• JaninaH

Junibebisar 2016

Inheaven skrev 2015-10-21 20:42:46 följande:
    Sicken skillnad. Så otrooooligt bra jobbat av dig.
    Erla skrev 2015-10-21 21:10:08 följande:
    Men wow! vilken förändring! Himla bra jobbat alltså! :D
    Mamma30 skrev 2015-10-21 21:04:18 följande:

Så fin du är!

tack så himla mycket! kunde inte bli gravid, efter operationen föll jag gravid av misstag, haha!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    Grus grus skrev 2015-10-21 20:54:04 följande:
    Häftigt! Jag har gått igenom en liknande resa (utan operation), men har tyvärr gått upp allt igen under detta året och dess psykiska prövningar. Jag önskar att jag hade tillhört de som inte kan äta när de mår dåligt, jag tillhör kategorin tröstätare...

Sen, förlåt jag är knäpp, men om jag får fråga (du behöver inte svara, det är bara min hjärna som alltid ser lustiga detaljer), men varför står tavlorna på golvet?
    vi har nyligen flyttat hit, ska renovera hela lägenheten så allt är på golvet, inte tagit tag i väggar och sånt =)

ja jag tråk äter, men anledningen till att jag va stor från börjar va inte för att jag åt för mycket det va helt enkelt mitt sköldkörtel problem..
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    Grus grus skrev 2015-10-21 22:02:29 följande:
    Ja jag har hypotyreos så känner igen mig även där. Troligtvis det som orsakat mina två mf. Denna gången har de stenkoll på mig redan från början så hoppas på en bättre utgång denna gång.
    ja jag har med hypo, men den har blitt bättre så jag hade minsta dosen, slutat med medicinen nu dock, men ska prata med min doktor inom det området nästa månad och se vad han säger!
  • JaninaH
    Orkide skrev 2015-10-21 22:10:53 följande:
    Hejja dig, vad duktig du är!
    tack tack :D
  • JaninaH
    knaappeen skrev 2015-10-21 23:24:06 följande:
    Har också hypo och tror det är orsaken till.mina mf/ma. Självmedicinerat mig själv så ligger väldigt lågt nu, äntligen! Höjde 25 mer än läkaren ordinerade och hux flux kom en graviditet
    har du med vul imorgon?
  • JaninaH

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..
    Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

• JaninaH

ingen som reagerade eller citerade det jag skrev, jag som behövde stöd.. lite uppmuntran, jag är så sjukt orolig..

• JaninaH

tack för alla svar! även om man vet inte vad man ska säga så sade ni tillräckligt för att lugna mig lite..

får helt enkelt vänta ut 2 veckor (kommer nog vara som mest sakta dagarna i mitt liv) och hålla tummarna..

• JaninaH
    Wielkip skrev 2015-10-22 19:38:28 följande:
    Vet du när du hade äl? Ägget lever väl bara ca. 24 timmar men spermier kan leva upp till 7 dagar.
    vi hade bara sex utan skydd 1 gång den månaden

hade senaste mens 8 sep
    hade sex 23 sep
    skulle bim 6 okt
  • JaninaH

nej 24 sep hade vi sex

• JaninaH
    Inheaven skrev 2015-10-22 19:58:51 följande:
    Men vet du exakt när äl inträffade?

Spermierna kan överleva i ca 4 dagar.
    om jag ska vara i vecka 5+2 så kan man väl räkna ut när jag hade äl.. om jag hade sex 24e.
  • JaninaH
    Mamma30 skrev 2015-10-22 20:03:10 följande:

Dem kommer vara långsamma, men du kommer vara lycklig och stolt över dig själv att du gick igenom dem veckorna när barnet kommer!! <3 !

tack, förhoppningsvis har du rätt!
  • JaninaH
    princess77 skrev 2015-10-22 20:05:03 följande:

Om ni hade sex den 24 sep och spermierna träffade ägget först den 28 sep är du idag i 5+3. Då är det inte konstigt att det inte syns något på VUL.
    Försök tänka positivt! Så länge du inte blöder och har ont så fortgår med allra största sannolikhet graviditeten precis som den ska. Kram!

ägget kan bara befruktas 24 MAX 48 timmar efter det lossnat..
  • JaninaH
    Inheaven skrev 2015-10-23 18:05:08 följande:

Här gick det super bra.

Lilla älsklingen låg där inne och hjärtat flimmrade på.

Man kunde inte se så bra men hjärtat såg vi tydligen :)

grattis vad kul! vilken vecka är du i?
  • JaninaH
    Inheaven skrev 2015-10-23 20:20:53 följande:
    Det stämde med mina uträkningar 6+2.

Hon sa att hon kunde få det till runt 5+6-6+2 att det är lätt att mäta fel så tidigt, så det känns riktigt bra.

Möjligt att jag kanske blir flyttad någon dag senare.

Men behåller detta datum tills jag gått längre.
    grattis! :D
  • JaninaH

imorgon går jag in i vecka 7 IGEN, vart ju tillbaka flyttad 1 vecka.. 
    illamåendet har vart förfärligt, hungern slår till men kan inte äta för jag mår för illa!!
    mina bröst ömmar inte lika mycket, dom har dock svullnat upp lite, mensvärken är typ borta vilket oroar mig.. känner mig inte sådär super trött men kan sova när jag går och lägger mig tidigt, även om jag har sovit till sent på förmiddagen..

förutom hungern/illamåendet så känner jag mig inte alls gravid, inga humörsvängningar eller något..

gör nytt ul på torsdag nästa vecka så om man inte ser en liten då är det kört, är då i vecka 7+2, vecka 8 känns så himla mäktigt haha känns som man kommit långt då!

• JaninaH

mina bröst har förändrats så mycket!
    efter att ha tappat över 30 kilo så har dom vart väldigt hängiga, och tomma, som taxöron haha! nu är dom fylligare, fastare, bröstvårtorna är mörkare och hänger inte alls lika mycket! dock väldigt ömma haha

fått en medicin mot illamående, helt tjock i huvudet på dom.. vet dock inte vad dom heter på svenska, men på engelska är det cyclizine

• JaninaH
    Hannabananas skrev 2015-10-30 20:42:28 följande:

Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!

här är en till!!!  exakt som du säger!
  • JaninaH

en liten bebis, ett starkt hjärta, och allt såg bra ut! vart framflyttad 4 dagar efter att ha blivit tillbaka flyttad 1 vecka! :D

jag va uttorkad och fick dropp i 12h förutom det såg allt bra ut! vårat efterlängtade lilla hallon

• JaninaH
    2013januari skrev 2015-11-06 06:30:34 följande:
    Åh så fin! Hur menar du med flyttad bak 1 vecka och sen fram... (Frågar för lite samma verkar ha hänt mig)
    jag gjorde ett vul 2 veckor sedan, då flyttade dom tillbaka mig 1 vecka för att dom inte kunde hitta något foster, nu gjorde jag nytt vul och visade att jag va längre gången ändå, +4 dagar =) mitt förra vul såg ut såhär
    tofslan skrev 2015-11-06 06:49:44 följande:

Grattis Janina, vad härligt!

tack så mycket! =)

Svar på tråden Junibebisar 2016