• Gweny

Junibebisar 2016

Kawinna skrev 2016-01-21 22:02:09 följande:

Var på ul idag och allt såg bra ut. Blev flyttad två veckor bakåt så nytt bf 26/6 :)

Har moderkakan i framvägg men har ändå känt lite rörelser :) nytt ul i v. 24 för att se om moderkakan fastnat i mitt ärr från ks eller åkt upp.

Skönt det såg bra ut! Men lite trist bli bakåtflyttad 2 v. Då!
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-01-23 16:35:28 följande:

Hmm, jag brukar lyssna på min kropp och äta vad jag är sugen på. Idag går det ju bara inte, är sugen på vitt vin! Nån idé o vad det kan vara min kropp vill ha och vad jag kan äta istället? :)

Finns ju alkoholfritt vin. Många ställen ordnar goa drinkar med. (alkofria)
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-01-25 15:54:53 följande:

Jag har endometrios och vi har gått igenom misslyckade ivf innan. Det här tog sig naturligt, men de håller ändå extra koll på mig nu.

Så underbart att ni lyckades själva efter allt! Min i magen är tack vare IVF.
  • Gweny
    Taiga skrev 2016-01-27 09:47:27 följande:

Jaa som jag har läst har bebisen så mycket plats nu att den kan lägga sig och sparka inåt så man inte känner. 

-------------

Vi hade RUL i måndags, så otroligt coolt att få se! Vi hade också en liten sprattelgubbe, skulle INTE ligga still. Dock visade UL på att ena njurbäckenet är något förstorat, så vi ska tillbaka om 4 veckor och kolla igen. Det verkar bli en liten pojke här :) Har varit livligt i magen sedan UL och trots att jag har moderkakan i framkant så känns det som han dansar can-can därinne. Tror han blev sne att vi kom och kollade ;)

Bra ni får komma tillbaka och dem har koll på det. Säkert jämnat ut sig då!
  • Gweny
    Taiga skrev 2016-01-27 11:12:14 följande:

Ja jag var ju tvungen att googla som tusan men det jag hittade lugnade mig faktiskt, det står ju att det oftast växer bort och gör det inte det får bebis antibiotika när den föds. I värst fall blir det en operation. Min syster berättade att hennes sambo och hans syster också hade så när de låg i magen och det är inget de har men för idag så. :D

Låter ju lovande då!
  • Gweny
    Anastacia1980 skrev 2016-01-27 15:18:46 följande:

Hej! Vi väntar vår andra dotter som beräknad till 11 Juni, är så lycklig. Vi har fått beviljat snitt i början av Juni. Ska bli roligt att följa alla här inne :)

Välkommen!

Är också beräknad till 11/6. Varförblir det planerat snitt?
  • Gweny

Jag har också varit orolig & nojig mycket. Det är tärande. Har blödit en del i början med. Ändå varit på flera vul innan rul.

Vindruvan>> mina blir 9 & 12 år. Så också att börja om.

• Gweny
    vindruvan skrev 2016-01-30 14:31:27 följande:

Skönt att fler har många år mellan syskonen.

Vi gjorde kub i december så egentligen borde jag inte vara så orolig men blir ju tyvärr det ändå.

Ja! Blir ju lite annat med sladdis så.

Hade ingey kvar, men börjat få saker från andra och kul köpa nytt.
  • Gweny
    Velveteen skrev 2016-01-31 12:37:22 följande:

Hej, är i vecka 23 nu. Känner ett par sparkar varje dag men absolut inte ofta under dagen, ibland dröjer det ända till kvällen. Blir jag orolig lyssnar jag med ett stetoskop som jag har hemma, då hör jag det lilla hjärtat picka på för fullt!

Jag har gått in i v22 nu. Känner mest på morgon & kväll.

Gjort med mina förra med. På dagen är man ofta igång och vaggar dem till sömns.
Svar på tråden Junibebisar 2016