Junibebisar 2016
Japp jag lämnar er också.
Oerhört tråkigt att komma in nu i slutet och bara se tjafs. I början var den här tråden en varm och lycklig grupp...
Även jag önskar er lycka till med era små underverk i magen.
Kram
Japp jag lämnar er också.
Oerhört tråkigt att komma in nu i slutet och bara se tjafs. I början var den här tråden en varm och lycklig grupp...
Även jag önskar er lycka till med era små underverk i magen.
Kram
Wihuuuuuu
Ni som fått missfall sent. Har ni börjat blöda då? När man haft missed abortion då blöder man inte alltid va? Usch det är min mardröm.
Grattis Caroline till v.13.
Ja du trott på flicka men blev spådd här inne på att det skulle bli en pojke. Blir säkert en flicka om jag tror på pojke och vice versa ha ha. Könet har ingen betydelse men lite lite mer önskar jag en liten flicka inbillar mig att jag är mer än flickmamma. Min sambo tror också flicka och vi kommer inte kunna hålla oss så vi kommer ta reda på könet innan.
12+0 säger bm. Då är man i v.13
[quote=76033288][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 16:37:13 följande:[/quote-nick]
12+0 säger bm. Då är man i v.13
[/
Men jag tycker v.13+0 eftersom hela v.12 gått då.
Men första trimestern är inte avslutad då, den är avslutad först i v.13+0 och det är det jag går efter.
Rent logiskt bör 1 trimestern vara 1-3 mån dvs v 12
2 trimestern månad 4-6 dvs v.24
3 trimestern månad 7-9 dvs v.36
[quote=76034122][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 19:47:43 följande:[/quote-nick]
Rent logiskt bör 1 trimestern vara 1-3 mån dvs v 12
2 trimestern månad 4-6 dvs v.24
3 trimestern månad 7-9 dvs v.36
[/
Tredje trimestern enligt 1177 pågår fram tillbarnet föds vilket kan bli v.42+6
[quote=76034155][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 19:54:39 följande:[/quote-nick]
Gå efter 1177 du om du vill :)
Jag går efter bm 12+0 ;)
[/
Jag går efter den och pregnology och MVC vad min BM säger.
[quote=76034058][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 19:35:11 följande:[/quote-nick]
Fast då är du i v.14 bara så du vet.
[/
Ja vart vill du komma? Jag går efter inormationen i apparna och 1177 att v.12 är avslutad när man går in i andra trimestern. Punkt.
[quote=76035361][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-23 07:04:10 följande:[/quote-nick]
Varför så otrevlig? Ville bara hjälpa dig så du förstod hur de flesta bm räknar... ursäkta att jag försökte förklara, ska absolut inte göra det mer.
[/
Ursäkta men vad tolkar du som otrevligt? Jag frågade vart du ville komma med dina påståenden där du bara skrev då är du i v.14. Kände mig idiotförklarad. Jag vet att man är i v.14 när man är i v.13+0. Tyckte inte jag fick något förklarat utan bara en knäpp på näsan som inte var så trevligt. Kändes mest som du försökte provocera för du förstod nog vad jag menade med att störst missfallsrisk avtar när första trimestern är avslutad som det hela handlade om i första början.
Tycker det är lite fusk att säga att man hela tiden är 1 vecka längre gången än vad man är egentligen. Som nu för mig v.9 men egentligen bara 8+2. Tycker tiden går skitsegt, känns som jag plussade för en halv evighet sedan fast det bara gått 1 månad och 3 dagar.
President 200g 14.90 på coop
Oh noooo inte den har diskussionen igen!! Haha forra gangen fick jag pa kaften ordentligt nar jag skrev om det har, ar dock beredd pa att ta risken
Livsmedelsverket sager:
Undvik mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Hårdost gjord på både pastöriserad och opastöriserad mjölk går bra att äta, det gäller även fetaost gjord på pastöriserad mjölk. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. Färskost i ask går också bra att äta, eftersom den upphettas vid tillverkningen.
Sa bast att undvika, enligt radande rekommendationer - MEN man gor saklart som man vill, och JA, Listeria ar ovanligt, sa i de flesta fall gar det ju bra - men om man vill vara helt saker sa ska man halla sig borta. Hoppas jag garderat mig ordentligt nu
Hejsan, hoppas det är okej att hoppa in här :)
Är en 29 åring som väntar sitt andra barn bf 13/6.
Flyttar till Kungsbacka- onsala i Mars och undrar om det finns nån i gruppen Som bor i närheten? :)
Får man vara med i båda tro?