Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Jag vet inte kanske vaccinerar mig då man har sämre immunförsvar som gravid.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

Samt att bebis skyddas som nyfödd också vad jag förstått det som.

• En del av oss

Som vanligt känner jag mig lika ogravid idag med. När sjutton ska jag börja känna mig gravid?

• En del av oss

[quote=75950169][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-02 12:44:47 följande:[/quote-nick]

Nån mer med hög vilopuls? Ligger normalt på 65-70 men hamnar numera på 96. Vet att det ät normalt med högre puls som gravid men funderar på om det är för mycket.

[/

Ingen aning, men normalt tror jag. Har väldigt lågt blodtryck vet jag iaf.

• En del av oss

[quote=75950264][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:08:20 följande:[/quote-nick]

Du får gärna ta över mitt illamående! :)

Nä, men njut av graviditeten <3

[/

Gärna släng över det till mig, fast jag vill inte kräkas helst.

• En del av oss

[quote=75950314][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 13:19:46 följande:[/quote-nick]

Vänta....

1...2...3... Nu har jag delat med mig av mitt illamående.. <3

[/

Skicka igen för känner inget, bara äckelkänslor för mat. Sambon skrev vad vi skulle ha til middag och jag svarade ät du så kan jag kolla på. Är inte sugen på någonting men mår inte illa.

Vägde mig nyss...fy varför gjorde jag det? Gått upp 4 kg hjälp. Fast nu har jag vart på toa så nu har jag nog minskat några kg ha ha.

• En del av oss

Jag kommer vaccinera mig. Är i v.16 i januari och man kan vaccinera sig fram till 28 februari.

Stämmer det att barnet är skyddat när det föds om mamman vaccinerar sig eftersom barnet ammas sedan?

• En del av oss

[quote=75950978][quote-nick]Ramiz skrev 2015-11-02 15:51:28 följande:[/quote-nick]

Nämen, vad konstigt... Vänta ska jag skicka igen!

1....2...3... Så nu borde du känna illamående! <3

[/

Ja nu jäklar, inte sugen på nåt, bett sambon köpa smörgåsrån och isglass som inte är för söt i smaken...ha ha lätt uppgift.

Äta nyttigt har ju gott sådär har liksom varit sugen på så skumma saker som jag inte äter annars som crossianter, pommes med fet dippsås till, salta chips, godis. Äter aldrig sånt. Snart gräver jag väl i en burk saltgurka eller något liknande.

• En del av oss

[quote=75951101][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-02 16:14:44 följande:[/quote-nick]

Var på hälsosamtalet idag. Hon sa det om

Influensavaccin. Hon sa att jag inte behövde ta det då influensasäsongen typ går ner då. Men om man skulle få symptom på influensa innan ska man ringa sin vårdcentral för att få tabletter som lindrar symptomen.

[/

Vilka är symtomen detta år då? Har haft influensa en gång och sldrig mer för jag var så dålig.

• En del av oss

[quote=75950791][quote-nick]Dance dance dance skrev 2015-11-02 15:09:54 följande:[/quote-nick]

I länken från vårdguiden ovan står det "Vaccinet ger också barnet ett bra skydd under nyföddhetsperioden."

[/

Klar fördel det låter riktigt bra.

Svar på tråden Junibebisar 2016