rpl skrev 2016-01-31 19:03:14 följande:
Hej, är i v 21 (20+2) och har sedan några dagar haft FRUKTANSVÄRT ont i magens nederdel, främst på vänstersidan. Känns som håll fast mer knivhuggssmärtor. Det håller i sig i upp emot någon timme åt gången och jag kan knappt gå. I fredags fick jag kryp upp för trappan för det gjord så ont. Det är inga sammandragningar för magen är inte alls hård. Någon som känner igen det? Det är mitt andra barn och känner inte alls igen det från sist. Ska ringa mvc i morgon men undrar om någon av er har det likadant. Svårt att leka med en tvååring när man knappt kan ta sig fram.
Undrar även hur mkt ni gått upp i vikt. Får PANIK på vågen som bara rusar iväg. Är redan upp på +9 kg och då äter jag inte ett dugg mer än innan jag blev gravid. Med min först gick jag upp 17 kg allt som allt vilket är mycket när man är 157 cm. Då var jag bara + 4 kg i v 20. Orolig för vad detta ska sluta. Jag gick inte ner ett gram gratis sist utan fick slita som ett djur och låg då ändå + 3 kg nu när jag blev gravid. Jag vet att alla går upp olika men jag tycker det är knäckande att känna mig som en elefant. Underlättar inte att jag inte kan gå ut och ge heller.
Usch förlåt att jag gnäller. Är bara trött på att vara gravid och då är det nästan 5 månader kvar.
Kan ju bara tala utifrån mig själv, jag hade kontaktat mvc direkt alt gynakuten vid såna smärtor.
Hoppas att det inte kommer igen och att du får hjälp med vad det var. Så ont ska man ju inte behöva ha.
Jag är nu 19+4 och har gått upp 3 kg. Gick upp 9 kg förra graviditeten och eftersom jag har en övervikt sen jag var liten är jag glad att det inte drar iväg.