Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Junibebisar 2016

Linda_ skrev 2015-11-18 13:16:16 följande:

Grattis :) Vad roligt med tvillingar!

2013januari skrev 2015-11-18 13:34:45 följande:

Wow! Så coolt... Andra eller tredje mamman här nu som väntar tvillingar va?

Stort grattis :)

Tack snälla :) sjukt roligt men också sjukt överraskande!
    tofslan skrev 2015-11-18 13:43:35 följande:

Tjoho! Grattis! Jag väntar ju också tvillingar :)

Vi fick veta för en vecka sen och letar nu nytt boende febrilt - i insikt om att vår nuvarande lilla trea blir väl trång när vi i ett svep går från 3 till 5 i familjen :)

PM:a gärna om du vill tvillingsnacka!

Ja det låter onekligen trångt! Vi ska bekräfta om en vecka igen att det verkligen är tvillingar men läkaren lät väldigt övertygad. Vet du om det är så att man kan plussa tidigare med tvillingar än med bara ett barn då de flyttade bak mig nästa 1.5 veckor?

Vi pratar också om nytt boende förresten :) om att vi eventuellt tar ett lån och köper någon gång under deras första år. :)
  • Äppeljuicen
    lisafisa22 skrev 2015-11-19 08:53:32 följande:

Nu har jag äntligen fått se bebis och vecka 13 är här! :)

Dock fick jag höra att jag har en djupt liggande /lutande livmoder så det var svårt att få bra bilder på bebis. Någon annan som "lider" av samma sak eller råkat ut för detta tidigare. Aldrig hört om lutande livmoder så vet inte riktigt vad det kan betyda... 

Glad för denna vackra bil i alla fall <3

Jättefint foto! Härligt att få se att allt verkar vara som det ska :)
    EmManny skrev 2015-11-19 09:28:47 följande:

Så häftigt! Har ni tvillingar i släkten?

Ja jag kommer nog inte kunna ta in det här förrän de föds. Inga tvillingar i min släkt vad jag vet men min sambo har. Det påverkar dock inte från hans sida. :)
  • Äppeljuicen
    Jennyyyyy skrev 2015-11-24 08:28:03 följande:

Usch nervös inför imorgon då det är ultraljud. Hoppas så allt ser bra ut!!

Samma hääär!

Har drömt om besöket typ 3 olika gånger i natt. Inget av dom var lyckat.
  • Äppeljuicen

Vår ena tvilling hade tillbakabildats sen förra ul.

Men vi hade en fin, sprattlande krabat på 25 mm med ett slående hjärta. Framflyttad 4 dar vilket känns mer rimligt.

• Äppeljuicen

Har gått 10+0 imorgon och hade inte mått illa på över en och en halv vecka... tills igår när jag kräktes för första gången. Har varit rätt illamående idag också. Jag som hade hoppats få slippa.

• Äppeljuicen
    Lisa88 skrev 2015-12-14 14:53:02 följande:

Hejsan tjejer!!

Har BF 27:e Maj än så länge, Rul den 29/12.

Får jag vara med här ändå? Andra barnet.. (Augusti 2013)

//Lisa

Självklart :) har en annan med bf i slutet av maj.
  • Äppeljuicen

12+3 idag och har också Rul 19 Januari

Mitt flåsande har också gått överstyr. Blir andfådd för minsta lilla och måste numera stanna och låta hjärtat komma ikapp när jag är på väg till jobbet.

• Äppeljuicen
    Elenius skrev 2015-12-18 07:15:10 följande:

Nu hade jag bruna flytningar och en liten blodklump när jag torkade mig :( fan!

Jag hade kollat upp det. Du kan inte ta dig till en gynakut eller så? :(
  • Äppeljuicen
    Elenius skrev 2015-12-18 11:27:11 följande:

Nå jag kan nog inte det, och de tar väl inte in mig om jag inte blöder mycket! Har inte varit något sedan det där i morse, men jag var som växtvärk :(

Jag åkte till gynakuten när jag blödde ytterst lite. Nu fick ju jag vänta i 3-4h också och i efterhand tyckte jag inte det var värt det då med tanke på att jag inte var så långt gången då. Men du är ju ändå en dag efter mig gången och nu skulle det nog vara värt besväret. Min personliga åsikt så klart. Hoppas oavsett att det inte är någon fara med dig eller liten. Kram!
  • Äppeljuicen

Jag tror det enda killnamnet vi har just nu är Hjalmar. Tjejnamn har vi inte några speciella problem med.

• Äppeljuicen
    tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:

Tack! Stämmer bra.

Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!

Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)

Gud vad roligt stort grattis!
  • Äppeljuicen
    Tiana skrev 2016-05-24 15:37:29 följande:

Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.

Är det hyfsat mycket blod bör du ringa förlossningen och rådfråga ändå. :)
Svar på tråden Junibebisar 2016