• ostpaj

Junibebisar 2016

Skrev värsta långa inlägget och tackade så mkt för alla gratulationer! Sen gick det inte att posta...

Jo, nu efteråt, när man landat och hinner reflektera så gick det ju ganska snabbt. Tur att jag kom in när jag kom. Övervägde först en dusch hemma för att se om värkarna skulle avta, men bra att jag skippade den då ;)

Lillasyster är 50 cm lång och väger 3210. Ett helt kg mer än första dottern! Nu är det bara ett namn som saknas :)

Inte blivit mkt sömn här. Legat och stirrat mig blind på den där lilla skönheten. Snart dags för frukost. Kommer vräka i mig av allt!

Tusen tack också för alla tips, råd och peppning :) följer såklart tråden och alla som är kvar! Snart eran tur :)

• ostpaj
    annanaa skrev 2016-06-24 00:50:42 följande:

Nu ploppar det ut bebisar!

Grattis till er alla.

I onsdags 21.04 kom vår flicka på 4670gram & 54cm lång. Efter de gjort hål på hinnorna och strax över 2liter fostervatten kommit ut var jag glad att jag va på sjukhuset och inte i min fina säng ;)

& jag som ALDRIG skulle använda mig epidural... Jag skulle aldrig ha överlevt utan den. ;) idag har jag träningsvärk i muskler jag inte visste jag hade, men oj vad alla smärtor bara tynade bort, min fina flicka är här! <3

Grattis!! Min dotter är 3 timmar äldre än din :D så roligt med så nära. Tror det ploppade ut ganska många i onsdags. Hur mår ni nu? Jag väntar på att bli utskriven så vi kan få åka hem. Gjort kontroll hos barnläkare och allt såg bra ut. Får nog åka i eftermiddag :)
  • ostpaj
    annanaa skrev 2016-06-24 11:20:08 följande:

Så roligt! Grattis :)

Konstaterades tyvärr igår att flickan har för snabba andetag så hon ligger på neo meDans vi får bo kvar på BB.... Antingen beror det på infektion eller så behöver hon bara lite tid att komma ikapp. Ingen aning om när vi får komma hem så det känns för jävligt just nu faktiskt. Men det är bara att vänta!

Åh, vad tråkigt. Kan inte föreställa mig hur det måste vara. Hoppas hon blir bra snabbt!

Vi får åka hem kl 18 då knodden fyller 48h. De ville hålla oss kvar minst två dygn för att se att varken hon eller jag har åkt på nån infektion pga "lång vattenavgång". Vi är ju krya, men nån säkerhets grej bara.

Vi ska vara glada att vi har bra vård :)
  • ostpaj
    Liten2016 skrev 2016-06-25 14:28:09 följande:
    Inatt började jag få smärtsamma sammandragningar/värkar. Är nu 14 timmar in och har ännu bara värkar var ca 5e minut. Jag är lite orolig att de inte är riktigt regelbundna eftersom de varierar mellan 4 och 6 minuter. Jag tror att en del av slemproppen lossnade nyss också. Men det är väl inte heller ett säkert tecken på att förlossning är på gång? Jag vill så gärna att bebis ska komma nu. Vill inte ha så här ont om det inte ger något..... Hur har ni andra haft det? Är på bf+10 idag.

Hihi, låter som inlägget jag skrev för ett par dagar sen. sitter och ammar just nu ;) mina sammandragningar kom också 4-6 min. Tog alvedon, vilade och rätt vad det var kom värkarna. Har det hänt ngt mer?
  • ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-26 01:45:32 följande:
    Och nu tror jag att nånting ÄNTLIGEN händer!!! Svag molvärk tillsammans med alltmer besvärliga sammandragningar. Hoppas det fortsätter..

Blev det mer än "svag molvärk"? :))
  • ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-26 05:51:12 följande:
    Yes! Mer tydliga värkar nu. Dock försvann lite udden på dem när jag la mig i badet. Nu har det inte hållit på så länge visserligen men det är ganska tätt mellan värkarna redan nu. Förhoppningsvis håller det i sig!

Åh, va spännande! Kanske idag, då? :D min onsdag var också spännande. känns som att det var en evighet sen och att jag alltid haft henne.
  • ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-26 21:50:22 följande:
    19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

Stort, stort grattis! Va roligt! Jag satt vaken halva natten och bara stirrade på den där nya figuren. Nu får du göra detsamma! Kul att allt gick bra!
  • ostpaj
    annieh897 skrev 2016-06-26 22:44:55 följande:
    Grattis till er som fått era små! Och håll ut, snart är det er tur, till er som fortfarande väntar! Idag är vår tjej fyra dagar och har med 99% säkerhet fått sitt namn bestämt - det blev en Freja.

Hur vet man att man valt rätt namn? Har också valt med 99% säkerhet. Kommer liksom inte på ngt annat och jag har ju kallat henne det i huvudet i fyra dagar nu så kan liksom inte tänka mig annat nu :p
  • ostpaj

Är det ngn som haft mjölkstockning? Helt plötsligt, för 30-40 minuter sen började sidan på min vänstra tutte värka ngt otroligt och det liksom strålar ut i armhålan. Känns som jordens största ömmaste blåmärke när jag känner försiktigt över med högerhanden. Riktigt, riktigt obehagligt. Funderar på att väcka den lilla och testa amma. Har ju bott i bh sen hon kom för annars rinner det oavbrutet. Kanske ngt som kommit ikläm? Det som var oroande var att det strålar så ut i armhålan... :(

• ostpaj

Måste vart ngn stockning imorse. Fy faaan vad ont det gjorde! Förlossningen var ingenting jämfört med det här. Fick frossa, låg och grinade, var livrädd, eftersom jag är själv med mina barn. Skakade helt okontrollerat och min temp gick från 36,7 till 38,7 på ca tio minuter. Kastade i mig Alvedon och ipren som jag fått från BB för eftercärkar. Masserade bröstet i duschen och ammade ståendes på alla fyra.

Det känns bättre nu, men fortfarande ömt. Ska åka och köpa en bröstpump nu så jag kan tömma det "friska" bröstet och fortsätta amma på det onda, hur kul nu det är. :(

Svar på tråden Junibebisar 2016