• Micajin

Junibebisar 2016

Vaa? Ingen fara med pastöriserad mjölk. De flesta mögelostar såsom brieost och t.ex. Kvibilles ädelost innehåller pastöriserad mjölk. När mjölken är pastöriserad så finns inga listeria/tuberkulos eller ehch -bakterier kvar.

Annars skulle vi ju inte ens kunna dricka vanlig mjölk. Dessutom är det lag på att all mjölk ska pastöriseras. :P

• Micajin
    Jeto skrev 2015-11-27 07:05:33 följande:

Är det någon mer än mig som fortf inte gjort ul som de flesta verkar ha gjort?

Har inskrivning på måndag

Jag har inte gjort UL och har inskrivning den 21;e december. Väntar på att få UL i slutet av januari :)
  • Micajin

Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?

• Micajin

Härligt att någon har en bula! Jag har en pyttebula. Man kan lätt missta den för man ser ju bara vanligt tjock ut.

Jag hade ju tänkt att vänta att berätta för mina föräldrar och alla andra tills v17-18 när vi fått se barnet på RuL (rutin-ultraljud) Men jag tror nog inte det kommer gå eftersom det redan börjar synas att jag är större.

Skrev nyss på ett nytt kontrakt på jobbet tills augusti ut och jag Bf 29juni... Undrar hur detta går XD

• Micajin
    Maräng87 skrev 2015-12-08 20:43:04 följande:

Vad konstigt, jag är 28 och bor också i hallands län. Min bm frågade mig om vi var intresserade av kub. Nu gjorde vi inget och jag vet inte om vi i så fall hade fått betala men vad konstigt!

Jag ska på inskrivning snart också i Halland så jag kan se om jag blir erbjuden? Annars är de konstigt. Kan inte vara så att det är olika i olika kommuner i länet?
  • Micajin
    Jennyyyyy skrev 2015-12-09 23:07:16 följande:

Jo just det är ett etiskt dilemma och alla kommuner har rätt att göra som de själva vill fattar jag det som. Ljungby är närmst så ska ringa dem.

Det ska jag nog också. Bor bara 5mil ifrån ljungby.
  • Micajin
    Jennyyyyy skrev 2015-12-10 13:12:11 följande:

Nu har även Ljungby slutat med det för de som inte är skrivna där:/. Malmö el Göteborg och kostar 1800 typ:/. Så dåligt av Halland!!

Vilken tur att jag är skriven i Ljungby kommun! Valde Halmstad för vi är där mer.
  • Micajin
    frucgsvensson skrev 2015-12-10 18:53:08 följande:

Någon fler som inte haft något ultraljud eller så sedan tidig vecka? Är i vecka 15 nu och hade VUL i vecka 9. Känner mig nojig och orolig att det inte finns något i magen trots symptom. TROR att jag hört hjärtat med en doppler här hemma, men är inte helt säker.. Har inte RUL förrän 14 januari!

Jag är i vecka 12 (11+1) och kmr inte få UL förrän vecka 17-18
  • Micajin

Jag har köpt lite grejer, enklare bodys och kit. Är i vecka 12.

Vi ska vänta med de större grejerna tills efter ultraljud ifall det skulle vara två eller så. Dessutom vill vi veta könet!

• Micajin
    Linda_ skrev 2015-12-15 10:48:15 följande:

Jag ska på ultraljud imorgon, tänkte börja handla lite efter det :)

Åh vad kul! Vilken vecka är du i? :)
  • Micajin

Går in i vecka 16 idag! Har börjat få mage och går knappt att dölja även om jag har pösiga kläder. Tänkte vänta med att berätta tills RuL är gjort vilket är den 28/1!

Vi tänkte ta reda på kön, hur har ni andra gjort?

• Micajin
    Nillaa skrev 2016-01-08 23:43:56 följande:

Har inte varit här på en stund men vad härligt att se att så många kommit förbi eller närmar sig RUL! Vi gjorde vårt igår och allt såg fint ut. Liten beräknas göra entré 4/6. :)

Uppfattar det som ganska vanligt att ta reda på könet? Jag har fått den frågan mer än 25 gånger! Den är vanligare än "hur mår du?" - varför är det så? 

Har ni börjat fundera på vagn? Har googlat lite och inser att det är en rejäl djungel där ute... 

Trevlig helg!

Vi hade tänkt ta reda på kön, dock vet ingen mer än vi (jag och mannen, och hans föräldrar) om vår graviditet så förhoppningsvis kommer vi att veta könet när vi berättar. Har RuL 28/1, känns som en hel evighet tills dess.

Vagn hade vi tänkt oss en emmaljunga citycross duo, med både liggdel och sittdel, begagnad eftersom vi är mitt uppe i en husaffär (vi köper) så pengarna kommer att gå åt.

Däremot barnrum har jag tankarna fixerade på.
  • Micajin

Går in i vecka 17+0 idag. Någon mer som går in i vecka 17 idag? Har Bf den 29/6 :)

• Micajin

Var äntligen på RuL idag! Har en livlig bebis i magen som låg som en ostkrok och ville inte flytta sig! Blir ett till ul nästa vecka. Blir nog bakflyttad från 18+0(19) till 16+5(17) men de var bara preliminärt.

Då måste de bli Bf datumet plus 8 dagar va?

Var först beräknad till 29 juni så jag hoppas jag får va kvar här ändå ;)

• Micajin
    zofies21 skrev 2016-02-01 06:55:42 följande:

Panik!! RUL idag... Håll alla tummar o tår för mig...!! SÅ Nervööös

Det kommer gå utmärkt!! Det är så underbart att få se sitt lilla under där inne :)
  • Micajin

Jag har extra ul imorgon, vår (förmodligen) pojk låg som en ostkrok på första RuL, och ville inte räta sig. Såg dock när bebis rörde armar och ben. Hjärtat såg vi också.

Längtar och hoppas den lilla akrobaten där inne är lite lugnare och ligger på rätt håll imorgon. :)

Påtal om vikt, jag har inte någon våg hemma så jag har inte vägt mig sedan besöket i vecka 11/12 på BVC. Vägde då 66 kg. (oförändrat sedan innan graviditeten) jag tycker ni inte ska oroa er om era vikter. Ni är bra hur ni än är!

• Micajin

Fick se vår pojk idag igen, blev bakflyttad någon vecka så fick Bf till 8 juli. Allt såg bra ut.

Svar på tråden Junibebisar 2016