• Taiga

Junibebisar 2016

Var på inskrivning idag! Sambon följde med. Gick bra, men BM fick sticka mig 3 gånger, för första kärlet sprack och det andra kärlet ville inte. :P

Jag kommer amma om det går, men jag tänker inte känna någon ångest ifall det blir flaska istället, har läst för mycket om mammor som är nervvrak för att amningen inte funkar och barnmorskor som tvingar, tjatar och skuldbelägger.

• Taiga
    Micajin skrev 2015-12-02 08:06:18 följande:

Ingen som börjar få lite mage? Tänker också på er som tvillingar i magen, syns det mer eller ingen skillnad?

Jag är 11+3 och på morgonen det syns det bara lite om man vet var man ska kolla.. Men på kvällarna är jag så svullen så jag ser ut som jag ska ha trillingar :S 

**

Någon annan här som har lite symptom/inga alls? Jag har ju aldrig mått illa, har ingen växtvärk i livmodern längre, Har bara lite större bröst än vanligt och är svullen om magen på kvällarna.. Blir ju helt nervös att det hänt något, känner mig helt ogravid. Trots 2 gravtest med starka plus och ingen mens så kan jag få för mig att jag är nog inte gravid ändå, det är säkert bara lite cancer eller nåt :S
  • Taiga
    Ajvar skrev 2015-12-02 09:28:37 följande:
    Inget illamående, ingen högre puls, inget speciellt sug (äter allt som vanligt hehe), inte känslig för dofter, inte osugen på kaffe, inget behov av att äta direkt på morgonen.. inga symptom alls här heller och är i 10+2. Såg dock hjärtat slå fint i 8+4 så något bevis har jag iaf fått. Förstår att det suger att ha enorma gravidvesvär men jag önskar jag iaf kunde få känns något.. Känner du likadant?
    Men vad skriver du om cancer?! Skrev du fel?
    Det där med cancer var bara lite galghumor, det var ju en kille för några år sedan som kissade på en grav-sticka och fick plus, visade sig att han hade cancer i testiklarna. Jag har inte fått/gjort tidigt UL, så jag får ju bara lita på testen hah.
  • Taiga

Nu glömde jag ju svara på frågan, haha. Ja, det hade vart skönt att känna NÅGOT, även om jag tycker sjukt synd om de som mår pest. Vi tänkte berätta för föräldrarna när v 12 är klar, kommer ju kännas som man ljuger, haha. 

• Taiga
    hennaah skrev 2015-12-02 10:42:23 följande:
    Åh, det känns som att du beskriver mig!! Har inte haft några starka symtom. Aldrig kräkts, bara mått lite lite illa nångång ibland. Är i vecka 15 nu och varken känner eller ser nånting. Däremot är brösten gigantiska mot innan, och bröstvårtorna tål inte kylan. Plus att jag äcklas av choklad....?! Vi har inte fått göra något ul eller lyssna på hjärtat, så allt är man lite nojig. Men försöker att tänka på att jag har inte haft några blödningar eller smärtor så, det är nog som det ska ändå. Är väl helt enkelt lyckligt lottad som slipper det som många stackare går igenom :)
    Jo, min BM sade att jag bara ska ta det lugnt och njuta och mysa men.. Äh.. Är man en dålig människa om man hade kunnat få önska sig en liten spya bara? Kanske en liten växtvärk? :P
  • Taiga
    hennaah skrev 2015-12-02 11:26:57 följande:
    Jag har bara träffat min bm en gång, vid inskrivningen/hälsosamtalet för lite mer än en månad sen. Träffar henne nästa gång i början av januari. Tycker det är på tok för lite. Iallafall som förstagångsförälder.

Haha nej, du är ingen dålig människa för det ;) man vill ju känna av något! Samtidigt får man väl ta hänsyn till att varje graviditet är så otroligt individuell. Men det är spännande. Vem vet hur man mår nästa gång? :p
    Jag har träffat min BM 2 ggr, hälsosamtal och inskrivning var separata. Är väldigt nöjd med henne, hon är jättetrevlig. Också första barnet här.
    Ja, kanske får man på moppo och mår apa vid nästa gång hihi. Jag har fått tid nästa gång till slutet av januari, tror jag ska få RUL innan dess. När ska du på RUL? :D
  • Taiga
    tessan120 skrev 2015-12-02 11:52:23 följande:

Jag vore såå glad om jag vore symtomfri. Jag har nu kräkts sen vecka 7 (gick in i vecka 15 igår) och jag är så trött på det. Jag mår inte illa utan kräkningarna kommer utan förvarning vilket är superjobbigt. Jag hade 5 dagar då jag inte kräktes och det var så skönt! Jag har tyvärr även blivit otroligt luktkänslig och klarar inga lukter/dofter alls. 

