• Kawinna

Junibebisar 2016

Jennyyyyy skrev 2015-11-08 22:41:45 följande:

Kawinna: då är vi lika långt:) beräknad 18-20/6 med?

Jag mår bra mest trött, svullen mage, sur i magen, ömma bröst och Molvärk. Inget illamående så hoppas jag slipper! Äcklad bara för typ all mat så äter bara skräp jag får ner ( får dåligt samvete efter). Vill kunna träna och äta bra:/ mitt psyke behöver det med då jag är nervös.

Den 21/6 :) men blir nog i början av juni då jag fått stort barn tidigare.
  • Kawinna
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-09 06:06:39 följande:

Hej! Kände igen ditt nick, du var med i 91:or som börjar planera barn 2014 (tror jag det var). Så du är också gravid igen? Vad kul! Grattis :) :)

Ja, precis! :) när är du beräknad nu?

Hur gammal är ditt första barn? :)
  • Kawinna
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-09 21:55:23 följande:

Beräknad till den 18 juni på det jag tror, men jag hann aldrig få tillbaka mensen efter första barnet så har egentligen ingen aning alls när ÄL skett.. Jag gissar enbart när jag jämför när jag började må dåligt sist med nu haha!

Han är 7,5 månad, så det blir tajt, men det ska nog gå :)

Men vi är ju sjukt lika i graviditeter :p har heller inte hunnit få tillbaka mensen efter förlossningen men tror jag hade äl runt 25:e september. Hoppas dock på tidigt ul för att få det daterat, tycker att jag har känt rörelser. Alldeles för tidigt för v. 8, så antingen är det tarmarna eller så är jag längre gången :)

Min son är åtta månader och bf (om det stämmer ) är 21/6
  • Kawinna
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-10 18:18:30 följande:

Ja jag ska också försöka få ett tidigt ul, jag har inte ens ringt MVC då vi håller på renoverar och bor hos svärföräldrarna ute i skogen (och jag har inget körkort) men måste väl försöka ta tag i det snart! Tiden bara flyger iväg den här gången, v 10 redan..

Får jag fråga om det var planerat för er del? Vi körde oskyddat men trodde aldrig vi skulle lyckas dom få gånger man hinner få till det haha.. Så lite snopet var det! :)

Ja, då är det ju dags för inskrivning :) ska dit på fredag.

Absolut inte planerat! Den här blev till på något av två tillfällen, det första var fyra veckor före det andra ungefär så återstår och se vilken gång det var :)
  • Kawinna

Vi har haft fyra namn på lager sedan vi träffades, två flick och två pojk. Så nu är ju ett pojknamn använt så får vi se vad det blir denna gången :)

• Kawinna
    Jeto skrev 2015-11-22 18:30:59 följande:

Ni som varit på inskrivning utan att ha gjort vul innan. Har ni fått höra hjärtljud på inskrivningen eller tror ni att man kan få göra det för att få veta att den lever inne i magen?

Tror tyvärr inte det är möjligt att höra hjärtljuden så tidigt, ingen jag känner har iallafall fått gjort det. De flesta gör ju heller inget vul, det är ju i undantagsfall. Man utgår ifrån att allt är normalt när man är där :)
  • Kawinna

Var på ul idag :) blev Flyttad två veckor bakåt :p lilla pyret låg och sprattlade lite

• Kawinna
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 22:58:33 följande:

Hur kan man bli bakflyttad så mkt som två veckor? Fattar inte riktigt det där:p

Fattar inte heller! Jag hade äl runt 25:e september, vi hade sex den 27 och sedan plussade jag tydligt den 16:e oktober men hade fått svaga typ 5-6 dagar innan. Trodde jag var i v. 11 (10+1) men blev flyttad till v. 9. Så blev ju flyttad 1 eller 2 veckor beroende på hur man räknar :)
  • Kawinna

[quote=76046112]

Hon berättade att ägget/spernierna kan ligga och vila så det är när ägget vandrat ner och satt sig i livmodern som man börjar räkna ifrån så att säga:). (Min mobil tillåter inte att citera utan stt ta bort en del av koden och då ser det knas ut:p)[/quote]

Jaha :p

Jag litar nog inte helt på det ändå så får se på nästa ul vad de säger då :)

• Kawinna

Angående bärdon. Vi har haft en tricot slen och använder nu en ergo baby 360, väldigt nöjd med båda!

Vi har haft sonen på toa sedan han var ca 5 månader, har inte läst någon bok men det märks tydligt på honom när han ska bajsa :p vi har dock inte börjat med kiss än eftersom vi märker det första när han kissat klart, på kissrysningen haha.

Hade innan tänkt använda tygblöjor men mannen var emot och nu känns det som att jag blivit för bekväm...

Svar på tråden Junibebisar 2016