Junibebisar 2016
[quote=75964089][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:[/quote-nick]
Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s
Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn...
[/
Tvivlar inte en sekund på att du skulle älska ditt barn men har du någon kundkap hur krävande och tufft det är att ha ettsjukt barn med Ds? Dom har oftast hjärtfel osv och du kommer få kämpa som fan för ditt barns rättigheter. Blev så illa betlrd igår på hyheterna av den lilla 6 åriga flickan som är totalt invalid och inte kans kommunicera? Varför väljer man att behålla ett så sjukt barn? Jag tycker det är ett fruktansvärt egoistisk beslut. Vad ger man barnet för liv som är totalt beroende av dig även som vuxen, ett vårdpaket helt enkelt. Vad händer när föräldrarna blir gamla och skröpliga och till sst dör.