• Ankissen

Junibebisar 2016

Grodan999: Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Finnar, både i ansiktet och på halsen. Frusen är jag med, i natt fick jag sova med både raggsockar och extra filt.

• Ankissen

Var det fler här inne som väntade tredje barnet? Hur har ni det med magen? Jag är i v 6 om nån dag och tycker redan att byxor börjar strama.

• Ankissen

Härligt för er som fått göra VUL. Jag fick det med mina andra 4vå pga två missfall, men denna gång tänkte jag försöka hålla mig till Kub.

• Ankissen
    Qem skrev 2015-10-10 09:22:05 följande:

Mina boobs är gigantiska nu (v 5+5) och ömmar, men mest i utkanterna, inte så mycket mitt på. har ganska små bröst i vanliga fall, så detta märkte jag av till och med flera dagar innan jag plussade med ett svagt svagt streck. Smörjer in dem ordentligt, så kliar de mindre och hoppas att det hjälper mot eventuella bristningar också ;) äter också som en häst! Magen känns som en avgrund!

Mina boobs känns hårda och stora när jag har en normal bh på mig. Tar jag av den känns de inte så hårda men helt klart större. Precis som dina är mina inte så stora i utgångsläget och gör ont i utkanterna.
  • Ankissen

Jag har berättat för flera stycken fast jag bara är i v5. Mamma och syrran, min bästa vän, två på jobbet och idag en kusin. Jag ser det som så att om det går åt skogen behöver jag mitt supportsystem och det är dessa människor. Om allt går vägen är det skönt att älta med dem under vägen. Dessutom tycker jag man ska försöka jobba emot att missfall t.ex. är så tabu och inget man talar om. Jag berättar öppet om mina två för alla som frågar därför känns det inte som om den biten blir den värsta om ett mf inträffar. Det var mina små tankar...

• Ankissen

Har ni märkt nåt på vågen tjejer? Jag har lagt på mig 600 gr på en vecka!! Tror att min i normala fall snabba förbränning har ställt om sig och sen är jag ju konstant hungrig och med större bröst. :D

• Ankissen
    Qem skrev 2015-10-10 22:14:45 följande:

Kan man ha cravings redan i vecka 6-7? Skulle duscha efter att ha tränat och skulle precis slå på vattnet när jag fick för mig att jag absolut måste äta lite sockerärtor, så jag gick ut ur duschen igen (spritt språngande naken) och fram till kylen och åt upp sådär kanske 20st! Så gott! Kom inte på det förrän efter kanske 10 att det var lite konstigt. Brukar verkligen inte göra sånt annars!

Jag är bara i v5 och är galen i tomater, så det går nog! ;)
  • Ankissen
    JaninaH skrev 2015-10-11 08:54:23 följande:

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

Molvärk lite till och från. Ont ute i kanterna på tuttarna, trött inte nödvändigtvis sovtrött men orkar inget. Så fort jag gör något, typ dammsuger, måste jag vila mig efteråt. Kissnödig ofta. Hungrig, har gått upp 600 gr på en vecka. Dessutom illamående ibland och halsbränna på kvällen.
  • Ankissen

Hihi vad kul med många nya plussare att dela denna häftiga resa med. Grattis alla!

Jag är så himla trött! Vecka sex i morgon.

• Ankissen

Jag har haft två mf/ma. Det var innan jag fick mitt första barn. Båda började med bruna flytningar. Jag fick VUL och det hela konstaterades. Med sonen fick jag oxå bruna flytningar, och då visade VUL att moderkakan låg med en liten flik för öppningen av livmodern och det nötte när jag gick. Ingen fara för sonen, och i takt med att livmodern växte åkte moderkakan uppåt. Var och en kan dock säkert fatta ångesten jag drabbades av när jag såg det bruna i trasorna. Med dottern kom inget brunt, skönt!

Svar på tråden Junibebisar 2016