Inlägg från: tessan120 |Visa alla inlägg
  • tessan120

Junibebisar 2016

tofslan skrev 2015-10-14 10:49:17 följande:

Jag har så väldigt lite symptom, det känns oroligt. Cirka vecka 5+3 nu och de enda symptomen är dålig hy (kan man ju ha ändå), och extra kissnödig. En liten aning ömma bröst ibland men inte hela tiden. Har under mina tidigare graviditeter haft mer symptom än såhär. Om allt är bra är det ju guld såklart att känna såhär lite. Ultraljud om 6 dagar, känns så långt tills dess...

Hej!

Jag har knappt haft några symptom heller tills nu. Jag har knappt kännt mig gravid innan. Men nu mår jag otroligt illa och saknar nästan att inte känna något alls. Jag är i vecka 8 (7+2). 
  • tessan120
    annieh897 skrev 2015-10-14 11:38:53 följande:

Hur tänker ni ang att berätta på jobbet? Jag vill egentligen inte berätta än på flera veckor (går in i v 7 imorgon) men om jag mår mer illa än vad jag redan gör kommer jag nog vara tvungen. Har långa pass i informationsdisk som redan känns tuffa. Samtidigt är vi underbemannade så vill inte ställa till besvär.

Jag har samma problem. 

Jag sitter i ett kontorslandskap och skulle vilja vänta några veckor till men har mått så illa de senaste dagarna så jag känner mig tvungen att berätta för mitt arbetslag snart iaf. 

Jag tar det lite som det kommer, om jag mår så här illa imorgon igen så kommer jag berätta för min chef iaf. 
  • tessan120
    annieh897 skrev 2015-10-15 15:34:44 följande:
    Så tänkte jag också, tills illamåendet slog till riktigt ordentligt ;)
    haha samma här. Efter 3 dagar med extremt illamående längtar jag tillbaka till att inte känna något alls. Så otroligt trött på detta illamående. 
  • tessan120
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:06:52 följande:
    När slog illamåendet till för dig? När kan man börja "förvänta sig" att illamåendet kommer som ett brev på posten? 
    För mig slog det till samma dag som jag gick in i vecka 8. Visste inte att man kunde må så illa. Hoppas du klarar dig!
  • tessan120
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:19:20 följande:
    Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!
    Samma som för oss. Vi är också tvungna att betala kub själva och har bestämt oss för att inte göra det. Vi är inte i någon riskgrupp och efter samtal med BM känner jag mig rätt lugn. Så vi väntar också till RUL. Vi har nästa besök hos bm 4 november och ska då boka in RUL, jag hoppas på att få en tid innan jul men antar att det kan bli svårt.

Känns som en otroligt lång tid dit bara....
  • tessan120

Mitt illamående har äntligen blivit bättre men det har istället bytts ut mot kräkningar och yrsel.

Idag tycker jag synd om mig själv och har bäddat ner mig i soffan medans min man jobbar. Jag skulle egentligen träffat mina vänner på ett fik idag men orkar inte. Hoppas på att detta går över snart så man mår bättre. Saknar att inte ha några symtom.

• tessan120

Mitt illamående har äntligen blivit bättre. Men det har däremot bytts mot rapningar och kräkningar. Eftersom jag inte mår så illa längre kommer kräkningarna utan förvarning. Otroligt jobbigt.

Kvällspromenaden med man och hund slutade med att jag stod och kräktes i en buske.

• tessan120

Usch för denna trötthet. Kom precis till jobbet och känner redan nu att jag skulle kunna somna. Hur överlever man en hel arbetsdag? 

Jag har ju kontorsjobb som kräver en del koncentration men just nu får jag verkligen kämpa. 

Gick in i vecka 9 igår och om 2 veckor har vi inskrivning hos barnmorskan. 

• tessan120
    majpan skrev 2015-10-25 15:27:46 följande:

Någon som har något kul förslag på hur man kan berätta för familjen om bebisen? Funderar på att berätta på fredag då alla vi syskon ska hem till föräldrarna på middag. Hade egentligen tänkt vänta längre men det var ett sånt bra tillfälle plus att det är skönt att slippa låtsas må bra när jag bara "vill" kräkas och sova.

Vi berättade för våra föräldrar genom att måla koppar som vi skrev mormor/morfar/farmor/farfar juni 2016 på. Det tog ett tag innan polletten trilla ner när de såg kopparna men det var en himla rolig reaktion.
    Till min bror köpte jag en tröja till hans dotter som det stod "I'm gonna be a big cousin" på. Även där tog det några sekunder innan han förstod.
  • tessan120
    Ankissen skrev 2015-10-26 20:25:39 följande:

Funderar oxå på om jag borde berätta för chefen. Känner mig lite falsk.

Jag berättade för min chef idag och det kändes riktigt skönt.

Han tog det jättebra och blev otroligt glad för vår skull. Han kommer även ändra om lite för att underlätta för mig på jobbet vilket känns otroligt skönt. Känns som om jag får väldigt mycket stöd vilket är otroligt skönt!
Svar på tråden Junibebisar 2016