Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?

• 2013januari

Ok då kanske jag ska vänta å se.. Va idag för att bestämma längd på grav och hon trodde 5 fulla veckor alltså 5+ medans jag trodde 6+... Aja det återstår att se.

Hinnsäcken va 14mm och loppan 2,5mm... Det var va man såg... Minns ni som såg några mått?

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-02 17:34:30 följande:

Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.

Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?

Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Jag blev bara orolig idag kan jag säga. Är helt säker på ÄL enl temp och stickor etc och för mig stämde det inte alls. Så vänta en vecka extra skulle jag säga... Lättare sagt än gjort kanske men mitt råd :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-02 18:23:50 följande:

[quote=75951537][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 17:51:27 följande:[/quote-nick]

Jag blev bara orolig idag kan jag säga. Är helt säker på ÄL enl temp och stickor etc och för mig stämde det inte alls. Så vänta en vecka extra skulle jag säga... Lättare sagt än gjort kanske men mitt råd :)

[/

Jag gjorde ju tom vul för att datera ÄL och det finns inga tvivel att ÄL skulle skett senare.

Det är antingen nästa måndag eler vänta 10 dagar till. Min sambo sa vi kan ju chansa gå dit på måndag och sen tillbaks den 19 nov igen då vi har tid men det är just att jag inte vet om detta bara kommer skapa mer oro och gå med i 10 dagar till.

Har iaf bestämt mig för att skjuta upp inskrivningen tills jag varit på VUL för jag vill inte gå om jag inte sett hjärtat slå innan.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Jo ÄL kan man va säker på men inte när det väl befruktades osv. Mer så jag menade.. Men förstår dig absolut med oron... Hade väntat för egen del om jag haft facit menar jag..
  • 2013januari
    Ankissen skrev 2015-11-03 11:41:55 följande:

Tid på gynakuten klockan halv två.

Tänker på dig och håller tummarna!
  • 2013januari

Blev mest orolig efter VUL igår hos min gyn även om jag såg att hon höftade och maskinen såg gammal ut. Lilla loppan va idag dubbelt så stor (fick en tid på samma ställe jag gjorde all fosterdiagnostik med sonen, kunniga och bra maskiner) började med ett vanligt utanpå magen och då sa hon "ser du vad jag ser" och jag såg att det flimmrade... Trolig hjärtaktivitet kan inte tänka mig annat sa hon. Gjorde sen vaginalt och då va loppan som sagt 5mm istället för 2,5 som igår. Nytt besök om 2 veckor nu ska jag försöka slappna av istället... 6+0 trodde hon...

• 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-03 15:23:00 följande:
    Ja dwt är så stor skillnad från maskin till maskin!

skönt för dig att kunna känna dig lite lugnare :)
    Egentligen inte maskinen utan den som håller i den.. Men man såg stor skillnad på maskinerna med. Här där jag va idag göra ju alla fosterdiagnostik, klart utrustningen är bättre än på en liten privat gyn typ... Borde tänkt så själv och inte gått igår. Men men! Nu ska jag försöka slappna av! När va det nästa för dig?
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-03 15:32:35 följande:
    Jo men så är dwt ju :)

Ska dit i morgon fm, nerverna sitter utanpå just nu, går bara runt och är grinig, troligtvis för att dwt börjat närma sig...
    Och enligt dom är du då i? Och enligt egen uträkning? Minns inte...
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-03 15:47:37 följande:
    enligt förra ul äntingen vecka 10 eller 9.

Jag har ingen egen längre men enligt sista mens skulle jag gått in i vecka 13.
    Vad såg dom sist? Mått? Vecka? Hjärtslag?
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-03 16:19:39 följande:
    en hinnsäck och gulesäck samt något som kanske kunds vara ett foster, men gammal maskin och dålig bild tyvärr.

hinnsäcken var på 2-2,5 cm men fostret gick inte att mäta då det försvann hela tiden.

Som jag sa så enligt sista mens skulle jag då varit I vecka 9 men de fick det till 5 eller 6 fulla veckor.

fick 1-2 veckor på digitalt 29 sep.
    Ok håller tummarna inför imorrn! Men då måste du enl digitala vara i 9-10 nu? Fattade jag rätt?
Svar på tråden Junibebisar 2016