• Moneal

Junibebisar 2016

2013januari skrev 2015-10-29 10:00:12 följande:

Helt rätt inställning... Jag undrar hur det står till inne hos mig vilken vecka etc men på mån är det VUL. Kan va för tidigt att se hjärta osv men börjar med att gå dit så får vi se!

spännande! :)

Vilken vecka är du i då enligt dig själv?
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-10-29 10:05:52 följande:

Jag vet exakt när ägget släppte med tanke på tempen och testen så då va ÄL 1 oktober alternativt 30 sept så NC's app säger 6+0 idag... Så på mån 6+4 typ... När VUL är alltså...

då hoppas vi att du får se en "godisbjörn" med hjärta :)

Lycka till :)
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-29 16:45:02 följande:

Med Android kan jag inte lägga upp bilder från mobilen.

jag kan med min Android, om man sitter via webbläsaren på Mobil versionen :)
  • Moneal
    Wielkip skrev 2015-10-30 18:23:18 följande:

Kan man äta brieost om man fryser den innan? Eller går det inte att frysa och behålla den god Kanske?

finns på tub man kan äta, annars kan du värma upp den i micron så går dwt bra att äta :)
  • Moneal

Här väntas barn nr 4 och nu går det verkligen inte att spänna in magen, den är så.svullen och tarmarna är fulla med.luft så Ser ut att vara i list vecka 20.

Gravid byxorna har varit framme 2.veckor ca är antagligen i vecka 9 nu :)

• Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-30 11:08:40 följande:

Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...

jag kan känna av magen lite vid ansträngning, men mest ligamenten, hur och var i magen känns det på dig?
  • Moneal
    HeIena skrev 2015-10-30 21:19:03 följande:

Jag!! (Håller upp handen högt!) 

Usch vad dåligt jag mår.. 

Jag invigde min V9 med att springa ner till toaletten för att spy. :(

Och detta har hällt i sig under 2 dagar nu.. Är även jättelös i magen och får inte behålla någonting. Nästan som en magsjuka, väldigt intensivt. 

Sambon vill att jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag hoppas det borde lätta snart. 

Jag började äta postafen för mitt illamående i måndags, så frågan är om jag inte riktigt tål det eftersom det blev så intensivt som det blev nu under 2 dagar. 

Hur som helst så är det VIDRIGT att må såhär jämt... =( 

Man får tänka på vad man väntar på i slutet av allt det här <3 

är du laktosintolerant?

Jobbigt för sig att du mår så dåligt :(
  • Moneal
    HeIena skrev 2015-10-30 21:32:03 följande:

Nej inte intolerant, men har alltid varit känslig mot både gluten och laktos. Jag har läst någonstans att det kan bli värre när man är gravid.. 

Kanske det som händer för mig.. vet inte. 

okej, frågade just för att postafen innehåller laktos, kanske är det du reagerar på?

Hoppas för din skull att det går över, kräkningar är ju även en biverkning men ovanlig.
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-10-31 11:08:37 följande:

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår och det kommer och går.

fick 3+ ca 25 dagar efter äl :)
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:45:46 följande:

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

Det är för att varje graviditet är unik och kroppen producerar olika mängder hormon vid varje.

Kanske produktionen var lite lägre nu än förra gången?

kan vara snutar att något är fel, man ska ta veckorna med en nypa salt!
Svar på tråden Junibebisar 2016