Junibebisar 2016
Är också i v. 17+2 idag :p rul 21/6 så blir spännande att se om jag blir flyttad hit eller dit :) på tidigt ul trodde de att jag låg en vecka efter beräkningarna så då skulle jag vara i v. 16+2 men vi får se :)
Är också i v. 17+2 idag :p rul 21/6 så blir spännande att se om jag blir flyttad hit eller dit :) på tidigt ul trodde de att jag låg en vecka efter beräkningarna så då skulle jag vara i v. 16+2 men vi får se :)
Var på ul idag och allt såg bra ut. Blev flyttad två veckor bakåt så nytt bf 26/6 :)
Har moderkakan i framvägg men har ändå känt lite rörelser :) nytt ul i v. 24 för att se om moderkakan fastnat i mitt ärr från ks eller åkt upp.
Jobbigt med klåda! Är inte kul när sömnen blir störd av sånt...
Själv tror jag att jag fått karpaltunnelsyndrom. Har vaknat med bortdomnade tummar och pekfingrar. Ska höra med bm imorgon när jag ska dit
Jag undrar om inte jag också har åkt på det. Trodde till en början att jag liksom sov för stilla och krampaktigt i en och samma ställning men händerna har börjat domna allt mer nu. Har inte pratat med bm än om det. Hoppas det inte blir värre än så här bara.
Tipsar om att köpa skydd med skenor redan nu på Apoteket och ha dom även när du sover. Jag har haft problem med handlederna efter min förra grav (10 år sen) med inte tillräckligt för operation.
Själv har jag RUL på måndag!! Sett bebisen på VUL i vecka 10, hört hjärtat med doppler nåra gånger och även känt h*n buffa, men ändå är jag livrädd att det inte kommer gå bra på rul, att dom säger att nåt är fel eller nåt... Andra barnet... Varför denna oro?! Längtar till måndagen har passerat... Nån mer än jag som kände denna oro framtill rul ??
Hoppas du har fått nåt svar ang smärtan. Jag har också haft ont på sidorna och misstänker ligamenten. Det blir bättre av att ta det lugnt. I början av grav hade jag ofta ont på vänstersidan och jag tror det hade med tarmarna/förstoppning att göra.
Vad gäller vikten är jag rejält överviktig sen innan och har bara gått upp 3 kg (är i v 23). Jag har haft så mycket magproblem att jag inte kunnat äta i samma mängd som tidigare och inte heller haft nåt sötsug. Trots att jag börjar närma mej 100 kg så gillar jag verkligen gravidkroppen, så otroligt häftigt att se hur kroppen ändrar sej. Var lite rädd att jag inte skulle kunna känna/se sparkar pga magfluff men det verkar inte vara nåt hinder. Är mest rädd för graviddiabetes eller andra komplikationer pga min tjockhet.
Hämtade ut första babyboxen idag. Lite smått och gott som väntat, men skrattade gott när det fanns med tre par öronproppar! Det kan ju kanske behövas med men inte det första man tänker på.
Är det någon annan i v 20 som inte känner tydliga fosterrörelser än? Jag kan känna att det bubblar till lite i magen då och då men är osäker på om det är bebisen eller bara tarmarna.
Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o
Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)
Så mysigt, idag kände mannen bebisen för första gången! :) Nu blev det även mer verkligt för mig att vi faktiskt ska ha barn snart.
En obehaglig känsla jag haft senaste dagarna är ett tryck över bröstet. Det kommer på eftermiddagen och håller i sig hela kvällen. Känns också som att pulsen rusar ibland. Det trycker även över matstrupen så har funderat på om det är magmunnen som spökar... någon annan med liknande symtom?
Oj vi är väldigt lika varandra i tid Vår son fyller 1år den 19:e, är gtavid i v22, har köpt en Bugaboo Donkey och har sedan tidigare en Brio Smile haha! Tyckte det var lite kul
Ger ni er sons spjälsäng till nya bebisen? Ska han sova i en juniorsäng sedan? Vi vet inte hur vi ska göra... Vet inte om han är redo för en liten säng eller om vi ska köpa en sån liten spjälsäng att ha bredvid sängen för bebisen. Alla har gett oss rådet att avvakta för han är för liten så vore kul och se hur andra gör
Jaha nä så kul! Vad är det för märke på sängen? Kanske kan vara ett alternativ...
Har ni funderat nåt på hur långt innan bf ni ska gå på föräldraledighet? Jag vill inte jobba ända fram till bf men vill heller inte "slösa" dagar innan bebis är född.
Har sen någon dag tillbaka väldiga magknip emellanåt! Det gör redigt ont under revbenen och ibland även över livmodern och jag fattar inte vad det kan bero på. Livmodern blir inte hård vad jag kan känna så det borde inte vara sammandragningar...