Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

Junibebisar 2016

Wildlings skrev 2015-11-28 20:19:21 följande:

Åh så roligt att det finns ett intresse för tygblöjor och EC. Jag brukar annars får känna mig som en hippie med mitt sjalande, EC och tygisar.
    Tygblöjor har som sagt många alternativ och vad som passar är ju olika för olika människor. Jag har använd en ytterblöja i kombination med en sugande innerblöja och även vikblöjor (riktigt old school ).
    Jag tycker babyrino har en del info www.babyrino.se/

Tack för tipset om babyrino.se. Mycket bra tabell där det var lätt att se de olika blöjornas egenskaper. 
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-02 08:25:54 följande:

[quote=76070054][quote-nick]Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:[/quote-nick]

Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?

[/

Tyvärr inte, är så uppsvullen och sedan under naveln ser jag bara fläskig ut som jag ätit för mycket onyttig mat. Så ingen söt bebisbula än, men längtar.

Någon mer med uppsvullen mage ovan naveln? Man ser gravid ut men det är inte det för fostret ligger inte där och är bara runt 2-3 cm. När syntes det för er andra som har barn sedan innan?

Jag har oxå svullen mage ovanför naveln. Fast jag är förstoppad och tar Laktulos. Påverkar oxå.

På mig har det väl börjat synas nånstans efter vecka 20. Beror lite på när jag behövt börja använda gravidkläder oxå. Tycker de framhäver magen.
  • Kristalii
    Taiga skrev 2015-12-02 08:23:50 följande:

Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S

Känner mig oxå ganska ogravid. De symptom jag har är förstoppad och ibland stora ömma bröst. Förstoppningen hade jag verkligen kunnat vara utan...

Jag tycker oxå det är overkligt ibland att jag är gravid. Var på öppna förskolan häromdagen och såg flera gravida. Känns galet att jag ska ha sån mage om några månader.
  • Kristalii

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

• Kristalii
    Jennyyyyy skrev 2015-12-05 12:18:49 följande:

Hör man skillnad så det inte är ens egen:). Bebisen är iof mkt högre.

Jorå, jag hörde att det var fostrets. Dels farten och dels var jag höll iPhonen. Även om det var svårt var det lättare att hitta fostrets hjärtslag. Där var det lixom bara min mage. För att hitta mitt hjärtslag fick jag verkligen hålla upp och undan mitt bröst.
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-05 15:35:39 följande:

[quote=76082268][quote-nick]Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:[/quote-nick]

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

[/

Vilken del av telefonen fångar upp ljudet på en iPhone? Nedre delen av den? Låter otroligt att det skulle fungera. Har iofs en iPhone men använder den inte utan bara Samsung.

Nedre delen där mikrofonen sitter. Inser dock nu när jag kollar att det troligen inte funkar med iPhone 5. Mikrofon, högtalare och hörlursuttag sitter alla där nere. Jag hade iPhone 4 när jag testade och den har hörlursuttaget på toppen.
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-05 10:22:42 följande:

Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.

Jag har egentligen inte koll men är det inte glidslem som används? Finns på Apotea. www.apotea.se/aco-special-care-glidslem-oparfymerad-250-ml
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:53:11 följande:

Jag har blivit rek niferex redan nu 1-2 st per dagproblemet är bara att jag redan är förstoppad och lär inte bli bättremed järntabletter.

Min mage är stor mitt på vid tarmarna under naveln där bebis är syns inget än är bara i v.10+1 och den är ca4 cm dena vecka. Så magen ovanför naveln som ser ut som bebismage är vet i tusan men ser verkligen ut som gravidmage i v.20 typ.

Jo det är jobbigt just nu plus den här tröttheten men somnar ju inte ändå.

Jag tror det var Duroferon jag tog förra graviditeten istället för Niferex. Funkade mycket bättre för min mage.
  • Kristalii
    Mamma Lotta skrev 2015-12-07 15:06:19 följande:

Idag fick jag svar på mitt moderkaksprov allt är normalt! Imorgon ringer jag Näl om könet så då får jag veta om det är en tjej eller kille som för tillfället bor i min mage!

Så härligt att det var normalt!
  • Kristalii
    En del av oss skrev 2015-12-07 14:32:16 följande:

[quote=76089377][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-07 09:57:01 följande:[/quote-nick]

Tecknet "]" finns på din platta... Om du berättar vilken platta du har kan jag förklara hur du ska göra för att få fram det.

[/

Har apple mini tror jag

Jag skriver de flesta svar (dock inte detta...) på min iPhone. quote] blir rosamarkerat för att den anser det vara felstavat. Jag klickar med fingret på raden under quote] och ser till att markören står där innan jag börjar skriva. Då funkar det! Ibland kan jag vara tvungen att klicka några gånger innan den hoppar rätt.
Svar på tråden Junibebisar 2016