• Inheaven

Junibebisar 2016

Kände mig verkligen loj igår.

Gyn skrev aldrig ut fragmin (antar tidsbrist)

Men det här är ingen lek för mig... jag behöver dom omgående, för varje sekund räknas...

Fick för mig att det kommer skita sig...

Så testade jag mig nyss och blev genast gladare då pluset var starkare än någonsin :)

• Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-08 06:44:40 följande:

så himla dåligt!!

Skönt för dig att du kan se att det går frammåt!

När är du på bim+2?

Jag är på bim+1 idag så imorgon.

Men hon sa inget om bim+2 igår...

Vad är det som är så svårt? :(
  • Inheaven
    Annaleo90 skrev 2015-10-08 06:36:44 följande:

Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(

Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??

Är i v. 5 typ

Fan :(

Förstår din oro. Men försök att inte oroa dig alldeles för mycket, det är vanligare än man tror. Blir det värre så testa med ett gravtest och se om det fort.f är lika starkt/ starkare.

Håller tummarna.
  • Inheaven
    Orolig och gravid skrev 2015-10-08 07:15:52 följande:

hej.

Jag har inte vågat skriva här då det känns overkligt att jag är gravid. Iof plussat två gånger men inte haft några symtom.

Inatt har jag däremot haft väldigt svårt att sova då jag varit ledsen och orolig över de smärtor jag haft i magen. Kändes som att någon tog tag och vred om. Var uppe och kissa men inga blödningar. Är detta normalt?

( läst om att mensvärk kan förekomma och har tidigare haft problem med kraftig mensvärk men inte på senaste tiden. Spekulerar även i att vi åt thaimat på kvällen som kanske var för starkt?!)

Växtvärk och inget du ska oroa dig för :)
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-08 07:52:06 följande:

vad är det för idioter ni har där borta?

Nä nu får de faktiskt ta och skriva ut det åt dig!!

tycker inte dom har någon rätt att ta ditt blivande barns öde i sina händer.

Det tar knte så lång tid att skriva ett recept.

lycka till! :)

Vanligtvis är de verkligen sjukt bra och väldigt tillmötesgående.

Jag vet ju egentligen inte bakrunden till varför det inte blev av igår så ska inte spy galla. Men jag ringde dom och pratade in på telefonsvararen för ett tag sen och förklarade min besvikelse. Får se om de ringer upp.
  • Inheaven
    catzu skrev 2015-10-08 09:59:33 följande:

Hej alla nygravida.

Är i v 5+ 1 idag. Var på ett tidigt besök på KK idag i ett annat ärende, fick då ett vaginalt ultraljud.

Hinnsäcken var 4 mm och slemhinnan var förtjockad som den skulle. Allt såg helt normalt ut, sa doktorn.

Kan inte låta bli att nojja mig. Borde inte hinnsäcken vara större?

Nej absolut inte.

Inte alltid man ser något alls :)
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-08 10:16:31 följande:

När börjar man se foster och hjärtslag på vul?

Runt v7-8
  • Inheaven

Pjuuuuue första Fragmin sprutan är nu tagen. Känns fantastiskt underbart samtidigt som jag hatar att behöva ta dom.

Svider, får super fula blåmärken på hela magen.

• Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-08 17:15:56 följande:

Usch jag blir så gasig hela tiden. Undrar om det har med graviditeten att göra. Det bubblar och bubblar och gör ont i magen och sen avgår det (ursäkta) massa gas. Är ni också gasiga? :(

Ja jag är det också

Gick på gekås nu i kväll... ha ha
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-08 20:16:55 följande:

Vad härligt att höra!!

Hoppas allt går vägen nu :)

Hoppas på oss alla... <3
Svar på tråden Junibebisar 2016