Junibebisar 2016
[quote=75956707][quote-nick]EmManny skrev 2015-11-03 21:08:50 följande:[/quote-nick]
Fick också canesten i förra grav och då skulle jag bara använda krämen. Man kan ju inte gå omkring och ha svamp. Svinjobbigt ju!
I princip inga läkemedel är ju godkända för gravida eftersom de inte utför tester på gravida. Hade lite samma dilemma med allergimedicin. Ingen är godkänd men cetrizin är den som anses mest ok. Min favorit Kestin får man tyvärr inte ta men det är bara för att den inte funnits lika länge och då saknas erfarenhet.
Idag har det varit såväl solskenshistorier som sorgliga besked. Det är känsligt nu i första trimestern. Jag känner både glädjen och sorgen med er som skriver.
Är i v 9+2 idag och på fredag ska vi gifta oss!! Provade klänningen förut och den stramar lite i midjan men det funkar som tur är. Hoppas att jag lyckas sova bra innan så att illamåendet håller sig i schack. Får försöka småäta under dagen också.
[/
Jo detta med läkemedel för gravida är trixigt därför funderar jag hur man behandlar BV under första trimestern då varken Dalacin och Flagyl rek inte och vad jag känner till det enda som biter på det.
Grattis till bröllopet!!