Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-16 06:17:25 följande:

[quote=76008515][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-16 00:42:41 följande:[/quote-nick]

Kul att du är tillbaka! Som andra sagt så är det ju viktigt att kemin stämmer med bm. Man ska inte behöva känna att man blir motarbetad, speciellt inte om man har genomtänkta åsikter. Om ni ändå ska göra fvp oavsett finns ingen anledning att göra kub.

Det känns som ni har långt mellan kontrollerna hos er? Jag har varit på en slags kombinerad inskrivning/hälsosamtal, och vi ska tillbaka nästa vecka för den egentliga inskrivningen (vecka 13). Sen tyckte jag att det verkade vara rätt många datum som skulle bokas in, men det var kanske mest prover? Jag har en bok där alla tider ska skrivas in, och många av dem var enbart för förstföderskor, tydligen.

[/

Tack så mycket

Följer nog basprogrammet dock hade jag inget hälsosamtal itan bara kortvarig info om kost, nolltolerans mot alkohol och annat som iaf för mig känns som rätt självklara saker och har gjort hälsosamtal förr innan MA.

Sedan fick jag samtalstid v.15 och FVP görs även då om jag nu får det beviljat.

RUL v.17-19

BM v.20, 25, 29 och därefter varannan vecka om allt förlöper normalt. Samt föräldrakurser fast inte på MVC fanns även andra kurser och även gravid yoga.

Hur ofta får du gå?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Låter inte alls som samma ställe, å andra sidan va jag kanske oftare eftersom graviditeten va lite krånglig.. Hoppas oavsett att du kommer fram till något som känns bra och antingen ger bm en chans till eller byter så du känner dig hörd och sedd och kan njuta av din graviditet. När är ditt nästa ul förresten?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-16 10:02:32 följande:

Någon som har erfarenhet av Barnmorskorna Gamla Stan eller ska man ta sig ut till någon avlägsen förort för att kunna bli förstådd? Just nu känner jag inte alls för någon mödravård. Hatar att behöva argumentera för allting och bli sedd som vaddå varför då?

En mammakompis gick där med första. Men sa nu efter andra att det också blivit så stort och opersonligt sen det blev "city" för dom har ju flyttat... Är mer som mammamia nu med "telefonväxel" osv...

Sen tror jag att lite ligger hos dig med, du har en känsla av att bli ifrågasatt..? Se det inte så... Se det som att det inte är lika självklart för den som möter dig, att du kanske måste förklara en extra gång eller va lite tydlig. Att man måste jobba från båda hållen menar jag...

Kan nämligen själv fastna i sådana lägen då JAG tycker att "ja men det ska väl den personen förstå" men i själva verket kanske en del av ansvaret ligger hos mig med. Förstår du min tanke?

Varför ledsen och gråter idag?
  • 2013januari
    Trisen skrev 2015-11-16 17:33:35 följande:

Är så avslappnad och nöjd idag!

Berättade under dagen för en av mina arbetsledare att jag var gravid. Berättade också att jag mått väldigt illa, och måste småäta lite mellan rasterna (vi får inte äta vid skrivborden), och gå på toaletten ett par gånger extra. Vi måste hålla en viss procent effektiv arbetstid, vilket sjunker snabbt när man ränner fram och tillbaka..

Han sa att allt va lugnt, jag får äta på plats och gå på toaletten så mycket jag behöver. Sen blev han även väldigt glad, och frågade massor om hur långt jag gått osv. Behövde bara få dela med mig lite av lyckan!

Hur många av er andra har berättat på jobbet?

:)

Det är så härligt när man får ett sånt bemötande. Betyder så mkt när ens närmsta chef förstår. Jag berättade för nån vecka sen och tur det eftersom jag nu är sjukskriven för detta vedervärdiga illamående. Vad jobbar du med?
  • 2013januari

Inskriven och klar. Så mysigt att träffa den bm jag hade med lilleman för över 3 år sedan... Satt där i över en timme :)

• 2013januari
    Tiana skrev 2015-11-17 18:25:22 följande:

Hur känns foglossning?

Som att man ska gå av på mitten där nere så fort man rör sig typ :)
  • 2013januari
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 13:06:04 följande:

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

Wow! Så coolt... Andra eller tredje mamman här nu som väntar tvillingar va?

Stort grattis :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-18 12:56:07 följande:

Upp och ner här.

Ul imorgon skitnervös.

Min kurator jag gått hos i 4,5 år ska sluta vid jul och känner mig så ledsen.

Garanterad plats nu på det BB jag önskar efter personligt samtal med verksamhetschefen och är så lättad och glad att slippa oroa mig för det. Kommer bli igångsatt före BF.

Så upp och ner.

Mår illa och är trött för jämnan. Och brösten ömmar, har växt ur alla mina BH och vågar inte tänka på vad jag har nu, landar väl på E nu.

Du ser... Allt löser sig... Va det E som fixade åt dig när du skrev hur du kände?
  • 2013januari

Så!! Äntligen... Sista återbesöket med tidigt ul och nu hade den lilla loppan växt på sig så det bara skiljer 2 dagar från det datum jag själv räknade ut med ÄL. Tänk så rädd jag blev i onödan på det tidiga VUL:et som sa att jag skulle va över 1 vecka senare än jag trodde.

Vink vink säger den lilla bollen :)

• 2013januari
    Ninja41 skrev 2015-11-18 20:40:33 följande:

Hej alla :) Plussade förra veckan, har bf 29/6 med mitt första barn! Hade ingen aning om att jag va gravid, men nu börjar det verkligen sjunka in. Är gärna med här ;)!

Grattis och välkommen :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-19 08:10:38 följande:

[quote=76020861][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-19 07:53:13 följande:[/quote-nick]

Håller alla tummar och tår! Ska tänka på dig. Kram! <3

[/

Tack snälla, kommer bli mer nervös när jag är där.

Kommer gå så bra. Håller tummar och tår! Vart går du förresten?
Svar på tråden Junibebisar 2016