• JaninaH

Junibebisar 2016

Grus grus skrev 2015-10-13 20:13:09 följande:

Då mina sköldkörtelvärden inte är bra för tillfället, och jag vet vad de lett till två gånger tidigare, väljer jag att skydda mina känslor lite och kollar inte här så noga före vulet på torsdag nästa vecka 22/10. Det är ganska psykiskt jobbigt just nu.

jag har med problem med sköldkörteln, ska prata med doktorn om det imorn. lycka till
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

Är det bara jag som fått konstant hunger? jag gjorde en gastric bypass och har inte haft hunger sedan operationen alls, och nu när man är gravid vill jag äta hela tiden..

Jag rapar hela tiden med, inte så fresh haha!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

• JaninaH
    Ankissen skrev 2015-10-15 16:17:32 följande:
    Jag såg Elliot, sonen, i v6+3. Det var ett litet hjärta som slog och genom att mäta den lilla "bananen" som han var så kunde de fastställa 6+3.
    hoppas allt ser lika bra ut för mig då! 
    Mamacitaa skrev 2015-10-15 15:52:55 följande:
    Man såg en liten korv typ med ett pickande hjärta :) ska du på vul ?

ska på vul nästa vecka, då är jag i 6+2, för att jag har haft utomhavandeskap så vill man vara säker att det inte är det nu.. hoppas man ser ett pickande hjärta då <3
  • JaninaH

alltså det konstigaste symptomet jag har måste ju vara att vakna 5 på morgonen,,och flera gånger under natten, sover så lätt och vaknar av minsta lilla ljud! sedan kan jag inte sova under dagen heller, men är trött?! 

innan graviditeten sov jag så bra!

• JaninaH
    Moneal skrev 2015-10-16 07:48:36 följande:
    Ja , sova dåligt det gör en annan oxå.

Dagtid kan jag sova men inte nattetid, drömmer för mycket :-/
    jag drömmer inte alls, jag brukar vara duktig på att drömma men nu INGENTING haha! Kanske är för att jag knappt sover! men det är ju innan djupsömn man drömmer så jag kanske borde drömma. nej usch älskar att sova, men min hjärna vill ej!
  • JaninaH
    frestelsen skrev 2015-10-16 15:08:47 följande:

Mår illa. Ont i pattar och höger ljumske samt mensvärk.. trött grinig fryser.. dagens gnäll! 5+4-5+6

Vet inte riktigt hur jag ska räkna. Sista mens 5 sep, brukar ha en 29, 28 dagars cykel. Nån som vill hjälpa mig att förstå?

Haha när jag fick min dotter (14år) jag 34 va det liksom bara v. 1-40 ;)

detta är vad jag får upp på en graviditets utråknare här på fl
    Uträkningen är baserad på dagens datum: Fri 16 Oct 2015.

Din graviditet började: Sat 05 Sep 2015
    Din menscykel är: 28 dagar
    Du blev gravid ungefär: Sat 19 Sep 2015 (ägglossning)

Du är på dag 42 av 280. (15%)

Du är i vecka 6
    Du har gått igenom 5 hela veckor och 6 hela dagar (v5+6)
    Du är i månad 1
    Du är i lunarmånad 2
    Du är i trimester 1
    Beräknat förlossningsdatum: Fri 10 Jun 2016
    238 dagar kvar tills beräknad förlossning
  • JaninaH
    mallar skrev 2015-10-18 21:23:36 följande:

usch, tycker synd om er alla som mås så illa. Själv känner jag ingenting. Men det är väl på gott och ont. Önskar ibland att jag mådde lite illa, men samtidigt inte. Knäpp man är va

samma här! mår inte illa, känner mig knappt gravid förutom ömma bröst och trött.. kanske lite hunger
  • JaninaH

mina bröstvårtor slutade göra ont, och sedan sade det bara POFF, över natten så vart dom mycket fylligare! haha! Tungan ute

nu gör dock bröstvårtorna ont igen, men det är ok! haha!
    på torsdag gör jag vul och hoppas jag får se ett tickande hjärta, är så nervös och dessa dagar har vart de mest långsamma i mitt liv!!

min insomnia har försvunnit, hade det i några dagar, men nu kan jag somna direkt, och får sova nästan en hel natt utan att vakna!

känner mig dock inte gravid, lite hunger, lite molnande värk som om mensen ska komma, ömma bröstvårtor om man tar på dom, det är det enda! trött har jag alltid vart! inte kissnödig, mår inte illa, inget sug efter mat.. ijga direkkta humör svängningar heller, inte ut över det vanliga iallafall HAHA

• JaninaH
    tiinytoes skrev 2015-10-20 07:34:15 följande:

Jag har sån extrem hunger just nu! Är hungrig hela tiden men är inte sugen på något överhuvudtaget.. kan äta middag typ och sen 10 min senare är jag dödshungrig igen. Jättejobbigt då illamående kommer med hungern...

samma här,hunger men inget är lockande, fått tvinga mig att äta!
Svar på tråden Junibebisar 2016