Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76024242][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-19 22:26:37 följande:[/quote-nick]

Ja, visst är det obehagligt. Känns som en tidsfråga innan nåt händer. Det kommer liksom närmare hela tiden.

[/

Ja fy fan, sagt sedan självmordsbombaren sprängde sig vid Drottninggatan i december 2010 att nästa gång är det t-banan det händer i. Försöker undvika den men ibland går det ju inte. Igår tex men det var poliser överallt så jag kände mig ändå gaska lugn och nu är han gripen jalid uppe i Boliden men det finns säkert andra galna IS anhängare.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76024780][quote-nick]Tile skrev 2015-11-20 07:30:06 följande:[/quote-nick]

Går in i vecka 9 idag! Igår kom jag underfund med att jag inte var obeskrivligt trött! Kände bara gud så skönt att jag inte började gäspa vid 19 och somna på soffan en kvart senare. Däremot har jag svårt att vända mig på natten då brösten ilar som tokar!

Hur känner ni andra?

[/

Går in i v.9 imorgon men är obeskrivligt trött fortfarande somnar i soffan igår redan kl 16. Sover flera gånger under dagen och så vaken 3-4 timmar åt gången. Somnade på pendeln ttill stockholm och från Stockholm igår och det gör jag aldrig anars. Somnade sen hemma i soffan vid 16 och sov till 18 och sen sängen vid 22.

Och upp 06.25 och nu tröt igen. Tur man är sjukskriven fortfarande och kan sova. Mår till och från illa också trodde jag skulle spy igår kväll och varenda gång jag borstar tänderna långst in hulkar jag. Förstår inte varför jag börjat meddet?

Idag är det förresten 1 månad sen jag plussade. Gud det känns som det var längre sen än bara 1 månad. Tala om att tiden går långsamt.

• En del av oss

Grattis Caroline till v.13.

Ja du trott på flicka men blev spådd här inne på att det skulle bli en pojke. Blir säkert en flicka om jag tror på pojke och vice versa ha ha. Könet har ingen betydelse men lite lite mer önskar jag en liten flicka inbillar mig att jag är mer än flickmamma. Min sambo tror också flicka och vi kommer inte kunna hålla oss så vi kommer ta reda på könet innan.

• En del av oss

Min gynekolog läkare sa igår då var jag i v.7+5 att missfallsrisken nu är 3% mot 30% i början av graviditeten. Har faktiskt aldrig hört något förr om 30%. Han sa att har man sett hjärtaktivitet och längden stämmer med antalet veckor, inga vaginala blödningar finns etc så är risken för missfall otroligt liten, 3% men det är klart jag kommer ju fortsätta nojja till och från med tanke på allt som hänt mig.

Jag frågade hur länge jag skulle fortsätta med Albyl minor och hann sa till v.12+0. Jag tar det för att förhindra blodproppar i moderkakan och pga alla mg och ma jaggenomgått, fy! Men jag känner nog att jag villfortsätta med dom. Är det farligt på något sätt att äta det? Tar en 1/4 dels tablett.

Illa mår jag också. Min sambo har lite konstiga matkombos förr sig gymkille så massa äckliga grejer, som havregrynsgröt med körsbärsstinkande EAA i gröten och det luktar inget vidare. Även fick broccoli ägg jag lider och han förstår inte för han påstår att det luktar ju inget och jag har aldrig gnällt förr. Spelaringen roll att jag förklarar att jag är inte som förr för då var jag inte gravid som nu. Trodde jag skulle spy. Nu ska han laga kyckling i helgen och jag vet inte var jag ska vägen. Jag kan ju inte äta nåt känns det som. Lever på melon just nu då det är kallt, lite räkor och grönsaker som gurka, paprika och isberg eller starka saker som fefferoni. Hoppas verkligen detta slutar snart

• En del av oss

[quote=76026064][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-20 13:57:11 följande:[/quote-nick]

Dagens lunch: plättar med massa hallonsylt och jordgubbssaft. Det enda som går ner förutom glass och yoghurt. Känns som att jag inte varit ordentligt mätt på en månad.

[/

Har också så svårt för mat just nu. Fast plättar kanske skulle funka. Igår fick jag bara i mig melon som mest består av vatten. Redan tappat 3 kg, käns inte bra för den lilla.

• En del av oss

[quote=76026269][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-20 15:04:38 följande:[/quote-nick]

Igår var första gången jag vågade ha sex. Vill inte blöda för då nojar man bara. Nån mer som undvikt det?

[/

Har knappt vågat men har haft det men blir väldigt sällan. Som tur var förstår min sambo mig.

• En del av oss

[quote=76026357][quote-nick]Elenius skrev 2015-11-20 15:33:48 följande:[/quote-nick]

Var på vul förra veckan då var jag 7+1 så två dagar efter de vi trodde, nu är jag i 8+3 och tycker att symtomen har minskat, med ett MA i bagaget gör det mig ledsen! Är det någon som kan pigga upp mig lite? :) kram!

[/

Vissa dagar mår man toppen och känner inte så mycket så du har nog en sådan dag idag. Din lilla mår toppen där inne och tycker mamma ska få må bra också.

Vissa dagar mår man sämre. Precis såhär är det även när man inte är gravid att man inte mår precis lika. Visst jag förstår att man blir orolig när det plötsligt bara avtar det kommer jag nog själv bli. Kram på dig, allt är bra!

• En del av oss

Usch vad ledsen jag är. Man ska tydligen håll tyst annars får man en hel tråd på sig hur vidrig man är när man aldrig menade något illa utan mer mer ville berätta om min tråkiga erfarenhet så får ni ingen hjälp råd av mig så är det för att jag inte vågar och orkar ta mer skit nu och bli anklagad för än det ena och än det andra och påstås bråka i alla trådar. Suck hur kan man anklga mig för något sånt undgår mitt förstånd för det gör jag verkligen inte.

• En del av oss

Här fick man ju ingen förståelse. Varför sprider du falska anklagelser om mig 2013 Januari?

• En del av oss

Martyr? Jag bara undrar varför du sprider falska anklagelser om mig men får bara svar som zzz snark. Du kan väl svara på detta nu för tror knappast du själv skulle uppskatta om någon spred falska anklagelser om dig.

Sedan vad har ni fått det ifrån att jag skulle skylla på mina mf/ma och att jag är martyr och dlädjedödare? Om någon sprider ut falska rykten om er så skulle ni väl knappast undgå det utan reagera på likartat sätt.

Nåja har tagit detta med moderator.

Svar på tråden Junibebisar 2016