Inlägg från: knaappeen |Visa alla inlägg
  • knaappeen

Junibebisar 2016

mariah81 skrev 2015-10-06 17:34:04 följande:

Har vi en FB-grupp (Facebook)?

Ja jag har startat en så skicka bara ett pm här så ordnar jag det
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen

Sambon bjöd ut mig på middag ikväll. Hade det såå himla mysigt

Men nu.....rosa på pappret...igen.. 1 vecka sist o då var det på BIM. Inte vart orolig alls men nu vet jag inte vad jag ska tänka:' -(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen
    Ramiz skrev 2015-10-08 20:31:50 följande:

Hmm, jag kanske borde gå med där... Vill ju gärna vara hemlig...

Det tkr jag! Jag har skapat den som en hemlig grupp så inga andra kan se vad du skriver!
  • knaappeen
    Marinan skrev 2015-10-09 15:10:28 följande:

Jag hoppar gärna in i denna grupp. Äntligen! 9 månader efter mitt MA. 9 månader av perfekt tajmat sex med sjukt regelbunden mens, äl-stickor och tempning. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid igen. Idag är jag i vecka 5+2, och har bf 7:e juni.Är sjuuuuuuukt nervös. I december förra året gjorde jag ett tidigt vul i vecka 8 och fick se ett embryo med fina hjärtslag. Två veckor senare i vecka 10 gjorde jag ett till vul och då upptäcktes MA. Min lilla ärta hade gått bort några dagar efter första vul. Jag har tagit tre gravtest på äl+12, äl+15 och äl+18 och de verkar öka fint, men ändå är jag så himla nervös. Har ni några tips på hur man hanterar oron i första trimestern? 

Grattis!!

Vi plussade också 9 månader efter MA!! Det upptäcktes i slutet nov i v 13(dog v6) o skrapades i december. Hade helt gett upp hoppet om en till graviditet o hade tid till fertilitetskliniken 22 okt. Åkte på semester en vecka i sept under ÄL och japp där tog det sig:-P. Fortfarande helt overkligt är på 5+1 o bf 9juni haha så vi ligger rätt lika med det mesta

Svårt o släppa den där oron första tiden.

Håller tummarna för oss alla!
  • knaappeen

Tjejer , vad tror ni om att jag skapar en till tråd där vår BF lista ligger? 
    Så blir det lite lättare att ha koll och uppdatera den?

• knaappeen
    Sparven16 skrev 2015-10-10 13:36:46 följande:

Mycket inlägg sen igår!

Tränade första hårda passet idag! 30min bodycombat och 30min cirkelträning! Helt slut och nu blir det badhuset med sonen!

Är också i valet när ska man berätta! Vill säga till min syster då hon också är gravid (v20) men är lite feg! Är ju bara i v 6+0 nu men hon berättade direkt för mig!

Ska gå med i fbgruppen men måst veta att all lovar att vara tyst om de skulle vara så att man känner nån i verkligheten. Är ju bara ni FLare som vet

Jag tror verkligen ingen kmr säga något utanför gruppen. Eller här på FL för den delen. Ci alla är i en situation där man vill vara så hemlig som möjligt så länge som möjligt

Du är jättevälkomen stt pma mig så lägger jag till dig i gruppen
  • knaappeen

Alltså, mina tester ökar i veckor men har fortfarande lite blödning/färgade flytningar. Haft det i 6 dagar nu. Först ljusrosa o sedan ljusbrunt ,mörkare brunt o nu ljusbrunt igen. Har ingen värk alls o enbart ömma bröst. Tog ett digitalt 5 okt som visade 2-3 , började få detta 7okt tills nu o i lördags visade testet 3+ veckor. Är i 5+4 idag. VUL är det inte någon möjlighet till ännu så. Blir bara så orolig.. Orkar inte med ett till MA eller MF för den delen:'(

• knaappeen
    emuya skrev 2015-10-12 09:14:10 följande:

Men om veckoantalet ökar trots att du har en blödning borde det ju inte vara någon fara. Eller har jag fel? Nu har jag aldrig varit gravid tidigare, men jag har förstått det som att de allra flesta blödningar är ofarliga och normalt att ha. Hoppas allt går bra för dig! 

Jo vi tänkte ju samma sak. Varför skulle det öka liksom. Men man nojjar ju något enormt ändå. Spec när man gått igenom detta förr....
  • knaappeen
    Tudelu skrev 2015-10-12 15:53:02 följande:

Jahapp... lyckan verkar bli kortvarig.

Ljusbruna flytningar idag. Har haft tvp missfall tidigare och dom har alltid börjat så. Så misstänker att det gick åt skogen. Känner mig riktigt nere nu, vi som försökt så hårt i 1 1/2 år :'(

Åh har samma sak.. Hoppas det inte går åt skogen för någon av oss <3 10 månader sen mitt förra MA.. Nu får det va vår tur!
Svar på tråden Junibebisar 2016