Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Junibebisar 2016

När vi ändå är inne på illamående; jag själv har inte blivit så dålig att jag kräkts (än) men har rediga illamåendevågor som kommer även om jag ätit mm. Stod nyss och skötte disken när jag blev så illamående att jag började GRÅTA!! Det är helt enkelt en jobbig dag idag. Lugnar sig inte illamåendet snart ska jag testa på såna åksjukearmband.

• Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-11-12 12:03:44 följande:

En fråga till er som har växtvärk. Hur upplever ni den? Mensvärk? Molande värk? Värk i ryggslutet? Obehaglig känsla?

Från början kändes den för mig som en begynnande mensvärk nedanför naveln. Allt eftersom veckorna har gått har det minskat men när det väl är växtvärk har jag ont i rygg och en annan typ av värk i magen som inte påminner om mensvärk. Det har dessutom börjat ila ner till underlivet emellanåt.
  • Äppeljuicen
    Linda_ skrev 2015-11-12 12:52:27 följande:

För mig är det precis likadant, hade så i söndags och idag. Då är jag inte ensam :) Vilken vecka är du i?

Jag tycker ilandet är lite obehagligt faktiskt :'). Går förhoppningsvis in i v.10 idag. Annars är jag nog i v.9 +- 1 vecka
  • Äppeljuicen

Idag har jag tillfälligt fått bf 13/6 och ett ultraljud på onsdag för att fastställa hur långt gången jag är. RUL är bokat också i mitten av januari. Det här känns riktigt bra.

• Äppeljuicen

Jag har berättat för typ hela min familj redan. Utom min biologiska pappa. Träffar inte honom så ofta så vi ska försöka besöka honom någon gång efter ul på onsdag. Känns skönt att dom vet om utifall det bli mf igen.

• Äppeljuicen

Fy. Hur är era humör? Jag som är en väldigt tålmodig och snäll person blixtrar så lätt till de senaste dagarna för saker jag inte skulle brytt mig om annars. Känns rätt jobbigt.

• Äppeljuicen
    Jennyyyyy skrev 2015-11-16 10:12:41 följande:

Jag ska simma imorgon. Läst att det ökar risken för svamp/uvi. Finns det nåt man kan smörja sig med så inte bakterier fäster lika bra eller nåt annat tips?:)

Då babyolja är bra att smörja underlivet med innan dusch, för att eventuella tvålrester inte ska leta sig in och torka ut, kanske det också funkar i samband med simningen? :)
  • Äppeljuicen

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

• Äppeljuicen
    Dance dance dance skrev 2015-11-18 13:12:38 följande:

Wow, vilken grej! :) Hur går tankarna nu?

Typ "hur fan ska vi få plats i vår tvåa?". Nä men jag vet inte riktigt vad jag tänker. Småflinar när jag går omkring på jobbet och så. Glad är vi självklart. :D
Svar på tråden Junibebisar 2016