• Gweny

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2016-04-15 09:33:02 följande:

Fick just höra att slemproppen har gått för en bekant som också är gravid. Så det är ev förlossning på gång. Hon är beräknad endast två veckor före mig. Blev just lite stressad att få allt klart, vi väntar fortfarande på leverans av barnvagn och skötbord. Plötsligt känns det ganska nära...

Förstår jag! Närmar sig.
  • Gweny
    ebe91 skrev 2016-04-15 16:25:56 följande:

Jag rekomenderar inte att dra på sig en magsjuka i v 31! Fyfan... Sonen hade magsjuka i tisdags så jag har bara gått o väntat på det då jag alltid blir smittad. Vi hade ett varv för drygt en månad sen också... Sambon har varit isolerad med han tom igårkväll, oså får jag magsjuka under natten så isoleringen fortsätter över helgen. Stackarn, han klättrar snart på väggarna! Jag har för övrigt två arbetspass kvar nu innan jag går på gravledigt, om man ska se något positivt i allt elende!

Men fy din stackare! Hoppas det går fort över.
  • Gweny
    Liinaa91 skrev 2016-04-21 22:56:26 följande:

Har blivit beviljad graviditetspenning :) en vecka kvar att jobba sen är det bara att ta det lugnt.. förutom när jag shoppar tull stackars bebis som knappt har kläder. Någon som känner att man inte hittar fina kläder?

Så skönt du fick beviljat, en lättnad! Jag har varit hemma i 2 veckor nu. Skönt kunna vila när man behöver.

Har inte klädproblem, hittat massa fint på rea & Ullared.
  • Gweny
    Bibi84 skrev 2016-04-23 07:21:05 följande:

Hej! är det ok om jag hoppar in här!

Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

:)

Välkommen in! Är det efter rul datumet ändrades så rejält?

Jag väntar min 3e, som beräknas 11/6.
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-04-25 10:52:10 följande:

Föräldrapenning godkänd men inte sjukpenning än. Vill ju gärna veta om jag får pengar nu när en del till ska fixas de sista två månaderna... 

Tog det lång tid för er andra att få besked om just sjukpenningen?

KonStigt det ska dröja då! Har inte det själv. Går på grav.peng och sen sem.
  • Gweny
    Millemupp skrev 2016-04-28 21:24:53 följande:

Min mage har den senaste tiden känts ovanligt hård, precis som om man går runt med en mild form av sammandragning hela tiden. Det är väl helt enkelt så att bebisen växer men att magen inte växer i samma takt längre? Minns inte detta alls från förra graviditeten. Nån som känner av nåt liknande? 46 dagar kvar... Börjar närma sig på allvar nu åtminstone!

Ligger vi nära! Har 44 dgr kvar.

Får själv SD oftare och magen håller sig igång. Väldigt trött på förmiddagarna... Skönt vara ledig iallafall.
  • Gweny
    HeIena skrev 2016-05-01 05:56:16 följande:

Tack för den här tiden och den här tråden. Vår lilla Freja kom i torsdagsmorsse och nu ligger hon och snuttar på mitt bröst och ser så nöjd ut. <3

vilken kärlek man kan känna direkt till denna lilla varelse. ???? All lycka till, till er som väntar.

Grattis till eran tjej!

Vilken vecka kom hon i? Hur började det?
  • Gweny
    Tiana skrev 2016-05-02 13:42:56 följande:

v 34 börjar imorgon och jag trodde att krabaten bestämt sig för hur h*n skulle ligga men inte då! Har legat i ungefär samma ställning hela helgen (tror jag iaf) för att idag böka runt och flytta sig när jag sitter på jobbet och behöver koncentrera mig. Nåja, jag klagar inte. Bökandet ser jag som ett bra tecken!

Är i v.35 själv och h*n har legat neråt ett tag, dock högt. Så bökar och skaver neråt!

Hur länge måste du jobba? Går på grav.peng själv.
  • Gweny
    Millemupp skrev 2016-05-02 19:41:13 följande:

Vecka 35 börjar imorgon. Var hos bm idag och hon konstaterade lite chockat att bebisen redan fixerat sig. Är ju omföderska så det var lite otippat. Hon dubbelkollade t o m med UL! Men då fick jag iaf svar på varför det känns som att föda i miniformat när jag går på toa ibland.. Sen kan tydligen en mer rejält fylld blåsa göra att bebisen åker upp igen, men jag håller tummarna för att den ska hålla sig på plats nu!

Oj ja det var tidigt som omföderska. Aldrig hört innan att dem kan åka upp igen! Hoppas den ligger kvar nu.

Ska själv till BM imorgon, se om h*n sjunkit ner mer...
  • Gweny

Var hos BM idag, hon tyckte jag hade lite högt blodtryck, så får tillbaka redan nästa vecka. Sockret, urinen var bra och hjärtljuden låg på 145.

Dock så tror hon att busungen lagt sig på tvären nu! (låg med huvudet neråt sist)

Så det ska hon kolla upp igen också.

Måtte h*n lägga sig ordentligt igen. Vill helst inte åka på vändningsförsök... :/

Svar på tråden Junibebisar 2016