Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76028613][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:[/quote-nick]

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

[/

Ang risken för missfall vid FVP så är den så oerhörd liten. Har inte läst/hört om någon som fått det pga FVP och FVP görs endast om KUB visar på något avvikande och eller hög sannoliket på Trisomi 13,18 och eller 21. Risken för missfall vid FVP är 1 på 800-1000 numer.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

[quote=76028648][quote-nick]Silvermia8 skrev 2015-11-21 08:40:18 följande:[/quote-nick]

En del av oss:

Kan du inte bara sluta gnälla?

Jag har inte varit aktiv i denna tråd eller i stockholmsbebisar juni16 då jag faktiskt inte vill skriva något med rädsla att du ska svara något negativt på mitt inlägg.

Har med glädje följt er alla och blivit lika irriterad varje gång jag ser hur du svarar på folks oroligheter.

Som januari2013 skriver - det här är en annan tråd och den är inte för att ventilera vad som hände i testtråden. Det finns det privata forumet till med känsliga rum etc som du kan skriva att du känner dig missförstådd. Lämna denna tråd utanför detta. Tack.

[/

Tydligen okej att diskutera andra trådar i den tråden du nämner. Och igår senast så tröstade jag en tjej här inne som var orolig men sånt verkar gå er obemärkt förbi och du...du gnäller ju själv nu så du är ju inte bättre själv. Är så trött på att få pekpinnar och tillkortakommanden och skit för minsta lilla och du vill inte diskutera andra trådar men varför gör du det i ditt inlägg för? Jag tycker det är magstarkt att komma in här och det första du gör hoppa på mig och beskylla mig att du inte vågar skriva...snälla du är vuxen..jag är ingen farlig människa vara så trött på såna här utskällningar och anklaganden och kommentarer om trådar som jag inte varit otrevlig i.

• En del av oss

Håller med än att bli svartmålad här inne vilket är OT och bryter mot forumregler.

• En del av oss

[quote=76032109][quote-nick]corona skrev 2015-11-22 10:48:43 följande:[/quote-nick]

Har inte varit här på några dagar, har kräkts dygnet runt sedan i fredags, och dessutom en brutal huvudvärk på det (troligen pga vätskebrist).  

Nu mår jag betydligt bättre, är bara trött och matt.

Gjorde UL i torsdags, och det visade en liten bebis med hjärtat som slog som det skulle      Blev flyttat två dagar bakåt, så det är beräknat till början av juli istället.  Dock kommer det troligen bli snitt, och då blir det i alla fall i juni.

[/

Härligt med lyckat UL men usch för att må dåligt.

• En del av oss

[quote=76032867][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-11-22 14:16:46 följande:[/quote-nick]

Är det v 11+0 ,12+0 -eller 13+0 som alla väntar på? När dom kritiska veckorna är över. Inte fattat de där än :p är i v 11+5

[/

13+0 är ju andra trimestern då den största missfallsrisken avtar.

Den längtar jag efter. Nästa milstolpe är v.27 då kan barn överleva om det skulle födas för tidigt.

• En del av oss

[quote=76033233][quote-nick]Lutetzia skrev 2015-11-22 16:12:44 följande:[/quote-nick]

Barn kan överleva redan i v 21, även om det är extremt ovanligt. Har en vän som födde i v 24 som har en frisk och tuff 5-åring nu. :)

[/

Nu tog jag inga extrem fall när jag skrev v.24.

• En del av oss

[quote=76033288][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 16:37:13 följande:[/quote-nick]

12+0 säger bm. Då är man i v.13

[/

Men jag tycker v.13+0 eftersom hela v.12 gått då.

• En del av oss

[quote=76033727][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-22 18:30:59 följande:[/quote-nick]

Ni som varit på inskrivning utan att ha gjort vul innan. Har ni fått höra hjärtljud på inskrivningen eller tror ni att man kan få göra det för att få veta att den lever inne i magen?

[/

Det är tyvärr för tidigt. Tror man lyssnar på hjärtljuden första gången hos BM på besöket man gör efter RUL, iaf enligt dom vänner jag har som har barn.

• En del av oss

[quote=76033826][quote-nick]Inheaven skrev 2015-11-22 18:55:45 följande:[/quote-nick]

Ja men 12+0 betyder ju att hela v 12 har gått.

[/

Okej fast det bara gått 0 dagar av v.12? Jag trodde hela första trimestern skulle ha gått och den börjar i v.13+0. Jag kommer iaf inte att slappna av förrän då och anse att den största risken för missfall avtar då, även om risken fortfarande finns tyvärr.

• En del av oss
    Inheaven skrev 2015-11-22 18:55:45 följande:

Ja men 12+0 betyder ju att hela v 12 har gått.

V12 börjar ju då så hela veckan av den har ju inte gått då bara 0 dagar av den.
Svar på tråden Junibebisar 2016