Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=75964089][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:[/quote-nick]

Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s

Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn...

[/

Tvivlar inte en sekund på att du skulle älska ditt barn men har du någon kundkap hur krävande och tufft det är att ha ettsjukt barn med Ds? Dom har oftast hjärtfel osv och du kommer få kämpa som fan för ditt barns rättigheter. Blev så illa betlrd igår på hyheterna av den lilla 6 åriga flickan som är totalt invalid och inte kans kommunicera? Varför väljer man att behålla ett så sjukt barn? Jag tycker det är ett fruktansvärt egoistisk beslut. Vad ger man barnet för liv som är totalt beroende av dig även som vuxen, ett vårdpaket helt enkelt. Vad händer när föräldrarna blir gamla och skröpliga och till sst dör.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75964089][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:[/quote-nick]

Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s

Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn...

[/

Vad är ett normalt barn för dig? Gillar inte uttrycket normalt. Vad är normalt? Du gillar inte barn skriver du men varför blir du då gravid?

• En del av oss

[quote=75964153][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-05 16:24:54 följande:[/quote-nick]

Det är inte ansvarslöst att inte vilja genomgå såna tester. Det var väldigt dömande sagt.

[/

Varför då? Jag tycker sp varför varför chansa och resonera jag är 25 år chansen är miniiiimaaaaal att det är sjukt, men tänk om det är det då och få veta det samma dag ditt barn är fött och kanske så sjukt att det dör.

• En del av oss

Man måste väl få diskutera på ett diskussionsforum eller?

• En del av oss

[quote=75964456][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-11-05 17:43:25 följande:[/quote-nick]

Jag tycker att du är väldigt otrevlig många gånger här, det förstör tråden!

[/

Var har jag varit otrevlig? Har jag inte rätt att framföra min åsikt utan att framstå som otrevlig många gånger? Vill gärna veta vilka gånger jag varit otrevlig för det har verkligen inte varit min mening. Kanske får flika in mer smiley fast tycker det ser så omoget ut att flika in smiley hela tiden för att inte missförstås som otrevlig.

Fosterdiagnostik engagerar mig väldigt mycket och jag har starka åsikter då jag växt upp med en halvbror som är förståndshandikappad och nu när jag tillhör en riskgrupp i min ålder så går jag igång väldiga på detta då jag har väldigt svårt att se hur man kan strunta i något så viktigt. Jag skulle göra någon slags fosterdiagnostik även om jag så vore 25 eller 30 år just för att känna mig säker att jag åtminstone kollat upp det jag kan kolla upp i fosterlivet.

Jo du har rätt SSK 13 ska tänka på det, men det kan provocera mig ändå när vissas motiv till fosterdignostik enbart är ett tillfälle att få se bebis och inte grundat något ställningstagande till vad dom gör med information som delges dom. Naivt kan tyckas att gå dit som en ploj kul att se brbis och gåndärifrån med ett ställningstagande dom aldrig hade räknat med.

Nåja nu har framfört min åsikt och jag diskuterar gärna vidare men kan tyvärr inte hymla och säga vad jag tycker och det är inte enligt min mening att vara otrevlig utan bara starka åsikter.

• En del av oss

[quote=75964324][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-05 17:12:49 följande:[/quote-nick]

Jag tror nog inte kommentaren om det va till dig utan till någon annan...

[/

Ingen aning, men kände det på mig. Hur bär man sig åt att låta trevlig på nätet utan att inflika mängder med smiley? Det är svårt då vi inte hör varandras tonfall etc.

• En del av oss

[quote=75965368][quote-nick]Wielkip skrev 2015-11-05 20:50:52 följande:[/quote-nick]

Jag har nån mystisk magisk gräns, får inte äta för lite eller för mycket, för sällan eller för ofta, gränsen är hårfin alltså! Lyckas jag äta precis rätt mår jag inte illa, nåååågot åt ena eller andra hållet så är det kaos! Hoppas det går över snart, vill inte planera livet kring mat längre :'D

[/

Du beskriver det så bra för jag har det precis likadant och det var därför jag var frånvarande hela kvällen härifrån igår för jag mådde så ruskigt illa ihop med en förlamande trötthet.

• En del av oss

Ursäkta men whats going on? Är jag uppsåt till att halva tråden skapar egna junitrådar? Hur löser ni oliktänk i vardagen? Flyr då med? Jisses!!!

• En del av oss

[quote=75967314][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-06 10:54:55 följande:[/quote-nick]

Det är nog just såna dömande kommentarer som gör att folk lämnar. Jag tänker inte bråka eller tjafsa med dig, men sättet du skriver känns ibland väldigt attackerande. Varför kan jag inte svara på.

Jag tänker stanna i tråden, men jag tycker inte vi ska ifrågasätta varandras val, kalla varandra ansvarslösa eller på annat sätt döma de som inte väljer samma som oss. Vi är olika människor med olika förutsättningar och tankar. Mitt val är inte automatiskt rätt val, särskilt inte för någon annan.

[/

Vad är attackerande? Min åsikt om fosterdiagnostik som jag är väldigt engagerad i då jag tillhör en stor risk kategori då jag är över 40 år? Kanske inte så konstigt.

TS jag håller med dig fullt ut ang det svar du gav till majpan. Även om jag inte har barn så känner både min sambo och jag inte kapabla att ta hand om ett svårt sjukt barn och Downs behöver bara inte bara vara Downs utan också annat medfött som ex hjärtfel, utvidgar njurbäcken så i vårt fall är vi ense vad vi gör. Har nu sluttgilitigt bestämt mig att jag önskar genomgå ett FVP med fullständig kromosomanalys, det känns helt rätt även om det känns som en lång väntan innan orovet ens jan genomföras och sedan väntan på svar. Någon som gjort FVP med fullständig kromsomanalys här i denna tråd?

• En del av oss

[quote=75967403][quote-nick]Äppeljuicen skrev 2015-11-06 11:17:49 följande:[/quote-nick]

Jag antar att det bl a var när du sa att det var ansvarslöst att inte göra tester även om man inte var i riskgruppen. :)

[/

Du antar men vet inte? Det är min åsikt så jag ska hålla tyst med mina åsikter medan andra får framföra sina? Låter väldigt rättvisst!

Svar på tråden Junibebisar 2016