Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

I Sverige är det många förlossningsavdelningar samt neonstalavdelningar som förespråkar hud-mot-hud, dvs kängurumetoden bla där jag arbetade.

Fan, idag känns det inte bra. Tempar fortfarande och tempen har sjunkit 3 dagar i rad, testet är svagare och symtomen finns inte. Har haft MA förr och jag har då ingen lust att gå på inskrivning på torsdag utan att veta om jag har en pågående graviditet eller om den stannat av som 9 gånger innan. I onsdags i v.5+3 såg man bara en hinnsäck och en tjock slemhinna utan embryo och nästa VUL är inte förrän den 19 nov 1 vecka efter inskrivning.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75975999][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 15:32:27 följande:[/quote-nick]

Men testen kan man väl inte lita på nu? Hcg når väl nån kulmen?

[/

Inte i v.5+6 som jag är i.

• En del av oss

[quote=75976191][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-08 16:26:25 följande:[/quote-nick]

Jag är gravid i vecka 11 och min temp höjdes vid ägglossning men inte mer sen, ligger på sjukhus så de mäter tempen varje dag och den är alltid under 36! Tjejen i sängen bredvid var gravid och hade också runt 36 i temp, så just det tror jag inte du behöver oroa dig för

[/

Tack för pepp men vid graviditet utsöndras progesteron samt att jag extra progesteron via vaggisar i slidan varje kväll pga att jag haft sp många MF/MA och progesteron är ett värmealstrande hormon så när man är gravid så är man varmare och har högre temp. Tempen tas desutom samma tid på morgonen och i munnen och inte i örst som på sjukhus. Dom gånger jag varit gravid så har symtomen försvunnit tempen dalat och testen blivit svagare och sedan blödning och konstaterande av gynekolog att det är MF/MA.

• En del av oss

Skrev tack för pepp, men har har man genomgått 9 mf så är det jäkligt svårt att känna hopp.

• En del av oss

Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag

• En del av oss

[quote=75976870][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 18:50:17 följande:[/quote-nick]

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!

[/

Att jag inte får behålla nåt barn så det känns toppenkul att få sviniga kommenatarer ex frpn dig vad man har för fel. Känns som du har nåt fel också för skulle jag vräka ur mig samma sak så är jag ju vidrig enligt er men du har tydligen rätt att vräka ur dig sånt dessutom när jag sitter med ett missfall.

• En del av oss

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

• En del av oss

[quote=75977376][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-08 20:02:27 följande:[/quote-nick]

jag lämnade tråden här ett tag och är fortfarande inte aktiv men läser det ni skriver till och från.

Det är ingen här som önskar dig ett 10:e mf/ma, vi önskar alla dig det alla kvinnor förtjänar, att få bli mamma till ett älskat barn.

Ge inte upp ännu, vi är alla det här tillsammans och glädjs och sörjer ihop.

Har själv en tung period, lite oro och liknande, därför jag valde att lämna en stund när det vart så hetsigt här, man blir bara mer orolig av sådant.

Stor kram till dig, och sluta ta fler test, de leder bara till mer oro!

vi tror alla på dig och ditt frö, 10:e gång gillt eller hur, denna gången ska det gå vägen <3

[/

Åh tack snälla. Önskar jag kunde släppa mitt kontrollbehov och tempa och testa och bara go with the flow!

Himla jobbigt detta mitt psykiska mående fixar inte det här.

• En del av oss

[quote=75977493][quote-nick]Mamma Lotta skrev 2015-11-08 20:27:47 följande:[/quote-nick]

Kram till dig, kan inte vara roligt att leva med ständig oro! Helt plötsligt så fick vi se en mer ödmjuk sida och den var mycket bättre än den förra! Jag önskar dig innerligt ett stort lycka till!

[/

Tack snälla, behöver er för att fixa detta och jag ber verkligen om ursäkt för mitt hemska humör, fattar inte varför jag blir så för jag gillar inte mig själv så.

• En del av oss

Vecka 6+0, så v.7 nu och fortfarande inga symtom. Jo fryser om det är ett symtom. Ingen mage än men massa gaser jösses vad kommer dom ifrån?

Forsyne: dom vet inte vad mina mf beror på, det fäster tydligen inte så bra för jag har absolut inga svårigheter att bli gravid så det är ju en tröst i det hela. Denna gång står jag på crinone och så är jag sjukskriven dom första veckorna. Hit tills inget blod men varje toabesök är en plåga då jag är rädd att finna blod på toapappret eller i trosorna.

Svar på tråden Junibebisar 2016