bok om graviditet eller vecka för vecka börja planera har han inget intresse av blir bara arg sånjag tror allvarligt jag lämnar honom, försökte i tisdags men livrädd klanrar han sig kvar köper någon liten present och tror det räcker.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Låt honom va bara. Inte alltid så lätt för killarna att hänga med, för min man sprutade tårarna på rul när han förstod att det faktiskt va en riktig liten människa där inne. Skulle aldrig få för mig att stressa fram något innan han själv kände det... Se till vad du vill ha ut av inskrivningen och ställ de frågor du vill, ni är ju fortfarande 2 individer fast ni ska bli mamma och pappa. Han måste få förbereda sig på sitt eget vis bara! Lycka till på inskrivningen idag!
  • 2013januari
    Linda_ skrev 2015-11-12 12:03:44 följande:

En fråga till er som har växtvärk. Hur upplever ni den? Mensvärk? Molande värk? Värk i ryggslutet? Obehaglig känsla?

Molande molande molande. Konstant och kan se göra uppehåll på en dag eller så. Men aldrig hugg eller smärtor eller så...
  • 2013januari
    alx l skrev 2015-11-12 15:17:32 följande:

Hej! Får jag hänga på resan? Jag är gravid med vårt andra barn (3:e grav fick tyvärr MA sent hösten 2013, men sedan en liten tjej i sept -14) med bf 27/6 om allt går bra :D 
    Mår som en påse skit pga hyperemesis har tyvärr haft det alla graviditeter och blir helt utslagen, tillbringade gårdagen på sjukhuset för att få dropp och fick då även göra ett VUL och var exakt som beräknat i v 7+2. 
    Känner mig väldigt hoppfull, och håller tummarna så det värker i dem för att det ska bli ett litet syskon. Är det någon som skapat facebook grupp? Är med i en sån himla trevlig grupp från förra graviditeten och vi hänger ihop ännu! 

Välkommen :)
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-12 18:17:11 följande:

Nån mer som upplever att illamåendet blir värre när ni rör på er? Räcker med att jag reser mig upp ur soffan så sköljer illamåendet över mig.

Blev sjukskriven på heltid idag och två veckor framöver. Suck...

Helt enig. Idag har jag mest legat raklång... Bortsett från hämtning och lämning på dagis...
  • 2013januari

Här går vikten nedåt. Vägrar väga mer än sist och framför allt vägrar jag gå upp nu i början när det inte ens är graviditeten i sig som väger något... Runt vecka 14-15 är det ok om det börjar röra sig uppåt för min egen del...

• 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-13 20:01:24 följande:
    Även om man inte vill lägga på sig massa så kanske man inte ska lägga fokus på siffran på vågen just nu. Det är mest vätska man går upp i början. Det betyder inte att man kommer bli en val sen:p
    Nejdå förstår hur du menar men utgår enbart från mig och min förra graviditet... Gick upp 24kg med första barnet och slutade alltså nära 80kg vilket är på tok för mkt.. Då åt jag och tänkte lite "jaja ja är gravid" vilket inte va värt det. Denna gången försöker jag istället klara det omvända...
  • 2013januari
    Elenius skrev 2015-11-13 20:43:16 följande:
    Hoppas att du menar att över 80 kilo är på tok mycket för dig och inte generellt :)? för jag vägde 73 kilo när jag blev gravid :(! UH hatar det här med vikt!
    Såklart, började ju inlägget med "utgår enbart från mig"...
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-15 18:39:54 följande:

I'm back har varit helt slut på alla sätt och vis och inte mått så bra. Mått ganska illa, känt av mensvärk och varit livrädd och så förbaskat trött.

Tack alla ni som skrivit och tänkt på mig. Det är bättre tillfälligt mellan min sambo och mig men vi är inte på samma våglängd känns det som. Jag är mer emotionellt påverkad och han verkar knappt begripa att det faktiskt är en bebis på väg om allt går bra.

