Junibebisar 2016
Så fin du är!
tack så himla mycket! kunde inte bli gravid, efter operationen föll jag gravid av misstag, haha!
Så fin du är!
tack så himla mycket! kunde inte bli gravid, efter operationen föll jag gravid av misstag, haha!
va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4 typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?! jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?
Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..
Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..
ingen som reagerade eller citerade det jag skrev, jag som behövde stöd.. lite uppmuntran, jag är så sjukt orolig..
tack för alla svar! även om man vet inte vad man ska säga så sade ni tillräckligt för att lugna mig lite..
får helt enkelt vänta ut 2 veckor (kommer nog vara som mest sakta dagarna i mitt liv) och hålla tummarna..
nej 24 sep hade vi sex
Dem kommer vara långsamma, men du kommer vara lycklig och stolt över dig själv att du gick igenom dem veckorna när barnet kommer!! <3 !
Om ni hade sex den 24 sep och spermierna träffade ägget först den 28 sep är du idag i 5+3. Då är det inte konstigt att det inte syns något på VUL.
Försök tänka positivt! Så länge du inte blöder och har ont så fortgår med allra största sannolikhet graviditeten precis som den ska. Kram!
Här gick det super bra.
Lilla älsklingen låg där inne och hjärtat flimmrade på.
Man kunde inte se så bra men hjärtat såg vi tydligen :)
imorgon går jag in i vecka 7 IGEN, vart ju tillbaka flyttad 1 vecka..
illamåendet har vart förfärligt, hungern slår till men kan inte äta för jag mår för illa!!
mina bröst ömmar inte lika mycket, dom har dock svullnat upp lite, mensvärken är typ borta vilket oroar mig.. känner mig inte sådär super trött men kan sova när jag går och lägger mig tidigt, även om jag har sovit till sent på förmiddagen..
förutom hungern/illamåendet så känner jag mig inte alls gravid, inga humörsvängningar eller något..
gör nytt ul på torsdag nästa vecka så om man inte ser en liten då är det kört, är då i vecka 7+2, vecka 8 känns så himla mäktigt haha känns som man kommit långt då!
mina bröst har förändrats så mycket!
efter att ha tappat över 30 kilo så har dom vart väldigt hängiga, och tomma, som taxöron haha! nu är dom fylligare, fastare, bröstvårtorna är mörkare och hänger inte alls lika mycket! dock väldigt ömma haha
fått en medicin mot illamående, helt tjock i huvudet på dom.. vet dock inte vad dom heter på svenska, men på engelska är det cyclizine
Här mår jag illa av all mat! Bara tanken på att gå in i köket får mig att må illa! Så fort jag ätit en rätt så kan jag inte äta mer av det för det vänder sig i magen. Dock har jag inte spytt än men det ligger liksom och pyr hela tiden. Man känner sig verkligen som världens tråkigaste här hemma. Så fort dottern busar och det blir för mycket bus börjar jag må illa! Hoppas det går över snart! Nån som känner igen sig?!
en liten bebis, ett starkt hjärta, och allt såg bra ut! vart framflyttad 4 dagar efter att ha blivit tillbaka flyttad 1 vecka! :D
jag va uttorkad och fick dropp i 12h förutom det såg allt bra ut! vårat efterlängtade lilla hallon

Grattis Janina, vad härligt!