Erla skrev 2015-10-25 20:35:20 följande:
Vad bra att du kan byta! Min BM sa att jag egentligen kan träna som vanligt fram till v. 12, men att jag ska lyssna på kroppen. För att göra mig av med svanken körde jag många magövningar på pilatesboll, tex benlyft och crunches. Fick ont om jag gjorde dem på golvet. Övade upp hållningen genom övningar mot vägg där man specifikt ska tänka på att pressa in magen så att man blir så rak som möjligt. För att balansera tränade jag även lite lättare på ryggen för att jag redan var för stark där jämfört med bålen. En gel del versioner av plankan blev det också :P Hade en kompis som var jättekunnig inom fitness så hon blev min pt kan man säga :)
Förstår vad du menar med att man blivit svag! Konditionen har tagits mest på mig. Orkar knappt bära matkassar längre om jag ska gå ett par hundra meter :P flåsar som om jag inte rört mig på år och dar.
Jo min PT sa också att jag kan träna som vanligt samt vattengympa, mammafitness i grupp och vanlig yoga, men jag är så orolig för att göra något fel. Minns en gång då jag misstänkte att jag var gravid och kom hem och fann blod i trosorna och det är min största skräck just nu.
Kör själv många övningar med boll som crunches, ben och även höftlyft fast det känns inte rätt att göra övningar liggande på mage längre eller övningar där mycket buktryck krävs som marklyft tex
Ska försöka komma iväg på tisdag och träna lite försiktigt igen. Tränade senast i fredags och det gick bra men jädrar vad svag jag kände mig och slut efteråt och brösten gjordeont, skumpade lite för mycket av PW på löpbandet.