Inskrivningen gick bra men jag känner inte riktigt att BM och jag connectar då hon verkade väldigt ointresserad avoss och jag fick intrycket att hon tycker jag är besvärlig som inte bara vill ha ett KUB men nu är iaf dateringsultraljud och läkarsamtal om fosterdiagnostik bokat . Hoppas kunna göra FVP med fullständig kromosomanalys i januari.

Vad tråkigt att du kände så med bm. Hon (efter vad du beskrev i Sthlmstråden så vet jag vem det är) är väldigt rak och lite hård i sin ton kanske man kan säga? Träffade henne nån gång när min inte va på plats. Va det så du kände eller annat?

Kände du att hon förstod din oro?

Vad är dateringsultraljud?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-15 20:52:41 följande:

[quote=76007345][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 19:07:13 följande:[/quote-nick]

Vad tråkigt att du kände så med bm. Hon (efter vad du beskrev i Sthlmstråden så vet jag vem det är) är väldigt rak och lite hård i sin ton kanske man kan säga? Träffade henne nån gång när min inte va på plats. Va det så du kände eller annat?

Kände du att hon förstod din oro?

Vad är dateringsultraljud?

[/

Jag sa till vid bokning att jag ville ha E men fick M T inte M N och det ändrade dom bara eftersom E har för många och MT inte. Kände att hon inte förstod min önskan om FVP utan bara lade fram förslag om KUB som för mig inte känns aktuellt då det bara känns som ett onödigt orosmoment utan någon säkerhet så det vill jag slippa.

Dateringsultraljud är att datera graviditetslängden för att ta reda på hur långt gången jag är då det är viktigt inför fosterdiagnostik då man måste vara i v.15+0 innan man gör FVP. Jag känner mig rätt säker på hur långt gången jag är men inte BM, hon verkade inte ha så mycket kunskap överlag förutom det mesta basic. Men hon kanske är bra när man träffat henne fler gånger. Blev inbokad på ett samtal hos henne i v.15 vet inte vad hon vill att vi ska samtala.

Ok förstår. M T har jag också mött, upplevde henne som väldigt lugn harmonisk och liksom erfaren. Tror mkt har med dagsform att göra med precis som för egen del...

Tycker du ska byta om din magkänsla inte är bra, jag kan säga att det va min bm som gjorde förra graviditeten till helt underbar trots krämpor, funderingar osv osv... Ingen kommer prata om dig som den kräsna mamman och OM dom skulle göra det så kan det kvitta? Det viktiga är att du känner dig trygg!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-15 22:31:06 följande:

[quote=76008082][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 22:07:22 följande:[/quote-nick]

Ok förstår. M T har jag också mött, upplevde henne som väldigt lugn harmonisk och liksom erfaren. Tror mkt har med dagsform att göra med precis som för egen del...

Tycker du ska byta om din magkänsla inte är bra, jag kan säga att det va min bm som gjorde förra graviditeten till helt underbar trots krämpor, funderingar osv osv... Ingen kommer prata om dig som den kräsna mamman och OM dom skulle göra det så kan det kvitta? Det viktiga är att du känner dig trygg!

[/

Jag har funderingar på att kontakta E via mail för hon sa att känns det inte bra med M T så får du höra av dig. Men jag vet inte om jag gör rätt val. Jag kanske dömer henne för hårt och det kanske känns bättre längre fram för vi är ju främmande för varandra. Hon var väldigt lugn och erfaren när hon undersökte mig men innan det uppfattade jaghenne som snorkig och som att hon tog överhanden. Gillar inte tanken på att kanske få göra KUB och inte heller tanken på att kanske få föda på ett sjukhus där jag fått mycket dåligt bemötande.

Ska kanske ändå ge henne en chans till då jag ska på samtal till henne i v.15. Hon tyckte jag skulle komma tillbaka då så vi kunde prata fast om vad vet jag inte. Kanske om min oro, men den kommer jag nog bära med mig tills barnet ligger i mina armar. Har knappt förstått att jag är gravid.

Ja det där med möten är svårt. Vi är snabba på att bilda oss en uppfattning och sen sitter den stenhårt.

Hopppas du hittar vad som känns bra... Det där med hemsjukhus vad menade hon då? Och kub kan väl inte va tvunget?
Svar på tråden Junibebisar 2016