Junibebisar 2016
Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.
Det här med att få reda på kön på RUL. Säger alla BM det numera? När jag väntade nr 1 och 2 fick vi betala privat för att få reda på kön. Inte tal om att få reda på det på RUL.
Jag funderar på om jag känner sammandragningar eller om det bara är tarmarna som jobbar. Det känns ungefär som att nån trycker magen utåt inifrån med stora knytnävar. Gör inte ont, bara lite obehagligt.
För mig så är det som att hela magen bara knyter ihop sig. Och så blir den hård. Jag känner ju att det är livmodern för jag blir inte hård högre upp vid revbenen liksom.
Nån mer som fått hög puls och hjärtklappning? Jag kan knappt ställa mig upp nu pga pulse n, går upp till 160 direkt, inge kul alls.
Jag är jätteglad över att vara gravid och jag längtar så efter att få träffa vår bebis... Men fy sjutton för att vara gravid ändå. Jag har inte mått bra nån gång sen jag blev gravid så nåt härligt "gravid-glow" kan vi knappast snacka om. Nån som känner likadant?
Idag fick jag göra ett extra läkarbesök på gyn eftersom jag har en bindvävssjukdom. När jag var där frågade jag om de kunde se kön eftersom bebisen gömde sig på RUL. Skulle egentligen bara göra vaginalt UL idag men de gjorde vanligt också bara för att kolla könet, så nu vet vi äntligen att vi väntar en flicka! Det känns så ovant att kalla bebisen för "hon" istället för "den."
Frågade också om yrsel och enorm hjärtklappning (pulsen var uppe i 104 imorse fast jag låg still!) och läkaren sa att det var heeeelt normalt. Det brukar ibland bli bättre efter vecka 20-22 nån gång...
Idag fick jag både se och känna med handen lillen i magen!! :) första gången. Gick in i vecka 21 igår och har moderkakan i framvägg så trodde det skulle dröja.
Nån som har några cravings? Jag har inga alls än så länge, mer än att mitt huvud vill ha coca-cola (min enda koffeinkälla, saknar energidryck...) Känns som att cola är mer effektivt mot min huvudvärk än Alvedon, som är totalt värdelöst.
Någon som känner igen detta :
Smärta i högra ljumsken (långt ner) som strålar lite ner mot låret, känns som knivhugg några sekunder och däremellan lite molande eller ingenting. Förvärras när jag rör mig, gick över efter varmt bad och vila.
Hade denna smärtan hela kvällen igår och det var riktigt obehagligt. Hade haft en ganska tuff jobbdag och åkt pulka med barnen. känner av foglossning runt bäckenet vid ryggslutet /höfterna och funderar på om denna smärtan i ljumsken också kan vara foglossning. Eller nerv i kläm kanske, bebisen som tryckte på nåt?
Är i v 21.
Nej fy vad jobbigt om detta också är foglossning!! Usch då får jag räkna med denna smärtan några månader till :( Har du fått någon hjälp för din smärta? Hoppas verkligen jag klarar av att fortsätta jobba som vanligt.