I övrigt har jag inte så många symtom förutom att magen växer lite. 

Så försök njuta av ni mår bra. Lättare sagt än gjort kanske, jag vet inte hur det är att inte ha några symtom. 

Jo, på ett sätt är man ju tacksam, på ett annat blir man ju nervös liksom. Tror det är normalt att oroa sig oavsett symptom. Speciellt som jag som inte fått se att det bor någon där än. Allt jag har är en bild på två pinnar som jag har kissat på liksom, haha!
  • Taiga
    hennaah skrev 2015-12-02 15:05:04 följande:
    Okej :) ja, jag är jättenöjd med min med så! Längtar nästan till nästan träff med henne..

Haha ja men precis! Blir spännande att uppleva :)

Vi har RUL 14.00 den 23/12... Ganska sjukt. Är redan nervös!! Men om allt går bra så kommer vi ha en trevlig överraskning till familjerna på julafton :) har du inte fått tid till RUL än?
    Ååh, vilken fin tid du fick, som en extra liten julklapp! Kommer gå finemang!
  • Taiga
    fillidutt skrev 2015-12-16 10:26:10 följande:

V.15 nu. Någon mer än jag som inte gjort tidigt ul eller haft speciellt mkt symtom. Börjar ju undra om det verkligen finns någon där inne? Hahaha. Rutinultraljud 19/1 iaf. Evighetsväntan! :(

13+3 här, har inte haft mkt symptom alls och har UL 25 Jan.... berättade för pappa i helgen, kändes lite som man ljög, haha. Vi funderar på att boka privat UL när vi fått lön, mest för att stilla min oro att det inte är något där inne. Sen å andra sidan, jag har plussat på stickan (2 st) och min mens har alltid varit regelbunden och nu har jag ju inte haft mens sedan september, så jag hade varit väldigt förvånad om jag varit tom. Jag ser ut som en potatis också typ haha (Är liten och smal).
  • Taiga
    Elenius skrev 2016-01-27 09:38:42 följande:

Är i 18+1 idag och har känt några små svaga buffar för några dagar sedan, är det normalt att det går några dagar emellan gångerna och att det inträde varje dag? :)

Jaa som jag har läst har bebisen så mycket plats nu att den kan lägga sig och sparka inåt så man inte känner. 

-------------
    Vi hade RUL i måndags, så otroligt coolt att få se! Vi hade också en liten sprattelgubbe, skulle INTE ligga still. Dock visade UL på att ena njurbäckenet är något förstorat, så vi ska tillbaka om 4 veckor och kolla igen. Det verkar bli en liten pojke här :) Har varit livligt i magen sedan UL och trots att jag har moderkakan i framkant så känns det som han dansar can-can därinne. Tror han blev sne att vi kom och kollade ;)
  • Taiga
    Gweny skrev 2016-01-27 10:49:24 följande:
    Bra ni får komma tillbaka och dem har koll på det. Säkert jämnat ut sig då!
    Ja jag var ju tvungen att googla som tusan men det jag hittade lugnade mig faktiskt, det står ju att det oftast växer bort och gör det inte det får bebis antibiotika när den föds. I värst fall blir det en operation. Min syster berättade att hennes sambo och hans syster också hade så när de låg i magen och det är inget de har men för idag så. :D
  • Taiga
    frucgsvensson skrev 2016-01-27 11:43:31 följande:
    Vår lilla pojk hade också ett vidgande njurbäcken. Ska tillbaka vi med och kika igen. (Det var dock lite och egentligen inte något att kolla upp, men de ville försäkerhetsskull) Det var tydligen vanligt hos pojkar.
    Ja det var preciiiis över gränsen här med! Skönt att de tar det på allvar ialalfall :)
Svar på tråden Junibebisar 2016