• corona

Junibebisar 2016

Detta med symptom alltså...
    Känner inte att jag har särskilt mycket symptom, har känningar i brösten och livmodern av och till.  Trött av och till. Känner mig ofta varm. Mår lite illa.

Förra graviditeten var jag supertrött, hade extremt ömma och svullna bröst , allt luktade och smakade annorlunda.  magen svullnade, fett hår, finnar osv osv.  Kände mig så otroligt hundraprocentigt gravid!   

Så känns det inte nu.    Men under mina två fullgångna graviditeter har jag inte heller haft särskilt mycket symptom, så får försöka lugna mig med det!   Obestämd

Har tid för ultraljud om ca tre veckor, 19/11, så spännande och nervöst!   

• corona

Har inte skrivit på ett tag.  Såg att ett par st i tråden fått missfall, beklagar   Lider verkligen med er!

Har kännt mig så ogravid senaste veckan.  Hade lite illamående i början som nu gett med sig (skönt!)   det enda jag känner egentligen nu är väldigt ömma bröst och nästan ständigt kissnödig.  

Oroar mig i och för sig inte så mycket för symptom eller brist på sådana.  
    Min första graviditet hade jag inga symptom alls, förutom utebliven mens, mådde inte illa en enda gång. 
    Andra graviditeten mådde jag riktigt illa fram till vecka 16 ungefär.  Men inte mycket andra symptom.
    Tredje gången hade jag väldigt starka och många symptom, men det slutade med MA.  
    Så symptom betyder inte så mycket för mig, men det är ju trevligt att känna att man är gravid trots allt, så att brösten började ömma och växa i helgen var välkommet

Finns det någon BF-lista till denna tråden förresten?  

• corona

Mår bara lite illa ibland, inte alls lika mycket som med förra barnet, men det är jag bara glad över
    Tröttheten kommer och går, brösten är väl det symptomet som är tydligast just nu, de är extremt ömma och har växt en hel del!  
    Magen är svullen, ser redan gravid ut, och är känslig för lukter.   
    Så jag mår bra, kan inte klaga!
    Vecka 6+2, så är väl typ sist av alla här

• corona
    2013januari skrev 2015-11-09 09:08:15 följande:

Erfarenheter av lergigan Comp eller primperan? Menar av er som har barn sen innan och mådde illa/kräktes under den graviditeten?

Lergigan comp funkade toppen för mig!
  • corona

Mådde illa fram till vecka 16 ungefär med förra barnet.  Testade Postafen först, men blev så extremt trött av dem, så det funkade bara inte. 

• corona
    2013januari skrev 2015-11-09 09:29:56 följande:
    Redan testat postafen. Noll effekt mer än mosig i huvudet... Kunde du jobba med lergigan eller blir man trött? Försvann illamåendet eller bara kräkningarna?
    Ja, det gick hur bra som helst att jobba med Lergigan comp, blev inte trött av dem. Lergigan comp innehåller ju koffein, finns utan koffein med, möjligen kan man bli trött av dem.

Jag kräktes inte, utan mådde bara illa, och illamåendet blev mycket bättre!  
  • corona

Blä, idag kom illamåendet på riktigt!    Hade hoppats slippa det denna graviditeten.
    Min första graviditet mådde jag toppen, andra graviditeten mådde jag illa i flera månader :(

• corona
    En del av oss skrev 2015-11-11 05:52:09 följande:

[quote=75987948][quote-nick]forsyne skrev 2015-11-11 05:12:50 följande:[/quote-nick]

Det där med symptom är jätteklurigt. Just ömma bröst och trötthet hade jag under tiden jag tog progesteronet (Lutinus). Efter jag slutade med Lutinus försvann det helt. Man har ofta väldigt få symptom så tidigt i graviditeten.

[/

Ja skulle jag inte tanprogesteron så skulle jag inte ha ett enda eftersom ömheten i brösten och tröttheten är biverkningar av progesteron. Tycker det är skrämmande att jag inte har några symtom alls, är i v.7 nu och haft symtom i mina MF/MA graviditeter, inte alla men några av dom.

Har inget inbokat VUL förrän om 8 dagar. Imorgon är det inskrivning hos BM känns egentligen dumt att göra inskrivning hos BM först och sedan VUL 1 vecka senare.

Jag ska också göra UL om 8 dagar...
    Har dock inte bokat tid för inskrivning än, går och drar på det, och tänker att det är bättre att vänta tills efter ultraljudet.  
  • corona
    2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.
    7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

Å vad söt!    
    Nej, jag håller med dig!   
  • corona
    Linda_ skrev 2015-11-11 09:36:21 följande:

Hej! Idag går jag in i vecka 9. Fortfarande trött och illamående. Idag har jag fått ett till symtom, öm på ovansidan av brösten också. Har en gammal BH som har varit för stor, den passar perfekt nu :)

Ska till BM på inskrivning om två veckor, brukar dem lyssna efter hjärtat då eller är det för tidigt?

Nä, inte på inskrivningen, det är nog för tidigt.
    Från vecka 14 fick vi lyssna på hjärtljud på min förra graviditet.
     Min första var så länge sen, så det minns jag inte, men det var inte på inskrivningen i alla fall.  

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man går...
Svar på tråden Junibebisar 2016