• SabaGbg

Junibebisar 2016

2013januari skrev 2015-11-05 11:53:32 följande:

Men det finns ju tester som inte har någon som helst risk för missfall...? Så att inte göra tester för missfallsrisken är tokigt att säga. Att låta bli av andra orsaker förstår jag däremot :)

Nu menade jag ju främst att risken i min och majpans åldersgrupp är så pass liten att testet känns onödigt. Jag vet att man inte får missfall av ett ultraljud och ett stick i armen.
  • SabaGbg
    Linda_ skrev 2015-11-09 10:59:58 följande:

Hej allihopa! Vecka 8 (7+5 idag). Trött, illamående fortfarande och ömma bröst. Jag har svårt att skaka av mig den hemska drömmen som jag hade i natt. Drömde att jag fick missfall igen..

Usch, stackare :( Mina drömmar har också blivit livligare och mer verklighetstrogna de senaste veckorna.
  • SabaGbg

vul avklarat idag! 14,2 mm och ett litet hjärta som tickade på som bara den :) äntligen känns det på riktigt och inte som att jag bara hittat på det här! Blev framflyttad en dag så 7+5 idag :)

• SabaGbg
    2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

Åh vad kul, grattis!
  • SabaGbg

2013 januari- eller hur! Nu blev vi ju iaf flyttade åt "rätt" håll, hoppas att den trenden fortsätter :)

Mopstops- vi fick göra det pga tidigare MF/MA, det är inte rutin här heller. Men förstår att du vill göra det, allting känns så mycket verkligare när man sett pyret!

• SabaGbg
    SSK13 skrev 2015-11-13 18:07:57 följande:

Fått flytningar och lite rosa/orange idag. Känns jobbigt. Har inte ont eller så och det är inget klart blod men det känns ändå väldigt jobbigt! Är i vecka 8.

Usch vad jobbigt :( Försök att tänka positivt, det behöver ju inte betyda något alls!
  • SabaGbg

Jag känner med er stackare som mår så himla illa :( Håller tummarna för att det lättar för er snart!

• SabaGbg
    Lutetzia skrev 2015-11-22 21:57:32 följande:

Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större. 

Japp! Har gått upp en kupstorlek och de är galet ömma till och från.
  • SabaGbg

Åh vad kul Caroline! Det är så otroligt häftigt att få se pyret på skärmen :)

• SabaGbg
    Elenius skrev 2015-12-18 07:15:10 följande:

Nu hade jag bruna flytningar och en liten blodklump när jag torkade mig :( fan!

Neeej :( Det behöver inte vara något, försök att inte stressa upp dig för mycket!
  • SabaGbg
    Elenius skrev 2015-12-18 10:48:38 följande:

Jag är i vecka 12+3...

Har haft en konstig känsla att något är fel, vet att de är vanligt stt symptomen minskar den här veckan, men det är ändå så himla otäckt :( är extra nojig pga ett MA i augusti.

Ska du inte prata med din bm då? Hon kanske kan boka in ett ul åt dig?
Svar på tråden Junibebisar 2016