Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

2013januari skrev 2015-11-20 17:29:48 följande:

Så olika det kan va. Har försökt piggna till i nästan 2 veckor nu men blir bara värre. Kanske inte tål lergigan? Ingen annan som blir klubbad?

Jag blir helt utslagen av Lergigan. Båda vanliga och comp.
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-20 17:33:52 följande:

Skönt å höra. Eller nej såklart inte skönt för dig men att man inte är ensam. Hur länge har du tagit? Vissa säger att man vänjer sig men det märker minsann inte jag...

Jag har bara tagit enstaka tabletter (blev jättedålig av comp) och nu testade jag vanliga lergigan igår och idag. Helt utslagen med hjärtklappning, av allra lägsta dosen som ges till småbarn! Så det är uppenbarligen inget för mig.
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-20 18:51:36 följande:

Jag också men dom säger att det ska bli bättre? Ska du fortsätta?

Nä, tycker att det är så obehagligt med hjärtklappningen. Skulle kunna stå ut om det hjälpte mot illamåendet, men kände ingen effekt alls mot det.
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-20 22:32:59 följande:

Ok, ja jag upplever att det blir som ett lock på illamåendet men nu när skakningar, zombiekänslan och tröttheten inte vänder så är frågan om man ska fortsätta. Hade du fått annan medicin?

Jag har testat Postafen också. Blev svintrött i början men det minskade efter några dagar, men det gjorde absolut ingenting för illamåendet så jag slutade. Så jag får fortsätta klara mig utan medicin =/
  • annieh897
    2013januari skrev 2015-11-21 08:16:12 följande:

Nej postafen hjälpte inte alls på mig heller. Vilken vecka är du i?

Jag är i v 12, 11+1. Vården säger att det säkert ger sig mellan v 12-14, men känner mig inte så optimistisk eftersom det bara har eskalerat senaste två veckorna. Hoppas verkligen att de har rätt.

Vilken vecka är du i?
  • annieh897

Orkade med en kort promenad idag. Inser att jag behöver införskaffa nya vinterkläder - täckbyxorna går knappt över rumpan och jackan blir för liten så fort magen börjar växa litegrann. Är jättefrusen av mig så måste ha en jacka jag kan stänga ordentligt.

• annieh897
    2013januari skrev 2015-11-22 19:10:50 följande:

Tog mig också ut en sväng idag... Hur har ditt illamående varit?

Skönt att komma ut lite. Det var ok fram till halv fem-tiden ungefär. Då drog det igång för fullt så sen dess har jag bara väntat på att spy, känner att det inte är långt borta nu.. Så vidrigt. Hur har det gått för dig?
  • annieh897

På vissa ställen står det att första trimestern pågår v 1-12 och på andra ställen står det v 1-14. Förvirrande.

• annieh897
    2013januari skrev 2015-11-22 19:52:36 följande:

Jag är seriöst gråtfärdig. Nu tränger illamåendet sig igenom tabletterna så nu är jag både groggy och illamående dvs ingen hit. Ska överväga att sluta med lergigan ändå... Ska testa utan imorgon tror jag. Vi får bita ihop det väntar ju något väldigt fint :)

Fy sjutton :/ Ja, det kanske är värt att testa utan så märker du om det är bäst med eller utan medicinering.

Jo, vi får tänka på att det är värt det i slutändan men när man är mitt i det är det lätt att glömma bort det positiva. Hoppas verkligen att det ger sig snart för oss båda.
  • annieh897
    SabaGbg skrev 2015-11-22 20:06:26 följande:

Jag känner med er stackare som mår så himla illa :( Håller tummarna för att det lättar för er snart!

Tack :)
Svar på tråden Junibebisar 2016