• Inheaven

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-10-29 12:56:56 följande:

Tog nytt test idag och jo då positivt plusset dök upp innan kontrollstrecket gjorde det. Tog tom ett gäng med olika äl test som 2 olika digitala som båda visar glad gubbe och äl stickorna har vinröda teststreck och ljusrosa kontrollstreck...var tvungen att se om även äl test verkligen visar positivt när man är gravid och det gör dom uppenbarligen för mig i alla fall

Man behöver inte ha några symptpm alls så du ska inte oroa dig :) njut ist
  • Inheaven
    Grus grus skrev 2015-10-29 16:45:02 följande:

Med Android kan jag inte lägga upp bilder från mobilen.

Jag har android och det funkar
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-29 17:43:14 följande:

[quote=75936270][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 17:35:05 följande:[/quote-nick]

Man behöver inte ha några symptpm alls så du ska inte oroa dig :) njut ist

[/

Jo vet men efter många mf och MA så är man inte lika cool dessutom är jag en äldre mamma på 40+

Jag vet. Har och några mf/ma bakom mig. Men symptom säger ingenting om en graviditet. Tro mig.

Av 6 graviditeter så har jag i stort sett bara varit trött.
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-29 18:56:12 följande:

[quote=75936462][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 18:19:33 följande:[/quote-nick]

Jag vet. Har och några mf/ma bakom mig. Men symptom säger ingenting om en graviditet. Tro mig.

Av 6 graviditeter så har jag i stort sett bara varit trött.

[/

Alla har vi olika erfarenheter. Mina mf och MA har börjat med avsaknad av symtom helt plötsligt.

Ja då är det en annan historia.

Nu är du väldigt tidigt gången och tyvärr inte mycket att göra om något mot förmodan skulle hända.

Men jag tror att du kommer klara det här.

Vi är många här inne med olika bakgrunder och erfarenheter som kan stötta varandra så kom bara in och skriv av dig.
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-29 19:27:32 följande:

[quote=75936663][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 19:09:58 följande:[/quote-nick]

Ja då är det en annan historia.

Nu är du väldigt tidigt gången och tyvärr inte mycket att göra om något mot förmodan skulle hända.

Men jag tror att du kommer klara det här.

Vi är många här inne med olika bakgrunder och erfarenheter som kan stötta varandra så kom bara in och skriv av dig.

[/

Jo är i v.4+3 idag och mitt MA skedde i v.4-5 och stöttes ut i v7+ efter flera veckor utan några symtom.

Vet inte hur jag ska överleva dessa dagar fram till vul. Ska in på tidigare koll någongång nästa vecka efter kontakt med den gyn jag gått på utredning hos. Efter upprepade tråkiga upplevelser så börjar man tappa hoppet eftersom det aldrig gått bra förut.

Gråter och jag som vill njuta av att vara gravid och går det vägen vill jag minnas denna tid som en av den lyckligaste i mitt liv och inte bara fylld av konstant kolosal oro.

Jag vet hur du mår och det finns inget värre.

Vad är det du ska kolla nästa vecka? Vul?

Har man tråkiga erfarenheter sen innan är det väldigt svårt att njuta av den första tiden, och det är helt okej. Man får känna så. Skuldbelägg dig inte, utan jag lovar dig att du kommer kunna njuta sen och du kommer minnas den här graviditeten dom något fint iaf även om starten blev lite knacklig.

Min förra graviditet vsr kaotisk, full med oro fram till v.13 uungefär som i stort sett försvann nästan helt när jag började känna bebisen. Efter det kom tyvärr oron att man inte kände bebisen hela tiden.

Vi kvinnor och blivande mammor oroar oss ständigt för våra barn och visst är det väl underbart?

Tänk om man inte brydde sig?

Försök att vända det till något positivt istället för negativt så ska du se att det kommer kännas bättre.

Stor kram
  • Inheaven
    Elenius skrev 2015-10-29 22:27:36 följande:

Läser massa om er som har alla möjliga starka symtom, och det där med om man mår illa på morgonen så är det 70% mindre risk med missfall!

Jag är i mitten av vecka 6 ungefär och har inga symtom, förutom massa mens/molvärk! Det känns verkligen som det är något fel eftersom alla har så mkt symtom men inte jag.. Orkar inte gå igenom ett MA till!

Du ska inte ta till dig det där med att illamåendet reducerar risken för missfall.

Den enda anledningen till att man mår illa är att kroppen inte klarar av hormonerna lika bra som hos dom som inte mår illa.

Skulle det stämma är det ett under att det finns så många människor på jorden eftersom det är ungefär 50/50 av alla som måt illa och intemä.

Så jag skulle säga njut av att du mår bra.

Jag är grymt glad att jag slipper må illa och slipper spy. :)
  • Inheaven

Lägg ner nu. Gud då trött jag blir på allt tjafs.

Fan är vi vuxna eller inte?

Tack för mig känner jag. Lycka till nu tjejer och försök njut nu.

• Inheaven
    annieh897 skrev 2015-10-30 17:40:25 följande:

Funderar på att köpa gravidbyxor men känns så tidigt, är bara i vecka 8. Magen är så svullen så jag kan inte ha knappen i jeansen knäppt när jag sitter ner, kör med hårsnodd i knapphålet just nu.

Jag använder det och är i v 8 sååååå skönt.
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-30 18:20:42 följande:

Ingen aning vad det även oavsett så passar inte de gamla byxorna. Jag misstänker att det beror på att jag väntar tredje barnet och kroppen "minns", muskler är uttänjda och dessutom är jag en mager tjej från början. Självklart kan det även vara tarmarna som bidrar. Men som sagt, jag bryr mig inte om varför utan hoppar glatt i mina preggobyxor. :)

Jag kommer inte heller i mina.

Väntar också tredje och har redan kula nertill.
  • Inheaven
    Wildlings skrev 2015-10-31 18:35:11 följande:

Hej jag ansluter mig till er. Jag väntar mitt 3:dj barn och vi hoppas såklart att allt ska gå bra. Jag är alltid hopplöst orolig den första tiden. Bebisen bör komma i juni men det är också ungefär så mycket som jag vet. Det här var inte planerat, vi trodde vi var färdiga med barn men nu är vi såklart glada. Vi vet inte vilken vecka jag är i och jag har inte fått något tidigt ultraljud så jag får fortsätta att gissa ett tag till. Det ser ut som att vi ska få komma på ett KUB test så jag hoppas på det.

Nu håller vi bara tummarna för att liten ska stanna där inne.

När hade du sista mensens första dag?

Stort grattis :)
Svar på tråden Junibebisar 2016